Gratis sjablonen voor sociale media klantenservice bieden praktische tips en aanpasbare sjablonen voor effectieve ondersteuning. Leer klachten aan te pakken, snel te reageren en negatieve opmerkingen te behandelen. Gebruik tools voor betere klantenservice.
De klantenservice van sociale media is repetitief – dezelfde vragen en verzoeken duiken keer op keer op. Elke keer hetzelfde antwoord typen is vermoeiend, tijdrovend en overweldigend routinewerk dat kan worden vermeden door vooraf gedefinieerde antwoorden te gebruiken. Hieronder vindt u enkele praktische tips, samen met kant-en-klare sjablonen voor sociale-mediaservices die u kunt aanpassen, personaliseren en gebruiken wanneer uw klanten zich tot sociale media wenden voor klantenondersteuning.
Bijna 70% van de klachten van klanten op sociale media wordt genegeerd. Profiteer van tools voor het monitoren van sociale media die het gemakkelijker maken om alle merkvermeldingen, opmerkingen en berichten bij te houden zodra ze verschijnen.
Aangezien sociale media wordt gezien als een ‘always-on’ platform, verwachten consumenten natuurlijk dat merken zo snel mogelijk reageren. Volgens een onderzoek van The Social Habit verwacht 42% van de consumenten een reactie op sociale media binnen 60 minuten en 32% verwacht een reactie binnen 30 minuten.
Het verwijderen van een negatieve opmerking om uw virtuele imago te behouden, zal een klager alleen maar verder frustreren en de relatie die u met hen hebt, schaden. De enige uitzondering is wanneer opmerkingen duidelijk spam zijn of in strijd zijn met de geplaatste communityrichtlijnen.
Gebruik de juiste tone of voice die is afgestemd op elk specifiek geval. Gebruikt de klant nonchalante taal en jargon? Het is misschien goed om te beantwoorden. Klinkt de klant gefrustreerd? Het is beter om een toon te gebruiken die empathisch en geruststellend is. JetBlue is een voorbeeld van een merk dat het heel goed doet.
In het geval van massale problemen of storingen, is het niet nodig om op elk bericht te reageren, omdat dit extreem tijdrovend en ineffectief zou zijn. Wanneer veel klanten worden getroffen door een enkel probleem, is het logisch om alleen openbare statusupdates te geven die iedereen zullen bereiken.
Niet elk gesprek op sociale media hoeft openbaar te zijn. Overschakelen naar privéberichten werkt het beste wanneer u de persoonlijke gegevens van de klant (e-mail, bestelnummer, enz.), een grondige uitleg van het probleem nodig heeft om hen te helpen, of als het gesprek gespannen wordt.
“@name, we’ve got your back! Check out this article to get your software up and running: (link). If anything is still unclear, just let us know, we’ll be happy to help.”
“Hello @name, thanks for your interest in our services. If you provide us with your e-mail address, we can send you comprehensive information on our offers and prices.”
“@name, thanks for reaching out. Yes, we offer (services). If you provide us with your e-mail address we will be glad to send you comprehensive information on the terms and conditions of service as well as our prices.”
“Thank you for your inquiry. Today we’re open from 9:00 am to 6:00 pm. We are looking forward to your visit.”
“Our office is closed from the 23rd- 25th of December. Afterwards we are there for you again. Are there any other questions I may help you with?”
“@name, I apologize for the delay. We have received your information and we are working to get your order to you as soon as possible. Thank you for your patience.”
“Hi @name, thanks for letting us know about this. Please DM us more details about the issue, so we can take a look into this for you right away.”
“Hey @name, thanks for informing us know about this issue. We’ll make sure this
gets shared with the right people here at (Company). I’ll let you know as soon as it’s fixed. ”
“That’s certainly not what we like to hear, @name. Please DM us your order confirmation number so we can follow-up with you. – (Name)”
“Hey @name, really sorry for the trouble here. I’m going to escalate this to our tech support team to see if we can figure out the issue and get it fixed ASAP! – (Name)”
“@name, my sincerest apologies! I would be happy to look into this for you. Can you please follow us and DM me with your order number? – (Name)”
“Hello @name. We are happy you were satisfied with our service. If you’d like you can leave a review [here] and help others with your recommendation. Thanks!”
“Thanks for the shout-out! We’re happy to have you in the (Company) family!”
“Thank you for buying your (product) from us, @name. We look forward to seeing you again soon!”
“We at (company name) know you had many options to choose from, so thank you for choosing us. We sincerely hope you are satisfied with your purchase.”
“@name, we’re happy to know your experience was awesome and we can’t wait to see you again soon!”
“@name, your feedback is incredible; thank you for sharing that with us! It’s wonderful that (product) has made such a difference for you.”
“Thank you so much for taking the time to leave us this amazing review, @name. We’re so lucky to have customers like you!”
“@name, your awesome review made our day! Thank you for taking the time to share it with us and the community.”
“We are incredibly grateful that you took the time out to leave us this great review, @name. Thanks for being such a fantastic customer!”
“@name, we are truly happy to know your experience was tremendously delightful. It’s something we’ve worked hard on and we’re pleased our efforts resonated with you.”
