Gebruik klantgerichte e-mailsjablonen voor nieuwsbriefaanmeldingen om vertrouwen en loyaliteit op te bouwen. Personaliseer e-mails, bied extra materiaal aan, en verhoog betrokkenheid met bedank- en welkomstmails. Probeer een gratis 14-daagse trial.
Wanneer iemand zich abonneert om uw nieuwsbrieven regelmatig in zijn inbox te laten bezorgen, stelt de ontvanger veel vertrouwen in uw bedrijf. Die nieuwe abonnee gaat een toezegging doen op basis van hun eerdere ervaringen met uw merk of bedrijf en de inhoud waarmee ze al vertrouwd zijn geraakt.
Haal het meeste uit het positieve sentiment dat een bepaalde gebruiker heeft aangemoedigd om uw nieuwsbriefabonnement te worden. Dit is net als de noodzaak om voordeel te halen uit het goede gevoel dat een potentiële klant gewoonlijk heeft voordat hij een aankoop doet en een volwaardige klant wordt. Eén van de beste manieren om deze kans te grijpen, is door een klantgerichte aanmeldingsmail voor de nieuwsbrief te sturen die opvalt in drukke inboxen met een verwelkomend en persoonlijk bericht en tegelijkertijd een toegevoegde waarde voor de ontvanger bevat.
Een aanmeldingsmail voor een nieuwsbrief is een welkomstbericht dat u naar nieuwe abonnees stuurt. Het is de eerste communicatie die u met een gebruiker zult hebben wanneer ze de nieuwe fase van hun relatie met uw bedrijf beginnen, die in dit geval ermee instemt regelmatig inhoud via email te ontvangen. Het gebruik van email om die relatie te koesteren, is een effectieve marketingstrategie die vertrouwen in een merk kan opbouwen door aanvullende informatie en toegevoegde waarde te bieden.
In tegenstelling tot andere soorten welkomstberichten, hoeft een aanmeldingsmail voor een nieuwsbrief niet de allereerste indruk te zijn die u op een gebruiker maakt, aangezien deze al met uw inhoud bezig is voordat ze besluiten zich te abonneren. Het doel van deze emails is om een interactie op te bouwen tussen uw bedrijf en de ontvanger van uw nieuwsbrieven, die min of meer hetzelfde is als bij elk ander type welkomstmail.
Thanks for subscribing to the [company] newsletter.
I just wanted to take the time to thank you personally for choosing to receive updates from us. It means a lot to have readers like you on board.
Below are a few extra pieces of advice related to [today’s/this week’s/this month’s] update on [topic] that I think you will find worthwhile:
Tip 1
Tip 2
Tip 3…
Don’t hesitate to reach out to me if you have any questions.
Kind regards,
[Name]
As a token of our appreciation please find the [ebook/whitepaper/other gated content] that you requested attached to this email.
We are confident that you’ll find both the regular newsletter and the additional content useful to solve [pain point] in the field of [topic].
If you want to find out more before the next update, feel free to get in touch.
Best,
The [company] team
[Download attachment(s)]
Firstly, I would like to say thank you on behalf of everyone at [company] for subscribing to our newsletter.
We’re sure that you won’t regret it, and that you’ll find the regular updates on [topic] landing in your inbox every [day/week/month] to be very useful.
Secondly, I thought you might be interested to know about some additional content related to the subject that can be found on our website here [link].
From the feedback of our existing subscribers, we have found that the material below, has been helpful to them:
Additional content 1
Additional content 2
Additional content 3…
Please let us know if you’d like to learn about anything else, or just keep an eye out for the next issue of our newsletter.
Best wishes,
[Name], [position] at [company]
Take advantage of our free 14-day trial. No credit card required.
Discover all that LiveAgent has to offer including ticketing, helpdesk, live chat, and call center capabilities.
Bedrijven kunnen hun klikfrequenties verhogen door emails van een specifieke persoon te verzenden in plaats van alleen een algemene bedrijfsemail. Bovendien kunnen gepersonaliseerde emails die de ontvanger bij naam aanspreken, loyaliteit, vertrouwen en betrokkenheid vergroten.
Welkomstemails kunnen een veel hogere openingsratio hebben. Als zodanig kunnen welkomstemails worden gebruikt om op de lange termijn meer inkomsten te genereren dan andere promotionele emails (door waardevolle inhoud te bieden die ontvangers aanspreekt).
Om te beginnen, aangezien welkomstmails het eerste bericht kunnen zijn dat een nieuwe abonnee van een bedrijf ontvangt, moeten ze de ontvanger dankbaar zijn om een goede eerste indruk te maken. Een eenvoudig “dankjewel” kan een grote bijdrage leveren aan het opbouwen van vertrouwen en loyaliteit aan het begin van wat hopelijk een lange en gelukkige klant-zakelijke relatie zal zijn. U kunt op dit punt ook enkele van uw producten of diensten introduceren om uw abonnees te onderscheiden tussen degenen die alleen geïnteresseerd zijn in uw nieuwsbrieven en degenen die geïnteresseerd zijn in meer soorten inhoud en segmenteer uw database dienovereenkomstig. Ten slotte kunt u ervoor kiezen extra materiaal aan te bieden om uw abonnees te leiden naar het kopen van uw producten.
Emailsjablonen voor uitnodigingen
Gebruik onze emailsjablonen voor uitnodigingen voor het klantenportaal om uw klanten op de hoogte te stellen van het bestaan van uw portal en de voordelen van deelname.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team