Verbeter uw ecommerce emailstrategie met gratis sjablonen voor leveringsmeldingen en retourbevestigingen van LiveAgent. Verhoog klanttevredenheid en conversies met effectieve communicatie na aankoop.
Email is een geweldige manier om in contact te blijven met klanten, merkidentiteit op te bouwen en merkbekendheid te vergroten. Een goede en goed uitgevoerde emailmarketingstrategie kan ook uw bedrijfsresultaten aanzienlijk verbeteren.
Het is bewezen dat emailmarketing meer conversies genereert dan alle andere marketingkanalen en is verantwoordelijk voor 7% van alle ecommercetransacties . Bovendien is het volgens DMA mogelijk om €42 te verdienen van elke €1 geïnvesteerd in emailmarketing. Deze statistieken bewijzen dat emailmarketing een noodzaak is voor alle ecommercebedrijven.
We hebben een lijst opgesteld met emailvoorbeelden na aankoop met betrekking tot levering en retouren om u te helpen uw huidige strategie te verbeteren. Blijf lezen om erachter te komen wat voor soort berichten u naar uw klanten kunt sturen en hoe u hen kunt informeren over de verschillende fasen van de orderverwerking.
Dear [customer’s name],
Thank you for shopping with us. Your order number [number] has shipped. You can review the order details below:
INFORMATION ABOUT ORDER [NUMBER]
Order number: [number] placed at [time and date]
Payment: [payment method]
Shipping number: [number] sent by [courier’s name]
DELIVERY ADDRESS
[Delivery data provided by the customer]
Value of products:
Shipping cost:
Payment cost:
Paid:
Hassle-free returns
If you want to invoke your right to return a purchase without giving a reason, our returns system makes the process simple and safe.
Button: [Return the package]
Best,
Customer Service at [company’s name]
Attention: Before picking up your package, please check that it has not been damaged or tampered with. If the package is damaged, and you are afraid that the parcel may have been opened before it was delivered to you, remember to create a ticket with the courier. Only this way can we determine the guilty party and, if applicable, return your money or arrange another shipment.
Hi [customer’s name],
Your order [order number] has been delivered to [name of collection point].
You can pick it up at [collection point address] before [date].
All the best,
[Company]
Hello [customer’s name]
We have received your return request. Thank you for the information!
You can now prepare your return package and wait for the courier to pick it up.
As soon as we receive the package from you with the returned [name of the product(s) ordered], we will refund your money. Refunds take a maximum of [X] days.
Do you have any additional questions? Click this link to read our Frequently Asked Questions section: [Link to FAQ]
Regards,
The [company’s name] Team
RETURN OF ORDER [order number] HAS BEEN ACCEPTED!
Hi [customer’s name]
We have accepted the return of your order number [order number].
——————————————————–
The package contained the following items:
Product 1: [product name]
Price:
Quantity: X
Product Code: [code]
Product 2: [product name]
Price:
Quantity: X
Product Code: [code]
Product 3: [product name]
Price:
Quantity: X
Product Code: [code]
——————————————————–
The refund will be added to your account within the next [X] business days.
Er moet een email met een leveringsmelding worden verzonden wanneer een fysiek product door de koerier of het bezorgbedrijf wordt opgehaald bij uw magazijn. Uiteraard moet dit proces geautomatiseerd zijn.
De rol van leveringsmeldingen is om de klant te informeren over wat er met zijn bestelling gebeurt. Dit bericht moet de ontvanger ook informeren over de volgende stappen van het verzendproces. Door klanten in alle stadia van dit proces op de hoogte te houden, bespaart u tijd die uw agenten anders zouden moeten besteden aan het beantwoorden van vragen van klanten over de status van hun bestellingen.
Emails met bezorgmeldingen moeten gepersonaliseerd zijn, dus u moet de naam van de klant vermelden en deze rechtstreeks adresseren. Bovendien moeten dergelijke emails een bestellings-ID, het verzendnummer dat door het bezorgbedrijf is toegewezen, een geschatte levertijd, contactgegevens van de koerier en mogelijke retouropties bevatten. Het moet uw klant ook in staat stellen om indien mogelijk leveringsdatums te verzetten. Een email met een leveringsmelding kan ook een trackinglink met live updates bevatten.
Een email met een retourbevestiging moet, net als een email met een leveringsmelding, het volgende bevatten:
Een dergelijk bericht kan de klant ook informeren over hoe lang hij moet wachten om zijn terugbetaling te ontvangen.
Ready to put our notification and confirmation email templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Er moet een email met een leveringsbericht worden verzonden wanneer een fysiek product door de koerier of het bezorgbedrijf wordt opgehaald bij uw magazijn. Het is duidelijk dat dit proces geautomatiseerd moet worden.
E-mails met leveringsmeldingen moeten gepersonaliseerd zijn, dus u moet de naam van de klant vermelden en deze rechtstreeks adresseren. Bovendien moeten dergelijke emails een bestellings-ID, het verzendnummer dat is toegewezen door het bezorgbedrijf, een geschatte bezorgtijd, contactgegevens van de koerier en mogelijke retouropties bevatten.
Een email met een retourbevestiging moet, net als een email met een bezorgingsbericht, het volgende bevatten: de naam van de ontvanger, het bestelnummer/-ID, het verzendnummer, de bezorginformatie en de geschatte terugbetalingsdatum. Een dergelijk bericht kan de klant ook informeren over hoe lang hij moet wachten om zijn terugbetaling te ontvangen.
Emailsjablonen voor het terugwinnen van klanten
Ontdek gratis win-back e-mailsjablonen om klanten te heractiveren met unieke kortingen en toegevoegde waarde. Leer hoe u effectieve win-back-e-mails en gepersonaliseerde nieuwsbrieven maakt om klantloyaliteit te verhogen. Probeer LiveAgent nu en behoud uw klanten op een kostenefficiënte manier. Bezoek onze pagina voor meer informatie!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team