Ontdek diverse emailsjablonen voor klantenwerving en retentie bij LiveAgent. Leer effectieve verkoopmails schrijven, automatiseer processen en verbeter je emailmarketingstrategie met handige tips voor databasebeheer.
Emailmarketing is nog steeds één van de sterkste methoden van online communicatie met een steeds toenemend aantal dagelijkse gebruikers. Eén van de belangrijkste aspecten van elke emailmarketingstrategie is het hebben van een grote databank met actieve abonnees. Emaillijsten zullen na verloop van tijd op natuurlijke wijze verslechteren als gevolg van afmeldingen, meldingen als spam of ongeopende emails.
Het verlies van emailabonnees staat bekend als lijstverloop en kan ondoorzichtig zijn, zoals in het geval van een “hard bounce” of transparant, dat betrekking heeft op ongelezen berichten. Om het lijstverloop te verbeteren, kunnen marketeers twee dingen doen: hun emaildatabank regelmatig opschonen en/of hun strategie voor het verzamelen van email verbeteren.
Emailwerving is het proces waarbij een databank met emailadressen van mensen wordt opgebouwd om hen marketingcommunicatie te sturen. Als u nog geen grote lijst met emails van uw potentiële klanten heeft, hoeft u zich geen zorgen te maken: het is nooit te laat om te beginnen.
Aan de andere kant, als u al de adressen van sommige leads heeft, wilt u misschien uw bestaande databank consolideren. Dit kan betekenen dat u moet controleren of uw bestaande abonnees nog steeds geïnteresseerd zijn in het ontvangen van uw inhoud. Doe dit echter niet door gebruikers simpelweg te vragen of ze emails van u willen ontvangen, maar stuur ze liever een email waarin ze een handeling moeten uitvoeren.
Er zijn twee aspecten van emailwerving: ten eerste het opbouwen van een lijst met emailadressen en ten tweede het werken aan en uitvoeren van uw emailmarketingstrategie. Beide onderdelen moeten succesvol zijn om uw emailwerving te vergroten, wat betekent dat uw abonneelijsten groeien en uw statistieken verbeteren. Maar hoe doet u dat precies?
Om met succes een databank met actieve emailabonnees op te bouwen, moet u zoeken naar klanten en potentiële klanten die interesse hebben getoond in het ontvangen van berichten van u. Het exacte type berichten dat u verzendt, is afhankelijk van de sector waarin uw bedrijf actief is, hoewel een nieuwsbrief over het algemeen altijd een goed idee is. Vervolgens moet u uw campagne effectief plannen zodat u inhoud produceert die mensen willen ontvangen en zo waarde aan uw abonnees levert.
Als u dat heeft gedaan, kunt u beginnen met het verwerven van meer emailadressen door uw inhoud te promoten of het nu een nieuwsbrief is of een andere soort inhoud. Deze promotie kan op uw website staan, waar klanten zich kunnen aanmelden via een formulier of op uw sociale mediaprofielen. De bezoekers en volgers van uw website zijn immers al geïnteresseerd in de producten of services van uw bedrijf. Het eenvoudigweg aanmoedigen van hen om zich aan te melden voor een mailinglijst kan voldoende zijn om hun emailadressen te bemachtigen, zolang u hen belooft om waardevolle inhoud te leveren.
Nadat het emailadres van een gebruiker is verkregen door zich te registreren voor uw nieuwsbrief (of andere inhoud), moet u hem een bericht sturen ter bevestiging van het abonnement.
Thanks for signing up for our [content] emails.
This is just a short message to confirm that your subscription is now active and that you’ll be receiving great insights from us shortly.
If you have any comments or questions in the meantime, feel free to contact us by replying to this email. We’d be happy to help you!
Regards,
The [company] team
P.s. If you have been sent this email in error or would like to unsubscribe, please click on the following [link].
As a member of the [industry] community, I’m sure that you’re one of the many people who’ve encountered trouble with [issue/pain point].
I thought you might like to hear a few pieces of advice from us about how to deal with this problem that our other clients have benefited from:
Advice 1
Advice 2
Advice 3
If you don’t find our tips useful, please let us know how to improve. Alternatively, you can unsubscribe by clicking here [link].
Best,
[Name] from [company]
I commented under your post/answered your question on [social media platform], and thought I’d follow up by sharing some more resources that you might find interesting.
Here are some guides about [topic] that may be helpful for you:
Link 1
Link 2
Link 3
If you’d like to get more advice on a regular basis then you can sign up for the [company] newsletter by clicking on the button below. You’ll receive great tips straight to your inbox every [X] weeks.
Kind regards,
[Name], [position] at [company]
Het hele doel van het verkrijgen van emailadressen is om een actieve databank op te bouwen van gebruikers die geïnteresseerd zijn in de producten van uw bedrijf. Daarom moet u, als u een lead opvolgt, altijd een link opgeven waarmee de gebruiker zich op uw emaillijst kan abonneren. Aan de andere kant, als u uw bestaande databank consolideert, moet u uw abonnees altijd de mogelijkheid geven om af te zien van het ontvangen van uw emails.
Als een abonnee niet reageert op een bericht dat bedoeld is om erachter te komen of ze nog steeds actief en geïnteresseerd zijn in uw inhoud, dan is het waarschijnlijk veilig om aan te nemen dat ze dat niet meer zijn. U kunt een week wachten en desgewenst nog een vervolgmail sturen, maar als er nog steeds geen reactie is, moet u deze inactieve gebruiker uit uw databank verwijderen.
Nogmaals, u kunt na ongeveer een week een vervolgmail sturen voor het geval uw laatste bericht in hun inbox verloren is gegaan. Alle aanvullende berichten die u naar potentiële klanten stuurt, moeten hen meer waarde bieden en een voorproefje geven van wat uw abonnement te bieden heeft. Als u nog steeds geen reactie krijgt, moet u dit als een koude lead beschouwen.
Test our ticketing software today. No credit card required.
Enjoy a free 14-day trial on us. Discover all that LiveAgent has to offer and start improving customer acquisition today.
Emailsjablonen voor klantenwaardering
Verhoog klantentevredenheid en loyaliteit met onze gratis emailsjablonen voor klantenwaardering van LiveAgent. Ontdek hoe goed getimede bedankmails de betrokkenheid stimuleren en mond-tot-mondreclame bevorderen. Start vandaag nog uw gratis account!
Klantenservice follow-up emailsjablonen
Ontdek 10 effectieve klantenservice follow-up emailsjablonen om klanttevredenheid te waarborgen en waardevolle feedback te verzamelen. Leer hoe LiveAgent uw klantenservice kan verbeteren met rapportage, sjablonen en zelfservice-opties. Bezoek nu voor betere klantinteracties!
Ontdek gratis ticketsjablonen bij LiveAgent! Met kant-en-klare sjablonen kunnen klantenservicemedewerkers snel en consistent reageren op veelvoorkomende vragen. Verbeter klantenservice-efficiëntie en tevredenheid met onze best practices en 12 voorbeelden van antwoordsjablonen. Probeer het nu gratis en stroomlijn uw workflow.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team