Ontdek effectieve e-mailsjablonen voor kortingsaanbiedingen om je marketingstrategie te versterken. Leer onderhandelen, overweeg klantengroepen, en vermijd negatieve impact op je merk. Inclusief tips voor consumenten en sjablonen voor verzoek- en reactie-e-mails.
Goed uitgevoerde kortingscampagnes trekken nieuwe klanten aan, vergroten de loyaliteit van bestaande klanten en vergroten de bedrijfswinsten. Er is nauwelijks een bedrijf, zowel in de B2C- als in de B2B-sector, dat niet af en toe kortingen biedt op hun producten of diensten. De meeste bedrijven bieden kortingen omdat het hen kan helpen om buiten het seizoen aandelen te verkopen, winst te verhogen en verbeter tegelijkertijd de klantentevredenheid. Ik bedoel, wie houdt er niet van als ze iets vinden waar ze naar op zoek zijn voor een lagere prijs?
Soms zijn er echter geen kortingen beschikbaar, en dat is waar het lastig kan worden. Omgaan met kortingsonderhandelingen is een uitdaging voor zowel consumenten die om kortingen vragen als verkoop-/klantenserviceteams die moeten voldoen aan de verwachtingen van klanten zonder hun bedrijf te vernietigen. winstmarges.
In dit artikel gaan we het hebben over:
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates.
Op basis van de fase waarin uw bedrijf zich bevindt, het aantal klanten dat u heeft, de soorten producten die u aanbiedt en uw prijsstrategie: kortingen kunnen een enorme bron van ROI zijn of, als alternatief, verliezen veroorzaken die uiteindelijk uw bedrijfsresultaten negatief zullen beïnvloeden . Hier zijn enkele van de meest kritische dingen die u in gedachten moet houden voordat u kortingsaanbiedingen lanceert.
Hoewel het aanbieden van 50% korting op bepaalde artikelen aantrekkelijk lijkt, moet u er zeker van zijn dat u altijd een winstgevende marge heeft , anders kunt u geld verliezen met uw strategie voor kortingsaanbiedingen. Haal de cijfers bij elkaar voordat u een kortingscampagne lanceert om te bepalen wat u uw klanten comfortabel kunt veroorloven en toch winst maakt op elke verkoop.
Het aanbieden van kortingen kan een trefzekere manier zijn om nieuwe klanten aan te trekken, maar het heeft ook invloed op uw typische klantenacquisitiekosten. Om de maximale waarde uit uw kortingscampagnes te halen, moet u ervoor zorgen dat u nieuwe klanten in loyale kopers verandert door uw relatie met hen te onderhouden. Door dit te doen, wordt hun levenslange waarde verhoogd en zijn de hogere kosten voor het werven van klanten gerechtvaardigd.
Voordat u een verkoopcampagne uitvoert om nieuwe klanten te werven, moet u overwegen of uw kortingen daadwerkelijk het type klanten zullen aantrekken dat u echt wilt. Onthoud dat grote kortingen waarschijnlijk kopers van deals aantrekken, wat betekent dat uw nieuw aangetrokken kopers in de toekomst niet zullen worden omgezet in klanten voor de lange termijn.
Hoewel verkoopkortingen een effectief middel kunnen zijn om snel inkomsten te genereren, moet u ervoor zorgen dat u alle risico’s en mogelijk rampzalige valkuilen zorgvuldig hebt overwogen. Consumenten kunnen snel wennen aan prijsverlagingen en velen zullen niet blijven hangen wanneer uw prijzen weer normaal worden of stijgen. Bovendien kunnen kortingen uw eigen gebrek aan vertrouwen in uw merk uitstralen en een lagere waargenomen waarde voor uw producten opleveren.
Het aanbieden van kortingen aan iedereen kan een enorm risico zijn voor uw totale winstmarge. Overweeg in plaats daarvan exclusieve kortingen aan te bieden aan specifieke klantgroepen (zoals studenten, gezondheidswerkers, militairen, enz.). Op deze manier kunt u profiteren van kortingen en uw klantenbestand uitbreiden zonder uw marges te schaden of uw merkwaarde te verminderen.
