LiveAgent biedt emailsjablonen voor bedrijven om klanten te informeren over prijsverhogingen en klantenbehoud te vergroten. Inclusief 7 sjablonen voor B2B met tips om de waarde van de verhoging te communiceren en klantloyaliteit te behouden.
Prijsverhogingen zijn een onvermijdelijk onderdeel van de groei van elk bedrijf, zowel in de B2C- als in de B2B-sector. Een prijsverhoging doorstaan zonder huidige klanten te verliezen, is vooral een uitdaging voor de meeste B2B-bedrijven. De manier waarop u uw gebruikers informeert over een stijging van uw product- of serviceprijs, kan van invloed zijn op de vraag of ze ervoor kiezen om loyaal te blijven aan uw merk of op zoek gaan naar goedkopere alternatieven. Hieronder vindt u enkele goede praktijken en 7 emailsjablonen voor prijsverhogingen die u kunt gebruiken om het nieuws aan uw klanten te vertellen.
Informeer klanten vooraf: communiceer de prijsverhoging zodra u de beslissing neemt en voordat de nieuwe prijzen van kracht worden. Zorg ervoor dat uw klanten wat tijd hebben om zich aan het nieuwe aanbod aan te passen, hun budget opnieuw te beoordelen of de markt te onderzoeken voor alternatieven.
Geef de reden(en) achter de prijsverhoging door: of het nu gaat om hogere bedrijfskosten of de noodzaak om uw product/dienst te verbeteren – maak het klanten duidelijk dat u niet op winst nastreeft, maar alleen reageert op de veranderende marktomgeving.
Leg uit welke waarde uw klanten zullen krijgen: concentreer u op de waarde die uw klanten zullen ontvangen na de prijsverhoging – zoals het toevoegen van nieuwe essentiële productfuncties waar ze om hebben gevraagd, het verbeteren van de serviceprestaties, het zorgen voor een betere klantenondersteuning, enz.
Laat ze genieten van de huidige prijzen: zet negatief nieuws om in een omzetstijging vóór de daadwerkelijke prijsverhoging door extraatjes aan te bieden aan uw bestaande klanten, bijv. waardoor ze de kans krijgen om tot een bepaalde tijd te upgraden naar een jaarplan voor de oude prijs.
Probeer niet verontschuldigend te klinken: als bedrijf heeft u het volste recht om uw prijzen af en toe te verhogen, wanneer u daar een goede reden voor heeft. Als u te verontschuldigend klinkt bij het aankondigen van uw prijsverhoging, ondermijnt u de waarde van uw product.
First of all, thank you for being a loyal and consistent [Company name] customer over the years. Your satisfaction means a lot to us, and we hope we’ve been successful in providing you excellent customer service/products.
I’m writing to let you know that due to [reasons for the price increase], we are going to be raising our prices on [product/ service]. The price is changing from [amount] a month, to [amount], a month starting [date].
Our new prices will allow us to better serve you and our future customers! If you have any further questions or concerns, please don’t hesitate to reach out. Our team is more than happy to help in any way.
Thanks again for your business, we appreciate it.
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for choosing [Product name] and for your trust in [Company name]. I am writing to let you know that there are some pricing changes coming into effect soon.
We had to review our pricing strategy due to [reason]. We want to make sure that [Product name] is always as useful and efficient as possible for our customers – that’s why introducing [new feature 1] and [new feature 2] is our first priority at the moment.
To make this happen, we are increasing the subscription fees by 10%. It also means that [Product name] will have even more perks for [customer’s goal of using the product], such as:
Benefit 1
Benefit 2
Benefit 3
If you need some time to decide whether you want to commit to the new pricing plan, you have the chance to do so. For the next [period of time], you can use [Product name] for its standard rate. We will launch the new plans on [date].
Feel free to reach out at any time if you have any questions or concerns.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
We’re excited to see that you’ve [achieved specific results] with [Product/ Service name]. Your success is also our success and we’re glad you’re reaching your goals with our product/ service.
To ensure great results for customers like you, we’ll be increasing our rates slightly due to [reason] and changing our subscription prices to reflect the services our customers need the most starting from [date]. You can see the updated plans and new pricing here: link
As one of our most amazing customers, we also wanted to extend our current rates to you through [date].
If you have any questions about the price increase or anything at all, please don’t hesitate to reach out anytime via [email address] or live chat. Our customer care team will be more than happy to help.
Thank you for your business, we appreciate it!
[YOUR SIGNATURE]
Thank you so much for being our customer. Hopefully your holiday season is off to a great start.
Ours sure is … [Company] is turning [number] years old this year and we’re scaling our team to accelerate [Product] innovation. So I wanted to share what we’ve got planned for the first half of 2021!
We’ll be introducing 5 new integrations by [date], including integrations with [Tool 1], [Tool 2] and [Tool 3]. They will be available to all users on all paid plans.
One of the most-requested and long-awaited features is set for release next month! Yes, we’re finally launching [feature name] – a better way to [achieve specific goals]. Yes, we’re just as excited as you are!
To make sure we continue offering the best service we can, we will be increasing our pricing by a minimum of 10%. This small increase will let us hire new talent and bring even more features/tools to help you supercharge your [sales/ marketing/ customer service] faster.