“We’re happy you had a fantastic time with us, @name! Thanks for your trust, we’re thankful for amazing customers like you. We hope to see you again soon!”
“@name, it’s always a pleasure seeing you. Thanks so much for your feedback and good vibes. We’re happy that you’re happy, and we’re looking forward to your next visit.
Hurry back!”
“We’re so glad you had a good experience, @name. We work really hard to provide the best service to our guests, so I’m happy to see that reflected on your last visit. I made sure that (employee name) got the recognition she deserved. She was really happy to see your review. – (Name)”
“Hi @name, we are thrilled to have you as part of the (Company) family! Thank you for leaving an amazing review. It means the world to us and to our entire team! We look forward to serving you again soon!”
“Hello @name, thank you for the wonderful review and for taking the time to share your feedback with (Company). Excellent customer service is our priority and we are happy that we met that mark! Customers like you make our job a pleasure.”
“Oh no! We’re so sorry to hear this but appreciate you letting us know. This is not the norm and we’re happy to help. Please contact our customer care team for assistance at (email).”
“@name, we’re so sorry to hear you were unsatisfied with your purchase. If you’re interested in some return/ exchange options, please give us a call at (number, 8 am – 11 pm, 7 days a week), and we’ll do our best to help.”
“@name, so sorry about that. We always hate it when that happens. Send us a DM with your confirmation code and we’ll send you credit for the non-working (item). ”
“@name, my apologies for the inconvenience! I just reached out to you via Facebook Messenger to discuss it further. Be sure to check your “Message Requests” folder. – (Name)”
“@name, sorry about your negative experience. We’re normally known for our exceptional attention to detail, and we regret that we missed the mark.”
“Hi @name, we apologize for your negative experience. We’d like to learn more about your specific situation and make things right. If you wouldn’t mind give us a call at (number), that would be greatly appreciated. We look forward to speaking with you and working towards earning back your business.”
“Hello @name, I’m sorry to hear about your disappointment with us, and I would like to personally assist you with making things right. Let’s get on a call and address this ASAP, we value your business. Please contact us at (phone) when convenient.”
“@name, thank you for bringing this to our attention. We’re sorry to hear of your less than satisfactory experience and hope you will accept our sincerest apologies. Please give us a (call/email) to see how we can make things right.”
“I’m glad to know your (items) finally came through, @name, thank you for letting us know. I apologize for the painfully slow process it took to get them. We never intended for this to happen.”
“@name, I’m happy that we were able to help you resolve your problem. I’ll be sure to relay your message to (employee name). – (Name)”
“@name, I’m happy you’re pleased with the results and that we were able to sort this out. If there’s anything else we can do to help, please let us know. Best, (Name).”
“Thank you for giving us the opportunity to help out, we’re here if you ever need us again!”
“Hello @name, we haven’t heard back from you. Were you able to get the assistance needed? If you still need help, please provide the details previously requested. Thanks! – (Name)”
Ready to put your ticketing templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
De beste manier om de klantenservice van sociale media te beheren, is door deze te verbinden met uw helpdesksoftware. Hierdoor kunnen uw agenten effectief en efficiënt allerlei soorten vragen afhandelen vanuit één interface.
Negatieve opmerkingen van klanten kunnen het succes van uw bedrijf beïnvloeden. Als u een bedrijfsvertegenwoordiger bent, moet u negatieve opmerkingen op sociale media afhandelen door de klacht te erkennen, een oplossing te bieden en dingen nooit persoonlijk op te vatten .
Klantenzorg is het verlenen van diensten aan klanten voor, tijdens of na de verkoop van een product. Anderzijds kan het ook een afdeling binnen een bedrijf zijn die hiervoor verantwoordelijk is.
Antwoordsjablonen voor positieve feedback op sociale media
Ontdek onze antwoordsjablonen voor positieve feedback op sociale media, perfect voor bedrijven die klanttevredenheid willen meten en de band met hun klanten willen versterken. Leer hoe je effectief kunt reageren op klantfeedback en optimaliseer zo je producten en diensten. Bezoek de pagina voor handige voorbeelden en maak van jouw klanten merkambassadeurs!
Sjablonen voor het beantwoorden van klachten via sociale media
Ontdek sjablonen voor het effectief reageren op klachten via sociale media. Leer hoe u klanttevredenheid kunt waarborgen met gepersonaliseerde en beleefde antwoorden. Verminder klantenverloop en herstel het vertrouwen met onze handige sjablonen. Bezoek nu voor praktische tips en start uw gratis LiveAgent-account!
Bent u de ondersteuningssoftware voor sociale media beu?
Ontdek waarom LiveAgent de ultieme helpdeskoplossing voor sociale media is! Geniet van 24/7 klantenservice, geen installatiekosten, en een gratis proefperiode zonder kredietkaart. Verhoog klanttevredenheid en verkoop met onze geïntegreerde oplossing. Probeer het nu gratis!
Klantenservice via sociale media
Ontdek hoe u in 2024 uitstekende klantenservice via sociale media kunt bieden met praktische tips en voorbeelden. Leer waarom sociale media cruciaal zijn voor klanttevredenheid en hoe u platforms zoals Facebook, Twitter en Instagram effectief kunt inzetten. Bezoek onze pagina voor inzichten om uw klantrelaties te versterken!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team