Hoewel uw marketinginspanningen ernaar streven klanten en prospects ervan te overtuigen dat uw product nuttig is en hun leven zal verbeteren, kunnen kortingen vaak de waarde van uw product ondermijnen. Daarom moet u nadenken over hoe u de waarde van uw product kunt aantonen en uw klanten kunt behouden zodra de korting voorbij is.
“Apple is een merk dat is gebouwd op nieuwheid en urgentie, dus hoewel hun producten nooit in de uitverkoop gaan, kunt u korting krijgen voor inruil of upgrades, waardoor klanten loyaal blijven.”
Erin Sykes, a retail and sales strategist
Zoals de naam al doet vermoeden, wordt een email met een kortingsaanbieding gebruikt om uw klanten te informeren over een speciale korting. Het kan een algemene korting zijn voor alle artikelen in uw winkel, maar ook een coupon of een kortingscode die u kunt gebruiken bij het afrekenen. Het aanbieden van kortingen is een gangbare praktijk die door alle bedrijven wordt gebruikt omdat het echte resultaten oplevert. Hier is een handvol statistieken die deze verklaring ondersteunen:
Interessant genoeg is er neuropsychologisch onderzoek om te bewijzen dat coupons klanten gelukkiger maken. Een studie van de Claremont Graduate University heeft aangetoond dat het ontvangen van een voucher van 10% het oxytocinegehalte met wel 38% kan verhogen, en deelnemers die coupons hebben ontvangen, waren ook 11% gelukkiger en voelden zich meer ontspannen.
Dus, hoe kunt u kortingscodes implementeren in uw marketingstrategie? De gemakkelijkste manier is via emailcampagnes.
Beginnen met een lege pagina kan ontmoedigend en frustrerend zijn. Om u te helpen, hebben we een lijst met tips gemaakt waarmee u rekening moet houden bij het schrijven van emails met kortingsaanbiedingen. Als u nog steeds geen zin hebt om uw eigen kortingsmails te schrijven, scroll dan naar beneden en kopieer en plak onze kant-en-klare emailsjablonen met kortingsaanbiedingen.
Ideeën voor onderwerpregel:
Thank you for being joining our subscription list! We’re thrilled to offer you a special discount on our [products]. Please use the code below at the checkout to activate your X% discount:
[code]
The discount offer is valid until [date].
Have a great day,
[name of the company/employee]
Ideeën voor onderwerpregel:
We’re so happy to have you on board! As a thank you, we’ve got a special X% discount just for you. Use [code].
The offer is valid until [date]. Hope you’ll enjoy it!
Best,
[name of the employee/company]
Ideeën voor onderwerpregel:
It’s a great time for shopping!
[time frame: e.g., Today only, Until July 24th], all items in the store are X% off!
Don’t hesitate – the best deals are selling out fast!
Just use the discount code below at checkout:
[code]
Happy shopping,
[company name]
Ideeën voor onderwerpregel:
Now you can get [product name] for X% off! Simply use the code below to get X% off your plan:
[code]
Please let me know if you need any assistance. Hope you like the deal!
Best,
[employee name, company]
Ideeën voor onderwerpregel:
We’ve got good news for you: a special discount code for our [products/services]! Please find it below:
[code]
The code is valid until [date]. You can use it at the checkout!
Hope you enjoy it,
[employee name, company]
Ideeën voor onderwerpregel:
Welcome to the [company name] newsletter!
To get started, we’ve got a little gift for you – a special discount code for our [products/services]:
[code]
Feel free to use it at the checkout. Hope you enjoy it!
Talk to you soon,
[company name] team
Ideeën voor onderwerpregel:
Have you heard of our limited-time offer yet? Only until [date], you can get X% off all [products/services]!
Don’t hesitate, as the best deals are selling out fast. Remember to use this discount code at the checkout:
[code]
Enjoy!
