LiveAgent biedt verkoop follow-up emailsjablonen en outbound callcentersoftware voor verbeterde responspercentages en meer succesvolle deals. Vermijd fouten zoals te veel emails verzenden, te snel opgeven, en gebrek aan personalisatie. Automatiseer uw processen voor optimale resultaten.
Vergeten vervolgemails te sturen is een van de meest kritieke fouten die verkoop- en marketingprofessionals maken bij het benaderen van potentiële klanten. Veel te vaak richten ze zich alleen op de eerste pitch en negeren ze de follow-ups volledig. Maar liefst 70% van de verkoopemails wordt niet opgevolgd, hoewel voor maar liefst 80% van de deals ten minste vijf follow-ups nodig zijn voordat ze worden gesloten.
Door weer in contact te komen met prospects kunnen bedrijven uiteindelijk de responspercentages verhogen en meer verkopen sluiten. Sterker nog, follow-up emails krijgen doorgaans betere responspercentages dan de eerste email. Een studie uitgevoerd door Iko System zag een antwoordpercentage van 18% op de eerste email, 14% op de tweede, 13% op de vierde en maar liefst 27% op de zesde. Met de juiste follow-up email-sjablonen bij de hand, kan uw verkoop- en marketingteam zorgen voor meer consistente communicatie met prospects en verkoop verbeteren op de lange termijn.
Hoewel er geen universele formule is voor het beste aantal en de frequentie van follow-up emails die u moet verzenden (omdat dit sterk afhangt van het soort interactie dat u eerder met uw prospect had), blijkt uit onderzoek dat 2 of 3 follow-ups zijn het optimale aantal. Als algemene regel wordt aanbevolen om ten minste twee dagen te wachten voordat u uw eerste follow-up email verzendt.
Statistisch gezien, als u geen antwoord krijgt op uw eerste email, hebt u 21% kans van een antwoord op de tweede, en een kans van 25% dat u uiteindelijk iets van de ontvanger hoort na een verbreek email of twee. Het kan ook 5 vervolg-emails of meer kosten om daadwerkelijk een reactie van een prospect te krijgen.
Personalisatie is van cruciaal belang als het gaat om emailmarketing, omdat het ervoor kan zorgen dat uw vervolgemails opvallen. Studies hebben aangetoond dat e-mails met gepersonaliseerde onderwerpregels 26% meer kans hebben om te worden geopend dan emails zonder, en die omzet is 5,7 keer hoger in emails die gebruik maken van personalisatie.
Het kan lastig zijn om te beslissen hoe u contact opneemt met potentiële klanten die niet op uw eerste email hebben gereageerd, omdat u de juiste balans moet vinden tussen waarde toevoegen en opdringerig/irritant zijn. Hieronder vindt u 10 standaard emailsjablonen voor verkoopopvolging voor verschillende gebruiksscenario’s die u als startpunt kunt gebruiken voordat u uw eigen emailsjablonen maakt.
We hebben ook een break-up email-sjabloon toegevoegd voor het geval u een tijdje niets van een klant hoort .
I’ve noticed that you have read my last email and visited our website. I hope this isn’t an overstep, but I just wanted to make sure you found what you were looking for, and wanted to see if you had any questions.
As I stated in my previous email, I believe [Product] can help [their Company] to [your value proposition].
Please let me know when is a good time for you, so I can hop on a call and walk you through how companies like [customer 1] and [customer 2] have benefited from our tool.
If you are not the right person to discuss this with, who would you recommend I talk to?
I look forward to hearing back from you.
[YOUR SIGNATURE]
I know I’ve already shared some information about [product or service] with you a while ago, but I thought you might be interested to learn about a new deal [Company] is offering right now.
[Details of the deal]
This deal is currently available through [end date]. If you’d like to hear about this in more detail, please let me know. I would happily spend 15 mins telling you everything you need to know.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
The last time we discussed [value proposition] you suggested that it wasn’t the right time, asking me to connect some time around the end of the year.
So, should we pick up from where we left off? I’d be happy to do a quick review of our proposal on the phone and answer any pending questions.
Eager to hear back from you!
[YOUR SIGNATURE]
I left you a voicemail earlier today to schedule a time to demo [Product]. We’re excited to show you how we help our clients [achieve their goals].
I mentioned that I’d call again on [date and time], but feel free to reach me whenever works best for you at [phone number] or shoot me an email.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
It was great connecting with you at [event name]. I hope you got a ton of value from the sessions.