That said, we’ll be emailing you Friday with new pricing details and a special offer for your current plan.
As always, we’re happy to hear how you are enjoying our tool and how you would make it even better. Feel free to reach out at any time with your feedback or questions.
Have a fantastic 2021,
[YOUR SIGNATURE]
Despite the world’s current situation, 2020 was a great year for us and I’m happy to let you know that we’re growing our team size, as well as focusing on developing a host of new features that have been long-awaited by our customers.
In 2021 our prices are increasing by a minimum of 10% as of [date]. You can see the new plans and pricing here. And, as you’re already a customer of ours, I wanted to make sure that our price increase is as fair as possible.
So, here’s the deal you might want to take advantage of. If you’ve been thinking of upgrading to an annual subscription, you can get 10% off and enjoy a whole year of service at old prices. If you don’t want to commit to a whole year – only for the next two weeks you can prepay for up to 6 months in advance at the current price. Save before it’s too late!
UPGRADE NOW
Thank you so much for your support throughout the year. If you have any questions, please don’t hesitate to ask, we’re here to help. Just hit reply or open up the chat box on any [Company] page.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Just for your information, starting from [date] we’ll be introducing new pricing plans that will better reflect the needs of our customers while also allowing us to keep improving [Product name] and implementing new features.
As a free plan user, the changes will not affect you, but I thought you might want to know that if you purchase any paid plan by [date], you can keep the current pricing forever (as long as you stay subscribed).
If you’ve been looking for a sign to [achieve whatever your product does] – this must be it!
CHOOSE A PLAN
If you have any questions or issues, simply hit reply and I’ll do my best to help!
Have a great day,
[YOUR SIGNATURE]
I’m reaching out today regarding [Product/ Service name] pricing. These types of notes are never fun to write, so I’ll start off with the good news.
If you currently have an account with [Product/ Service name], your subscription price will not be changing – we are going to honor your current price point forever! Think of it as an early-user discount.
Next, for the sort-of-good news. If you sign up for a new subscription before [date], you’ll still get the current pricing, forever. That means you have a month before the deadline to sign up and to lock in your price at the current rate. We hope you’ll take advantage of that.
SIGN UP NOW
Finally, the kind-of-good, kind-of-bad news. [Company name] has been growing (which is great), but we don’t want to compromise on the quality of [Product/ Service name] our customers have come to expect. To ensure our customer service remains excellent, we’re going to be getting some help. So, for new subscribers (beginning [date]), we’re raising the subscription rates to [amount].
If you have any questions, I’ll be happy to answer them. Thanks, as always, for being awesome, and for using [Product/ Service name].
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Discover all that LiveAgent has to offer with our free trial!
Enjoy the fastest chat widget on the market, advanced automation, robust ticketing, and free call center capabilities with our free 14-day trial. No credit card required.
De ideale lengte van een e-mail met prijsverhoging is een paar zinnen als de wijzigingen klein en gepland zijn. Een aanzienlijk langere uitleg kan nodig zijn als de wijzigingen zeer ingrijpend zijn, of als ze niet gepland zijn.
U kunt een e-mail gebruiken als formele melding om klanten op de hoogte te stellen van de verhoging. Gebruik het bovendien als een kans om het klantenbehoud te vergroten door hen een korting aan te bieden voor het nu doen van de aankoop.
U kunt uw klanten informeren over de prijsverhoging in een persoonlijke brief, waarin u alle prijzen van uw diensten vermeldt, inclusief de prijsverhoging en de datum waarop de prijsverhoging zal plaatsvinden. U moet echter de reden voor de prijsverhoging grondig uitleggen en ervoor zorgen dat de prijsverhoging redelijk is.
Emailsjablonen voor verlenging
Ontdek effectieve emailsjablonen voor verlenging op LiveAgent. Verhoog klantretentie en verminder verloop met strategisch verzonden herinneringen. Gebruik onze 10 gratis sjablonen om uw eigen campagnes te optimaliseren en klanten aan te moedigen bij uw merk te blijven. Bezoek nu voor meer informatie!
Gestagneerd? Verhoog uw omzet met LiveAgent!
Verhoog uw verkoop en klanttevredenheid met LiveAgent. Creëer een klantgerichte cultuur en verbeter uw service met meer dan 180 geavanceerde functies en integraties. Probeer gratis en ontdek waarom meer dan 21.000 bedrijven voor ons kiezen! Geen creditcard nodig, start vandaag nog met uw gratis proefperiode.
Helpdesk aanvraagformuliersjablonen
Maak indruk op uw klanten met onze eenvoudig te begrijpen helpdesk aanvraagformuliersjablonen. Leer hoe u de juiste lengte en structuur kiest, jargon vermijdt en snel reageert op aanvragen. Verbeter de klantenervaring via meerdere kanalen en download gratis onze sjablonen voor betere klantenservice!
Ontdek gratis ticketsjablonen bij LiveAgent! Met kant-en-klare sjablonen kunnen klantenservicemedewerkers snel en consistent reageren op veelvoorkomende vragen. Verbeter klantenservice-efficiëntie en tevredenheid met onze best practices en 12 voorbeelden van antwoordsjablonen. Probeer het nu gratis en stroomlijn uw workflow.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team