[company name] Team
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u een lagere prijs nodig heeft of wenst te krijgen dan voorgesteld. Trouwens, iedereen houdt van de potentiële besparingen en de feel-good-factor om je een weg te banen naar een betere deal. Vaker wel dan niet, kunt u voor zo ongeveer alles een speciale prijs vragen en deze krijgen als u weet hoe en wanneer u dit moet vragen. Laten we enkele tips bespreken die u kunnen helpen kortingsprijzen te krijgen van detailhandelaren, verkopers en serviceproviders.
We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.
Als het gaat om het vragen om korting van een bedrijf, hetzij als prospect of als loyale klant, zijn er twee belangrijke dingen om te onthouden: zorg voor een beleefde, positieve en professionele tone, en een goede uitleg geven waarom u de vermelde prijs niet kunt betalen (of waarom u denkt dat het accepteren van uw kortingsverzoek gunstig zijn voor beide partijen). Hier zijn enkele voorbeelden van sjablonen voor kortingsverzoeken die u kunt gebruiken:
Welke producten of diensten u ook aanbiedt, u zult waarschijnlijk potentiële klanten of bestaande klanten tegenkomen die om kortingen vragen die u niet van plan was te geven. Door simpelweg akkoord te gaan met het verstrekken van een korting, toont u echter aan dat uw product/dienst uw vraagprijs niet waard is en dat uw klantenrelatie op het verkeerde been wordt gezet. Hier zijn enkele tips over hoe u effectief kunt onderhandelen over kortingsverzoeken voor een win-win resultaat en hoe u op een professionele manier kunt reageren:
Ready to put your discount templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Gebruik de volgende email sjablonen als richtlijnen wanneer u klanten wilt antwoorden die om korting vragen.
Ready to take your customer support to the next level?
With LiveAgent's discount email templates, you can offer your customers exclusive deals and promotions to get the best possible price.
Meestal informeren bedrijven hun potentiële klanten over de hoogte van een korting in procenten, of presenteren ze een voor- en naprijs. U kunt ook een link naar uw prijzen opnemen en daar alle relevante informatie verstrekken. Investeer wat tijd in A/B-tests door twee verschillende emails naar dezelfde groep klanten te sturen en te kijken welke betere resultaten oplevert.
E-mailtemplates met korting zijn bedoeld om de aandacht te trekken en een ontvanger te overtuigen een bepaalde actie te ondernemen. Daarom zal het verzenden van een goed ontworpen, visueel aantrekkelijke email waarschijnlijk betere resultaten opleveren dan een bericht zonder opmaak. Als u Google “email met korting” gebruikt, vindt u veel voorbeelden, die allemaal kleurrijk en flitsend zijn met grote kortingen. Het is het beste om dit pad te volgen.
Het hangt af van uw algemene strategie. U kunt ofwel een kortingsaanbieding sturen naar al uw klanten of deze communicatie richten aan een exclusieve groep zoals niet-geëngageerde potentiële klanten. Als u besluit het laatste te doen, zorg er dan voor dat contacten die niet in de aanbieding zijn opgenomen, er niet achter komen.
Effectieve zakelijke emailsjablonen
Ontdek effectieve zakelijke e-mailsjablonen voor elk doel, van kortingsaanbiedingen tot klantfeedback. Verbeter uw e-mailmarketing met best practices en probeer onze helpdesksoftware. Bespaar tijd en middelen met onze aanpasbare sjablonen. Bezoek nu om uw workflow te optimaliseren!
Emailsjablonen voor het terugwinnen van klanten
Ontdek gratis win-back e-mailsjablonen om klanten te heractiveren met unieke kortingen en toegevoegde waarde. Leer hoe u effectieve win-back-e-mails en gepersonaliseerde nieuwsbrieven maakt om klantloyaliteit te verhogen. Probeer LiveAgent nu en behoud uw klanten op een kostenefficiënte manier. Bezoek onze pagina voor meer informatie!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team