Strategisch verzonden verlengingsmails kunnen klantretentie verbeteren. Ontdek 10 kant-en-klare sjablonen voor effectieve verlengingscampagnes om uw klanten te behouden en verloop te verminderen.
Het behouden van uw huidige klantenbestand en het onderhouden van langdurige klantenrelaties is nog nooit zo belangrijk geweest voor bedrijven, vooral voor bedrijven met bedrijfsmodellen op basis van abonnementen en maandelijks terugkerende inkomsten. Goed geschreven en strategisch verzonden emails met verlengingsherinneringen kunnen een grote bijdrage leveren aan het betrekken van uw bestaande klanten, hen aanmoedigen om bij uw merk te blijven, de retentie te verbeteren en het klantenverloop te verminderen. Het volgende artikel bevat 10 emailsjablonen voor verlenging die u kunt gebruiken bij het maken van uw eigen emailcampagnes voor verlenging.
Wat zijn verlengingsmails?
Verlengingsmails zijn geautomatiseerde berichten die naar bestaande klanten worden gestuurd om hen eraan te herinneren dat hun lidmaatschap of abonnement afloopt, en om hen aan te sporen actie te ondernemen. Dit soort emails worden vaak gebruikt voor op abonnementen gebaseerde diensten en voor producten met terugkerende betalingen.
Verlengingsemails werken het beste wanneer ze worden verzonden als onderdeel van bredere campagnes. Een reeks herinneringsmails voor verlenging kan een of meer emails bevatten voordat het abonnement afloopt, een email met de vervaldag en een vervolgmail nadat het lidmaatschap is afgelopen om gebruikers aan te moedigen nog een keer te verlengen.
Als de klant besluit zijn account niet te verlengen, kunt u hem een annuleringsmail sturen om hem te laten weten dat het account is verlopen .
Voorbeelden van onderwerpregels voor verlenging van email
10 emailsjablonen voor verlenging
Herinneringsmail voor vroegtijdige verlenging van lidmaatschap (90 dagen vóór de verlengingsdatum)
Thank you for being a part of our [Company] community. Can you believe that it’s been 9 months since you first joined? We hope you’ve been able to enjoy all the benefits of your [Company] membership these past months.
Great news! To close our 10th anniversary year, we’re running a one-time early renewal offer for all current members. Renew your membership between now and [date] and get [details of the offer].
RENEW NOW
If you have any questions or suggestions, please don’t hesitate to reach out at [email] or [phone] to see how we can meet your needs. We’d love to hear your feedback!
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Het lidmaatschap verloopt binnenkort herinneringsmail (15 dagen voor de verlengingsdatum)
Your membership at [Company] is about to expire on [date]. We hope you’ve enjoyed [benefits of your membership].
Good news! There’s still time to renew, and it’s as easy as ever – just click the link below, pick the subscription that suits your needs and follow the prompts.
RENEW NOW
More good news! This year we have an extra incentive – if you renew your membership by [date], you will be entered into a drawing for a [offering]!
If you have any questions regarding your membership, benefits, or renewal, please don’t hesitate to reach out by replying to this email or calling us at [number].
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Herinneringsmail voor laatste oproep lidmaatschapsvernieuwing (24 uur vóór de verlengingsdatum)
Last call! Your yearly subscription expires in 24 hours. Renew today before your benefits and online access are suspended. If you don’t renew your subscription within 24 hours, you will miss out on [major benefits].
RENEW NOW
If you have any questions regarding the renewal process or need help, please don’t hesitate to contact us at [email/ phone number].
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Email vervaldag lidmaatschap
It’s been a year since we first met you, and we’re looking forward to many more years! Did you know that your [Company] membership expires today? Don’t miss out on all the exciting things [Company] has to offer for premium members!
The good news is, there’s still time to renew your subscription.
Click here [renewal URL], and follow the prompts.
Call us at [phone number] and we’ll renew your membership over the phone with a credit card.
Make sure to let us know if you have any questions or feedback.
Thanks!
[YOUR SIGNATURE]
Een op voordelen gerichte emailherinnering voor verlenging
[Name],
It’s amazing – you’ve now officially been with [Company] for one year! Though your subscription is coming to an end – we hope that you’ll join us for the next year and beyond.
