Ontdek 10 marketingemailsjablonen van LiveAgent om overtuigende e-mails te maken en zo klanten te werven en omzet te verhogen. Emailmarketing is essentieel voor bedrijven om prospects aan te trekken en ROI te verbeteren.
Het aantal wereldwijde emailgebruikers bedroeg in 2019 3,9 miljard en zal in 2024 groeien tot 4,48 miljard gebruikers, volgens Statista. Dat is de reden waarom bedrijven steeds meer uitgeven aan e-mailmarketing en dit gebruiken om prospects aan te trekken, bestaande klanten, verhoog de omzet en versnel de ROI. Effectieve emailmarketingcampagnes kunnen het allemaal. Omdat het een van de meest kosteneffectieve en conversierijke vormen van digitale marketing is, wordt verwacht dat de wereldwijde uitgaven voor emailmarketing de komende jaren verder zullen toenemen. Bekijk meer redenen waarom u aandacht moet besteden aan emailmarketing en laat u inspireren met onze 10 sjablonen voor het maken van marketingemail.
Of u nu meer klanten wilt werven of uw relatie met bestaande klanten wilt versterken, emailmarketing kan u helpen uw doelgroep te bereiken direct en drijft zaken. Bekijk de volgende statistieken die bewijzen dat emailmarketing een waardevol hulpmiddel is voor bedrijven van elke omvang en elke sector :
Uit een rapport van McKinsey Global Institute blijkt dat de gemiddelde interactiewerker besteedt naar schatting 28% van de werkweek aan het beheren van email, wat bijna een derde van hun werktijd is. Een van de manieren om die tijd te verkorten, is door kant-en-klare emailsjablonen te gebruiken. Hier zijn 10 standaard emailsjablonen (gebaseerd op de soorten e-mails die marketeers waarschijnlijk herhaaldelijk zullen verzenden) die u als startpunt kunt gebruiken en aanpassen voor uw eigen marketingcampagnes en uitgaande marketingcommunicatie.
We’re excited to welcome you to the [Brand] family!
Every single one of us is here to make sure you’re happy with [Product]. Firstly, let’s make sure your account is set up properly.
Watching our Onboarding Tutorial will help you familiarize yourself with [product]. It covers how to complete your set up process, key features of your account, plus some handy tips and tricks.
Onboarding Tutorial Video
If you need any help at all, drop us a line anytime at (email) or Tweet us @brandname We’ll be more than happy to lend a hand!
Until next time,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for subscribing to [Brand’s] Weekly Newsletter!
By signing up for our newsletter, each week you’ll be the first to hear about our [updates/ news/ hot deals/ events/ webinars] and receive exclusive content straight to your inbox.
Want more? Follow us on Facebook and Twitter to get your daily dose of advice, helpful tips, and industry trends.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
To ensure that our messages arrive (and don’t go to your junk or bulk email folders), please add (email) to your address book.
We noticed that you left a few items in your shopping cart. We’re low on stock, so they could sell out quickly! But don’t worry, it’s not too late yet. Here’s what you wanted to get:
Item 1
Item 2
Item 3
Click this link to get back to where you left off and complete your purchase: customer’s cart
Thanks for shopping with [Brand]! If you have any questions or issues during the checkout process, we’re always here to help.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
We’re sorry to see you go! 🙁 Your current subscription will remain active until [Date]. We’ll automatically downgrade you to a free account after that date, but you’ll always be able to access your account.
If you’d like to reactivate your account, simply click the button below:
Reactivate My Account
If you have any questions, feel free to reach out to us at any time.
We’ll miss you!
[YOUR SIGNATURE]
Join us for a live webinar on [Date/ Time] to find out the most effective ways to [details on what the webinar is about]. Together with our Head of Marketing, [Name], we’re going to squeeze in as much practical info as we can under 60 minutes. You won’t want to miss this! Here’s what we’ll cover:
How you can […]
Best practices on […]
Simple strategies to improve […]
[Save Your Seat]
If you register today, we’ll send you the recording of the webinar as an added bonus for free.
See you there!
[YOUR SIGNATURE]
This summer has started quite productively for [Company] as we’ve been working hard on a few long-awaited updates to [Product] that make it stronger, faster, and more useful to you. The updates are now live and you can read more about them on our blog: blog post link
Here are our top 3 features from the past 3 months:
Feature 1 (From now on you can …)
Feature 2 (We’ve added …)
Feature 3 (The tool now supports …)
We’d love to hear your thoughts on our latest updates – which one of them have you tried already? And as always, let us know if there’s anything we can do to make your experience with [Company] better.
Best Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I run co-marketing partnerships at [your company], a [what your company does] that’s recognized for [what your company is recognized for]. We have an audience of [audience persona and audience size] that has shown interest in [what their company does].
My team focuses on partnerships with companies like yours – we’ve also worked with [examples of other companies you’ve worked with]. I believe there’s an opportunity for us to partner on [asset you’d like to partner on] to [end goal you’d like to achieve].
Would you be interested in talking about partnership opportunities between [their company] and [your company]? If you’re not the best person to continue a conversation with, would you mind introducing me to someone I could speak with?
Looking forward to hearing from you,
[YOUR SIGNATURE]
I’ve been a subscriber and a big fan of [Blog Name] for some time now – and I’ve especially enjoyed reading one of your recent posts about [details of a blog post]. I noticed there was no article covering [the aspect they haven’t covered]. So, I thought I’d write a draft and see if you would be interested in publishing it on your blog.
Please find the draft attached. Does this sound like something that would be suitable for your readers? If you’re interested in publishing it, I would be excited to see it go up! If you’d like me to make any revisions, I can do that too.
Looking forward to your feedback,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for sending over the article on [article topic]. However, I will have to pass on this piece because it doesn’t completely meet our guidelines for guest posts. Besides, we already have a couple of articles about this topic, you can check them out here: links to previous posts.
However, I’m open to another pitch from you in the future. If you have any questions about our guest post guidelines, don’t hesitate to reach out.
Thanks again and hope to hear from you soon,
[YOUR SIGNATURE]
Ready to test our email marketing templates?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small and medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Emailmarketing is nog steeds een krachtig hulpmiddel dat kan worden gebruikt om uw bedrijf of organisatie te promoten. Het is een betaalbare manier om in contact te blijven met klanten en klanten, en biedt een snelle en gemakkelijke manier om klantenloyaliteit op te bouwen.
Marketingemails moeten kort en bondig zijn. U weet nooit hoeveel tijd je klant heeft om het te lezen, dus het is belangrijk om het kort te houden. De optimale lengte van een emailbericht is tussen de 4 en 6 zinnen, doorgaans minder dan 200 woorden.
Het gebruik van marketingsjablonen bespaart u tijd en moeite wanneer u dezelfde wijzigingen in een marketingbericht wilt aanbrengen als onderdeel van uw gebruikelijke workflow.
Effectieve zakelijke emailsjablonen
Ontdek effectieve zakelijke e-mailsjablonen voor elk doel, van kortingsaanbiedingen tot klantfeedback. Verbeter uw e-mailmarketing met best practices en probeer onze helpdesksoftware. Bespaar tijd en middelen met onze aanpasbare sjablonen. Bezoek nu om uw workflow te optimaliseren!
Emailsjablonen voor productverkoop
Gebruik onze emailsjablonen voor productverkoop. Ze zijn perfect voor de promotie van elke verkoop. Gewoon opslaan, aanpassen en u bent klaar om te gaan!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team