Emailsjablonen voor hernieuwde betrokkenheid helpen bedrijven klanten te behouden en retentie te verbeteren. Gebruik deze sjablonen om inactieve klanten te heractiveren en te behouden. Bied speciale aanbiedingen en vraag om feedback om betrokkenheid te verhogen.
Het hoog houden van uw klantenbehoud is aanzienlijk goedkoper dan het werven van nieuwe klanten. Bovendien is de kans groter dat klanten die u al heeft geworven keer op keer converteren. Volgens Forrester kost het zelfs vijf keer meer om nieuwe klanten te werven dan om bestaande klanten tevreden te houden (source). Bedrijven investeren echter vaak veel meer in het aantrekken van nieuwe klanten dan in het geïnteresseerd en betrokken houden van de huidige klanten bij de producten van het merk.
Het volgen van deze aanpak is een vergissing die uw bedrijf ondenkbare bedragen kan kosten. Harvard Business Review meldt dat het inkomen voor 65% van de bedrijven afkomstig is van bestaande klanten (bron). Uit het onderzoek van Forrester blijkt ook dat bedrijven €1,6 biljoen per jaar verliezen door klantenverloop.
Om ervoor te zorgen dat uw bestaande klanten of abonnees geïnteresseerd zijn in interacties met uw bedrijf, kunt u een win-back-campagne starten en hen emails sturen met hernieuwde betrokkenheid.
Een emailhernieuwingscampagne is een emailcampagne gericht op klanten of abonnees die inactief zijn geweest. Het doel is om hen te herinneren aan de voordelen die uw producten en services bieden en om accountannulering te voorkomen.
Het is een gespecialiseerde campagne die tot doel heeft uw klanten te herinneren aan uw merk en hen te motiveren om opnieuw voor uw producten of diensten te betalen. Dit soort winnende emailcommunicatie met klanten kan ook proberen opnieuw contact te leggen met emailabonnees van wie de betrokkenheid laag of niet-bestaand is. Elke abonnee kan tenslotte uw klant worden, toch?
Re-engagement emailcampagnes mogen alleen gericht zijn op inactieve contacten. Daarom moet uw eerste stap het identificeren van inactieve contacten in uw database zijn. U moet ook beslissen hoe lang een contactpersoon inactief moet zijn om te worden opgenomen in de hernieuwde betrokkenheidscampagne. De contacten die u als inactief identificeert, worden op een lijst geplaatst waarnaar u een hernieuwde e-mail stuurt.
Er zijn meerdere soorten berichten die u in uw emails kunt opnemen om inactieve contacten of eerdere klanten opnieuw te activeren:
Begin met het systematisch verzenden van emails en blijf vervolgens de openingspercentage, verlatingspercentage en doorklikpercentage in de gaten houden. Analyseer de resultaten continu, zodat u kunt bepalen welke contactgroepen meer aandacht nodig hebben.
We’re taking the hint: you aren’t interested in (product/service/offering). That’s okay, we get it.
Since you haven’t been checking our emails lately, we’ll go ahead and take you off our subscriber list.
Or…Maybe you still want to hear from us? Just click the (color) button below. Regardless of your choice we really hope you’ll stay with us.
(CTA)
Enjoy [percentage] off your next purchase of [amount in dollars/other currency]. Just enter code [code] at the checkout.
[Use your discount code now]
Please note, if you don’t click on this email or we don’t hear back from you, we’ll bid you adieu and remove you from our mailing list.
Respectfully,
[company]
We know that recently we might have failed to deliver on these efforts.
Several subscribers have complained that our emails have been too promotional and that we haven’t covered important news. That’s not what we intended. When we launched this newsletter, our first goal was to be a reliable source of information on [industry].
We want to fix this. In upcoming issues, we want to inform you about our products, services, and deliver hot industry news to you.
We’re ensuring you that 90% of our newsletter content will be focused on [industry] news and other useful information.
We hope that by doing this we’ll win you back! <3
Always yours,
[company] marketing team
We haven’t heard from you in a while. Is everything okay?
We want to make sure our content meets your expectations. In case you have any concerns or comments, we’ve included a link to a [contact form/live chat/callback window] below
You can also contact customer support 24/7.
[CTA – link to a contact form/link prompting a live chat or callback window]
Best,
[name of the sender, company]
We’re not sure what to think about this.
We want to make sure that you’re still interested in receiving emails from us that include information about [company] and the latest news from [name of your industry] to help you tackle the challenges of [issue or pain point of your audience].
If you’d like to remain a subscriber, click the link below.
[CTA] Keep me on the list
You need to know that if you do not click the above button in 7 days, we’ll remove you from our mailing list – no questions asked.
Talk to you soon, hopefully!
Yours,
[company] team
Ready to put our re-engagement templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
U moet na 30-60 dagen inactiviteit van uw abonnee een emailcampagne voor hernieuwde betrokkenheid van 3+ emails starten. Het hangt echter allemaal af van hoe vaak u uw emails gewoonlijk verstuurt. Als u alleen maandelijkse nieuwsbrieven verstuurt, wacht dan iets langer, bijvoorbeeld 90 dagen.
Zoals hierboven vermeld, moet u ten minste drie emails voor hernieuwde betrokkenheid verzenden. Blijf echter de resultaten van elk bericht analyseren. Als veel ontvangers zich na het tweede bericht afmelden, overweeg dan om de derde e-mail niet meer te verzenden.
U moet ten minste 48 of 72 uur wachten om nog een email voor hernieuwde betrokkenheid naar inactieve abonnees te sturen.
Emailsjablonen voor verlenging
Ontdek effectieve emailsjablonen voor verlenging op LiveAgent. Verhoog klantretentie en verminder verloop met strategisch verzonden herinneringen. Gebruik onze 10 gratis sjablonen om uw eigen campagnes te optimaliseren en klanten aan te moedigen bij uw merk te blijven. Bezoek nu voor meer informatie!
Effectieve zakelijke emailsjablonen
Ontdek effectieve zakelijke e-mailsjablonen voor elk doel, van kortingsaanbiedingen tot klantfeedback. Verbeter uw e-mailmarketing met best practices en probeer onze helpdesksoftware. Bespaar tijd en middelen met onze aanpasbare sjablonen. Bezoek nu om uw workflow te optimaliseren!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team