Ontdek effectieve klantentevredenheidsvragen en beste praktijken om loyaliteit te verbeteren. Verzamel waardevolle feedback voor gerichte marketingstrategieën en gepersonaliseerde service. Probeer gratis sjablonen en verhoog klanttevredenheid met Nicereply CSAT-enquêtes.
Dit betekent dat er voor bedrijven veel op het spel staat als het gaat om klantentevredenheid, en klantentevredenheidsonderzoeken zijn een van de meest effectieve manieren om erachter te komen hoe uw klanten over uw bedrijf denken. Enquêtes helpen ook te bepalen wat wel en niet werkt en wat u moet verbeteren, zodat u uw klanten een betere ervaring kunt bieden.
Wat zijn klantentevredenheidsenquêtes?
Klantentevredenheidsenquêtes zijn vragenlijsten die zijn ontworpen om bedrijven inzicht te geven in de mate van tevredenheid die hun klanten hebben met hun producten, services, persoonlijke ervaringen, merkimago of klantenondersteuning. Het algemene doel van klantentevredenheidsonderzoeken is om te beoordelen hoe tevreden of ontevreden uw klanten zijn met verschillende aspecten van uw producten, diensten of processen. Deze enquêtes helpen u de gemiddelde CSAT-score van uw bedrijf te bepalen.
Klantentevredenheidsonderzoeken kunnen verschillende soorten vragen bevatten, zoals meerkeuzevragen (vragen op beoordelingsschaal, binaire schaal ‘ja/nee’-vragen, nominale vragen, Likert-schaalvragen, semantische differentiële vragen) en open vragen of een combinatie van bovenstaande vragen. Maak klantenonderzoek uitnodigingen en verstuur ze, u krijgt waardevolle informatie van hen.
Goede praktijken voor klantentevredenheidsenquêtes
Vragen over klantentevredenheidsenquêtes
Om waardevolle feedback van uw klanten te krijgen, moet u hen de juiste vragen stellen. Hieronder staan enkele van de meest voorkomende vragen over klantentevredenheidsenquêtes (zowel algemeen als productspecifiek) die u kunt gebruiken bij het maken van uw eigen CSAT-enquêtes.
Algemene vragen voor enquêtes over klantenfeedback
Vragen voor enquêtes over SaaS-productfeedback
-How did you hear about us?
-Which of our competitors did you consider before choosing us?
-What is the primary reason for choosing our product over competitors?
-What was the one thing that almost stopped you from signing up?
-How do you use our product/ service?
-What are you trying to solve by using our product /service?
-Have you used a similar [product/ service] before?
-What did you like about the previous product/ service(s)?
-What is the most important feature of our product?
-Which 3 features are the most valuable to you?
-What’s the most important feature we should add?
-What are the 3 most important features we’re missing?
-What’s one feature we can add that would make our product indispensable for you?
-If we introduced [new feature/product] would you be willing to test it/them?
-How often do you use this feature?
-How disappointed would you be if you could no longer use [Feature name?]
-Which features aren’t useful to you?
-If you could change just one thing about our product, what would it be?
-Is our pricing clear to you?
-Do you feel our [product/ service] is worth the cost?
-What would you use as an alternative if our tool was no longer available?
-How satisfied are you with our billing and invoicing?
-To what extent do you agree with the following statement: [Product name]’s onboarding process was simple, straightforward, and painless.
-How helpful do you find our video tutorials?
-How would you rate the training and help you’ve received from our team so far?
-How could we improve your experience using our solution?
-What could we change to make our product/ service more user-friendly?
-What’s the main reason you are downgrading/ canceling?
-Did the price of our product/service cause you to leave?
-Have you decided to test out a competitor?
-Are you likely to upgrade your account in the future?
-What is the primary benefit that you have received from using our product?
-How long did you use our product/ service before seeing results?
Vragen voor enquêtes over klantenervaringen
Vragen over enquêtes over feedback op de website
-Overall, how well does our website meet your needs?
-What was your first impression when you entered the website?
-How satisfied are you with the design and functionality of our website?
-How well do you understand what [Company name] does from our homepage?
-How easy was it to use/ navigate our website? Did you have any problems?
-What are you hoping to accomplish by visiting our website?
-How easy was it to find what you were looking for on our website?
-Did it take you more or less time than you expected to find what you were looking for on our website?
-How visually appealing is our website?
-How easy is it to understand the information on our website?
-How much do you trust the information on our website?
-Is there a feature you wish our website had?
-What could we do to make our website more useful?
-Is there anything on this website that doesn’t work the way you expected it to?
-If you could change one thing about our website, what would it be?
-How would you rate your overall experience on our website today?
-How likely is it that you would recommend our website to a friend or colleague?
-If you were to review the website, what score would you give it out of 5?
-Do you have any other comments about how we can improve our website?
Discover our award winning help desk software complete with native live chat, call center, and social integrations.
Tired of using multiple tools and sorting through tickets<br> manually? Put an end to it with LiveAgent!
U moet een reeks vragen stellen die u zullen helpen om zowel de sterke als de zwakke punten van uw werk en de redenen voor klantentevredenheid of ontevredenheid te begrijpen.
U kunt enquêtes gebruiken om feedback van klanten te verzamelen. Sommige klanten zullen ervoor kiezen om een enquête in te vullen in ruil voor een beloning, terwijl anderen zullen reageren omdat ze bereid zijn hun mening te delen.
Als u een enquête ontwerpt, moet u de volgende vragen stellen: Duidelijk, direct en gemakkelijk voor respondenten om te beantwoordenOpen-ended Specifiek – om voldoende informatie te verstrekken om ze te beantwoorden, en niet te weinigGesloten – om respondenten een beperkt aantal mogelijke antwoorden te bieden (meerkeuze) in plaats van hen te vragen alle antwoorden op te schrijven
Helpdesk aanvraagformuliersjablonen
Maak indruk op uw klanten met onze eenvoudig te begrijpen helpdesk aanvraagformuliersjablonen. Leer hoe u de juiste lengte en structuur kiest, jargon vermijdt en snel reageert op aanvragen. Verbeter de klantenervaring via meerdere kanalen en download gratis onze sjablonen voor betere klantenservice!
Emailsjablonen voor klantenwerving
Ontdek krachtige emailsjablonen voor klantenwerving en verbeter uw emailmarketing met tips voor acquisitie en automatisering.
Emailsjablonen voor klantenwaardering
Verhoog klantentevredenheid en loyaliteit met onze gratis emailsjablonen voor klantenwaardering van LiveAgent. Ontdek hoe goed getimede bedankmails de betrokkenheid stimuleren en mond-tot-mondreclame bevorderen. Start vandaag nog uw gratis account!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team