I wanted to follow up with you since you expressed interest in learning more about [product/ service/ company]. Would you be open to scheduling a quick call this week to discuss it further? I’d love to learn more about your company’s needs in this area and how we can help you achieve your goals.
Hope to hear from you soon,
[YOUR SIGNATURE]
Hope you’re doing well. It’s been a few months since you tried [Product], so I thought I’d check-in and see how things were going at [their Company].
I know that sometimes our trial users don’t end up signing up because the timing isn’t right for them, and many consider [Product] to be a better investment after they’ve grown.
I want to offer you another free 15-day trial with no strings attached. Simply click here to activate your extended trial now.
If you have any questions or need assistance, just hit ‘Reply’ and let me know – I’m always happy to help.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for your time yesterday and sharing more insights on what you are trying to achieve and the challenges you are facing. We understand the bigger picture and we’re happy that the demo gave you a better idea of how [Product] will help you reach your goals.
Ultimately, here are 3 main things [Product] will help you to accomplish:
[Feature #1]: Will allow you to [meet X goal]
[Feature #2]: Will help you [with Y challenge]
[Feature #3]: Will mitigate [Z issue]
As promised, I’ve attached additional information about [specific feature] that you asked about.
The next step is [action item]. Just let me know if you have any questions and I’d be more than happy to chat again. Also, feel free to give me a call at [number].
Best,
[YOUR SIGNATURE]
This is [your name] checking in about the guest post pitch I emailed a couple of weeks ago. I understand that you are having a busy week, so I thought I’d drop you a line and ask. Have you had a chance to look at it?
I’m excited to hear back from you! Let me know if you’d like me to add/remove something from the pitch.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I won’t take up too much of your time. If I don’t hear back from someone, I know it’s usually because they’re either busy, not interested, or missing my emails. Could you please hit a quick reply and let me know 1 / 2 / 3 so that I could update your file?
1 – Too busy right now, email me again in a month.
2 – Not interested, please leave me alone.
3 – Haven’t seen previous emails.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I’m going through my contacts and realized that I haven’t heard back from you about [product/ offer], which usually means one of two things: either the timing may not be right or you no longer have a need.
In either case, I don’t want to keep bothering you. Would it be alright if I closed your file with us? Otherwise, if you would still like to talk, let me know a good time.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I feel strongly that [their Company] could benefit from our [Product/ Service] but I’ve struggled to get a hold of you lately.
This can mean only one thing – your office has become subsumed by a zombie outbreak. Fret not – if you provide a number corresponding with the one of the below options (#1-4), I’ll know exactly how to respond:
1) There’s a zombie gnawing on my leg as I speak. Please send over anyone you know with zombie-killing experience.
2) No zombies on my side but I’m interested in chatting for 5 minutes at ___ (please let me know a date/time that works for you).
3) The timing isn’t great now but please reach back out in 3 weeks.
4) You irritate me more than zombies ever could. Please go away.
Looking forward to hearing from you, [Name],
[YOUR SIGNATURE]
Ready to test our sales follow up email templates?
Why not try them alongside our ticketing software? Take advantage of our free 130-day trial, no credit card required.
Om een effectieve vervolgmail te schrijven, moet u geduld hebben. Soms kost het tijd en moeite om het antwoord te krijgen. Spam de potentiële klanten echter niet, omdat dit een averechts effect kan hebben. En vooral: stuur geen generieke emails. Hoe persoonlijker de email is, hoe groter de kans op een reactie.
Een goede follow-up email kan u helpen om op de voorgrond van uw klant te blijven. De meeste verkopen worden gesloten in de vervolgfasen van de verkoopcyclus, dus de vervolgmail is een directe manier om u dichter bij het sluiten van de deal te brengen.
Een vervolgmail is een bericht dat u stuurt naar mensen die niet op een eerdere email hebben gereageerd. Bovendien worden follow-up emails meestal na een paar dagen verzonden.
Emailsjablonen voor klantenwerving
Ontdek krachtige emailsjablonen voor klantenwerving en verbeter uw emailmarketing met tips voor acquisitie en automatisering.
Klantenservice follow-up emailsjablonen
Ontdek 10 effectieve klantenservice follow-up emailsjablonen om klanttevredenheid te waarborgen en waardevolle feedback te verzamelen. Leer hoe LiveAgent uw klantenservice kan verbeteren met rapportage, sjablonen en zelfservice-opties. Bezoek nu voor betere klantinteracties!
Hoe een email te starten (Tips + sjablonen)
Leer hoe u uw emails effectief kunt starten. LiveAgent biedt meerdere tips en sjablonen om de manier waarop u al uw emails start te verbeteren.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team