Renewing your membership by [date] means you can keep enjoying access to all the amazing benefits of [Company’s membership] like:
[Membership benefit 1]
[Membership benefit 2]
[Membership benefit 3]
[Membership benefit 4]
You have only [number] days left. But why wait? Save yourself a hassle and renew now – all you need to do is click on the button below and follow two easy steps.
RENEW NOW
We’re excited to have you back!
[YOUR SIGNATURE]
Email speciale aanbieding voor verlenging
Hi [Name],
We hope you have been enjoying the benefits of your [Company] membership these past months. As a loyal [Company] member, we have a special offer just for you!
Renew your membership by [date] and you will save 10% OFF the regular price. This offer is only valid through [date]. Act now and save!
RENEW NOW
If you choose not to renew early, your subscription will be automatically renewed at the regular price of [amount] on [date].
As always, if you have any questions or issues, make sure to check out our Help Center, or feel free to reach us at [email], [live chat], or [number].
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Vervolg email nadat het lidmaatschap is verlopen
This is a reminder that your membership with [Company] expired on [date] and you are now within your membership grace period.
If you’re still deciding whether or not to renew, or just haven’t gotten around to it yet, here’s a quick overview of what you’ll be missing out on if you don’t renew:
[Overview of major membership benefits]
We hope you will take the time to renew your membership and remain a part of our community. It couldn’t be easier – just click here to renew!
If you have any questions or if there’s anything we can do to help – please don’t hesitate to reach out.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Herinneringsmail voor B2B-abonnementverlenging
Thank you for using [Product/Service] for the past [year] – we love having you as our customer.
I noticed that your annual subscription is expiring in two weeks, so I thought I’d check-in. If you want to continue taking advantage of our [features/ platform/ products] and retain all your data and preferences, you can easily renew by going to this page.
If you’re weighing your options, I’d love to chat further with you to help you come to a decision. If you’d like to upgrade or downgrade your plan, we can discuss that as well.
Looking forward to hearing from you.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Herinneringsmail voor automatische verlenging van B2B
Thank you for using [Product/ Service] for the past year!
We wanted to remind you that you’ve chosen the automatic renewal option. Your subscription will be renewed for [amount] on [date]. If you wish to stick to your current plan, no action is required. If your billing information has changed, you can update your payment details here.
Our entire team is dedicated to ensuring your [Product/ Service] experience is first-rate. If you have any questions, concerns, or suggestions, simply reply to this email and we’ll get back to you with a prompt response.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Vervolg email op B2B-abonnement
Thank you for using [Product/ Service] – we hope you enjoyed your experience. Just letting you know that your subscription expired yesterday and you won’t be able to [log in/use our service] anymore.
But it’s not too late! You can gain immediate access to all your saved data and preferences by renewing your subscription here. And what’s more, if you renew within the next 10 days, you’ll also be able to take advantage of our one-time 10% discount for returning customers.
If you have any questions or issues, please don’t hesitate to reply to this email, contact our live chat support or check out our FAQ page.
We’ll be happy to have you back!
[YOUR SIGNATURE]
Een verlengingsherinnering is een email die ongeveer 30 dagen voordat de service verloopt, wordt verzonden. Het wordt verzonden naar iedereen die een LiveAgent-account heeft en moet vernieuwen.
Als u uw leden wilt aanmoedigen om lidmaatschappen te verlengen, kunt u beginnen met het aanbieden van een korting voor het verlengen van het lidmaatschap. Het kan een grote stimulans zijn voor een lid om de laatste stap te zetten en het proces te voltooien. ->
Een lidmaatschapsvernieuwingsbrief moet de klant eerst bedanken voor zijn lidmaatschap en vragen of hij het lidmaatschap met nog een jaar wil verlengen. Leg uit dat hun abonnement binnenkort afloopt en dat u hun abonnement in de komende twee weken moet verlengen, anders moet u hun abonnement opzeggen.
Emailsjablonen voor loyaliteitsprogramma’s
Ontdek 10 krachtige emailsjablonen voor loyaliteitsprogramma's om klantbehoud te verbeteren en uw verkoop te verhogen. Bezoek nu!
Klantenservice follow-up emailsjablonen
Ontdek 10 effectieve klantenservice follow-up emailsjablonen om klanttevredenheid te waarborgen en waardevolle feedback te verzamelen. Leer hoe LiveAgent uw klantenservice kan verbeteren met rapportage, sjablonen en zelfservice-opties. Bezoek nu voor betere klantinteracties!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team