Sjablonen voor reacties op positieve feedback op sociale media helpen bedrijven feedback te waarderen en te benutten. Feedback optimaliseert producten, meet klanttevredenheid, versterkt klantrelaties en bevordert besluitvorming.
Een recent onderzoek van Sitel Group toonde aan dat 49% van de mensen eerder hun positieve ervaringen met bedrijven deelt dan negatieve (30% van de respondenten).
Ongeacht of deze positief of negatief is, alle feedback is waardevol omdat het u kan helpen te zien wat u goed doet en wat er kan worden verbeterd.
In een zakelijke context verwijst feedback naar een klant die een product of service gebruikt en zijn tevredenheid ermee communiceert. Vaak doen klanten ook suggesties voor verbetering.
In het geval van een online winkel kan bijvoorbeeld een mening worden gedeeld over een gekocht product, de service van ondersteuningsmedewerkers, het ontwerp van de website of de productprijzen, en nog veel meer. Het is over het algemeen aan elk bedrijf om te bepalen waarop ze beoordeeld willen worden en actief om feedback van klanten te vragen. Klanten kunnen hun feedback ook delen zonder erom gevraagd te worden, in dat geval zal het nog waardevoller zijn.
Opmerkingen van klanten zijn nuttige informatie die u kan helpen begrijpen hoe tevreden uw klanten zijn met uw producten en/of diensten. Deze inzichten geven een algemeen beeld van hoe uw klanten uw producten en uw bedrijf ervaren.
In aanvulling daarop, feedback van klanten:
De lancering van een nieuw product en/of dienst wordt meestal ondersteund door voorafgaand onderzoek naar de behoeften en interesses van uw doelgroep. De resultaten van zo’n onderzoek kunnen zeer bemoedigend en opbeurend zijn. Nadat uw publiek uw product en/of service heeft gebruikt, kan hun werkelijke mening echter veranderen.
Door feedback van klanten te analyseren, kunt u zowel de sterke als de zwakke punten van uw aanbod leren. Het belangrijkste is dat u ook kunt begrijpen wat uw klanten hebben ervaren tijdens het gebruik van uw producten en/of services. Op basis van deze informatie kunt u optimaliseren wat nodig is om ervoor te zorgen dat u uw klanten een kwaliteitservaring blijft bieden.
Een van de belangrijkste meetwaarden die u helpen te leren hoe succesvol uw producten en/of diensten zijn, is de klantentevredenheid. U moet ervoor zorgen dat uw klanten tevreden zijn met uw aanbod, ook als dat inhoudt dat u problemen moet oplossen en aan hun behoeften moet voldoen.
Klanten willen dat hun favoriete merken een persoonlijkere, minder geautomatiseerde ervaring bieden. Door rekening te houden met de mening van uw klanten, laat u ze zien dat u om hen geeft en dat u hen de service wilt bieden die ze verwachten.
Bovendien vergroot het betrekken van klanten bij de optimalisatie van interne strategieën hun binding met het bedrijf.
Als gevolg hiervan worden ze uw merkambassadeurs en verspreiden ze informatie over uw producten en diensten op een voordelige “mond-tot-mond”-manier zonder zelfs maar te worden gevraagd om dit te doen.
Zakelijke beslissingen nemen uitsluitend op basis van de mening van klanten heeft een gevolg: de ondergang van een bedrijf, of dat nu op korte of lange termijn is. In concurrerende markten is het onrendabel om belangrijke beslissingen te nemen op basis van de mening van klanten.
De mening van klanten kan echter waardevolle gegevens opleveren om de ontwikkeling van toekomstige strategieën te ondersteunen.
Thank you very much for sharing your experience with us.
We are really happy that your interaction with our brand was so positive.
I just want to let you know that we are acting upon your feedback to make some vital changes to the way we operate [list of changes].
As you can see, the opinions of our clients help us to provide better experiences and grow as a company.
Regards,
[rep’s name], the [company] customer service team
Having you and your family [stay/dine] with us was a pleasure for [company]. We really value the fact that you are being so open with us and taking the time to share your feedback.
I’m glad that you felt [positive point mentioned in the customer’s message].
Hope to see you soon!
Best,
[company’s owner]
We’re happy you are satisfied with the quality of our [product/service]. It means a lot!
Thank you for choosing [company], we’re so thankful for outstanding customers like you.
Let us know if you need anything else.
Sincerely,
[name, position]
I’m really proud that we were able to meet your high expectations! Thank you for taking the time to share your opinion with our customer service team.
It’s such a pleasure to have customers like you.
We will do our best to make your future experience with us even better.
Best,
The [company] customer service team
Thank you for sharing your story and experience with us! I’m so happy that our [product/service] has made such a difference for you.
There’s one part of your comment that really caught my attention. Do you mind if we share your story with our team, and possibly, on external channels like our website or social media profiles?
Thank you very much for your trust.
Best,
[Reps’ name and contact number]
Ready to put our positive feedback reply templates to use?
Use the templates in conjunction with our social media customer service software. Answer clients on Instagram, Facebook, and Twitter directly from LiveAgent.
Het hangt af van het interne beleid van uw bedrijf. Er zijn bedrijven die hun klanten bijvoorbeeld vouchers sturen als “dankuwel”, maar het is een onderdeel van een grotere strategie. U zou iets kunnen doen voor een geweldige klant en hem spontaan een klein cadeautje sturen, maar onthoud dat u waarschijnlijk hetzelfde zult moeten doen voor elke klant die een nieuwe positieve recensie deelt. Als u dat niet doet, loopt u het risico op een negatieve reactie.
Laten we die vraag omdraaien: hoe kun je een bericht niet beantwoorden met positieve feedback? Als een klant zo blij is met uw product of dienst dat ze besloten om hun mening met u te delen, moet u zonder twijfel hun bericht beantwoorden a> en bedank ze voor het delen van hun mening.
Als een klant feedback heeft achtergelaten in een reeds openbare profielreactie, hebt u het recht om hun mening met de wereld te delen. Het zou echter geen kwaad om de auteur van de opmerking om toestemming te vragen om deze op uw sociale media te delen. Als u positieve feedback ontvangt via een privébericht, moet u dit zeker aan de klant vragen voordat u zijn opmerking openbaar deelt. Deze regels zijn niet van toepassing op anonieme meningen of getuigenissen, maar u moet altijd proberen om positieve feedback te delen met de namen van de auteurs, omdat dit geloofwaardiger is.
Emailsjablonen voor het terugwinnen van klanten
Ontdek gratis win-back e-mailsjablonen om klanten te heractiveren met unieke kortingen en toegevoegde waarde. Leer hoe u effectieve win-back-e-mails en gepersonaliseerde nieuwsbrieven maakt om klantloyaliteit te verhogen. Probeer LiveAgent nu en behoud uw klanten op een kostenefficiënte manier. Bezoek onze pagina voor meer informatie!
Eerste contact callcentersjablonen
Eerste contact callcenterscripts voor efficiënte probleemoplossing en gegarandeerde klantentevredenheid! Probeer ze vandaag nog.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team