Sjablonen voor afwijzingsbrieven van LiveAgent helpen bedrijven beleefd nee te zeggen tegen klanten zonder hen te verliezen. Leer hoe u verzoeken kunt afwijzen met empathie en duidelijke uitleg. Gebruik positieve taal en bied, indien mogelijk, alternatieven.
Hoe graag elk bedrijf zijn klanten ook elke keer wil behagen, het is niet altijd mogelijk om ja te zeggen tegen alle verzoeken van klanten. Als u het idee omarmt dat de klant altijd gelijk heeft, wordt het moeilijker om erachter te komen hoe u nee kunt zeggen tegen klanten zonder ze teleur te stellen of te verliezen. Wanneer een klant echter iets eist dat niet beschikbaar, onredelijk of gewoonweg onmogelijk te bieden is, moet iedereen die betrokken is bij directe interacties met klanten zich perfect bewust zijn van hoe ze op een beleefde manier nee kunnen zeggen tegen klanten.
Hoe zegt u nee tegen verzoeken of eisen van klanten zonder klanten boos, gefrustreerd of teleurgesteld te maken? Hier zijn enkele basisprincipes om in gedachten te houden wanneer u een afwijzingsbrief aan uw klanten of potentiële klanten moet schrijven.
Of het nu gaat om angst voor een slechte reputatie, het ruïneren van uw relatie met een klant of het volledig verliezen van hun bedrijf, het afwijzen van verzoeken van klanten kan een uitdaging zijn als u niet weet hoe u dit op een professionele manier moet doen. Sterker nog, nee leren zeggen is een essentiële vaardigheid, vooral voor mensen die in klantgerichte functies werken. Een beleefde weigering is vaak de beste keuze als u een voorstel moet afwijzen.
Hieronder vindt u enkele standaardsjablonen voor afwijzingsbrieven die u kunt gebruiken (en personaliseren) voor uw klanteninteracties.
Dear [NAME],
Unfortunately, I’m unable to process your refund/ return/ exchange request because the product has been damaged after the delivery.
I understand this is not the message you wanted to hear and it must be disappointing given that you didn’t get to use it much.
We do accept this damage was most likely caused unintentionally, so as a gesture of goodwill we’d be happy to provide you with a 20% discount off your future purchase. Simply use this code: [NAME] to redeem it.
If you have any questions, please let me know. I will always do whatever I can to assist you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [NAME],
I have attached a short instruction that will walk you through the process of doing X. You can easily get this ready in less than no time.
In case you do face any difficulties, please don’t hesitate to reach me. We can get on a call and I will guide you step by step.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [NAME],
I’m so glad you’re interested in cooperating with our company on your new project.
As much as I’d love to meet to personally, I’m unfortunately unavailable to travel this week due to existing commitments and can’t give you the time you deserve to discuss this further.
However, I’m happy to start the conversation now via email if that works for you?
[DETAILS YOU PLANNED ON DISCUSSING]
Would love to hear your thoughts on this. And if you’d prefer to discuss in person, I’m available [DATES] and would be happy to talk more about it then.
Thanks for understanding,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [NAME],
Thanks a lot for sending us the details of [PROJECT NAME], it really sounds like a great opportunity!
However, after reading through the proposal and having a discussion with my team, we’ve decided that unfortunately we won’t be able to take on this project.
Though we’d love to move forward with this, at this moment we simply don’t have enough resources that this project deserves.
Should things change in the nearest future, I will definitely be in tough and let you know.
Best regards,
[YOUR SIGNATURE]
Ready to put our rejection templates to the test?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated customer satisfaction software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Een afwijzingsbrief is een formele brief om een sollicitant te informeren dat hij/zij niet zal worden aangenomen.
De brief moet kort de belangrijkste reden samenvatten om een sollicitant niet aan te nemen. De brief moet eindigen met een bedankbriefje. Bovendien moet de afwijzingsbrief binnen een week na het gesprek worden verzonden.
De brief moet gericht zijn aan de aanvrager en geschreven zijn in de derde persoon. Het moet professioneel, beleefd en kort zijn.
Helpdesk aanvraagformuliersjablonen
Maak indruk op uw klanten met onze eenvoudig te begrijpen helpdesk aanvraagformuliersjablonen. Leer hoe u de juiste lengte en structuur kiest, jargon vermijdt en snel reageert op aanvragen. Verbeter de klantenervaring via meerdere kanalen en download gratis onze sjablonen voor betere klantenservice!
Emailsjablonen voor oproepuitnodigingen
Ontdek effectieve emailsjablonen voor oproepuitnodigingen om klantgesprekken te plannen en uw klantrelaties te verbeteren. Leer de beste praktijken voor onderwerpregels en ontdek sjablonen voor verschillende oproepscenario's. Bezoek nu en optimaliseer uw emailmarketingstrategie!
Wat is een orderbevestiging? (Ontvang de perfecte sjabloon)
Bevestig bestellingen met een perfecte sjabloon. Informeer en versterk klantvertrouwen. Probeer gratis! Geen verplichtingen.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team