Emailsjablonen voor klantenwaardering verbeteren klantentevredenheid en loyaliteit. Goed getimede bedankmails verhogen betrokkenheid en mond-tot-mondreclame. Ontdek gratis sjablonen en onderwerpregels om uw klantrelaties te versterken via LiveAgent.
Emails over klantenwaardering – zijn ze een noodzaak? Gezien de hevige concurrentie op de huidige markt en het feit dat maar liefst 80% van de toekomstige inkomsten van een bedrijf zal komen van 20% van hun bestaande klanten – volgens de Gartner Group – is het opbouwen van langdurige relaties met klanten en het koesteren van klantenloyaliteit nog nooit kritischer geweest voor bedrijven. Het verzenden van emails over klantenwaardering als onderdeel van uw strategie voor klantenwaardering kan u daarbij helpen. Goed opgemaakte bedankmails die op het juiste moment worden verzonden, kunnen de klantentevredenheid verhogen, meer betrokkenheid stimuleren, loyaliteit verbeteren en mond-tot-mondreclame.>
Uit het onderzoek van Rockefeller Corporation bleek dat 68% van de klanten een zakelijke relatie verlaat vanwege een waargenomen houding van onverschilligheid van het bedrijf dat hen van dienst is. Een ander onderzoek door ClickFox meldde dat 62% van de consumenten niet gelooft dat de merken waaraan ze het meest loyaal zijn, genoeg doen om hen te belonen. Waarderingsemails geven klanten een gevoel van geruststelling, laten het menselijke gezicht van uw merk zien en verzekeren dat u de zaken van uw klant echt waardeert. Deze emails kunnen u helpen gezondere relaties met klanten op te bouwen en de levenslange waarde van uw klanten te verhogen.
Eloqua ontdekte dat emails met ‘Bedankt’ in de onderwerpregel een aanzienlijk hogere openingspercentage hebben (14,29%) en een betere klikfrequentie (1,93%). Hieronder staan enkele beproefde onderwerpregels voor email die u kunt gebruiken in uw emailmarketingcampagnes voor klantenwaardering:
Een goede bedankmail van een klant kan een lange weg banen bij het creëren van een geweldige klantenervaring en het verbeteren van de merkbeleving. Er zijn talloze gelegenheden om tegen uw klanten ‘bedankt’ te zeggen (na een aankoop, abonnement op een nieuwsbrief, feedback van klanten, op feestdagen, verjaardagen van klanten, bij het bereiken van belangrijke mijlpalen in het bedrijf, enz.) Bekijk deze 10 basistypen van emails over klantenwaardering om uw eigen te inspireren:
We appreciate your most recent purchase and hope you will enjoy your new items.
Your payment has been received and your Order [number] is being processed. Once we carefully pack the items, we’ll ship them to you immediately. You can follow your parcel at any time by clicking this tracking code: [tracking code].
NEED HELP?
Our customer service team is always on hand to answer any questions you may have via [email address], live chat, or phone [phone number].
Thanks once again for shopping with us,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for signing up for [Brand]. We’re happy to have you on board! As a show of our appreciation, we’re giving you 10% OFF of our full range of products. Simply use this discount code at the checkout: [code number].
Start Shopping
If you ever have any questions, concerns, or just want to say ‘hi’, feel free to reach out to our support team any time at [email address], live chat, or phone [phone number].
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for subscribing to [Brand’s] weekly newsletter. We’re thrilled to have you aboard! As a subscriber, you’ll be the first to hear about our sales, exclusive deals, new releases, news, and much more.
In the meantime, be sure to check out our website to see what’s new and browse our bestsellers loved by other [Brand] members like you!
SHOP BESTSELLERS
Thanks again for joining us. Your first newsletter will be arriving soon!
[YOUR SIGNATURE]
P.S. To ensure that you are receiving our messages (and they don’t end up in your junk folder), please add [email address] to your address book.
[Agent Name] here from the [Company name] support team. I’d like to personally thank you for completing the survey about your experience using [Product]! Your feedback has helps us improve, so I really appreciate you taking the time.
You made a good point about the [feature name]. I’ll make sure to forward this feature request to our development team.
Thanks again for your contribution to making [Company name] better.
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]
Someone purchased [Product] using your unique referral link. As a result, and considering you are a [Product] member, we will credit you [one free month/ discount].
No additional action is needed on your part, we’ll automatically apply [the credit/ discount] to your next order/ invoice.
Most importantly, thank you so much for your referral! We’re honored to have such loyal customers like you.
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]
We heard it’s your Birthday! To celebrate your special day, here’s a 20% OFF coupon to buy yourself something nice. Use code [code number] at checkout by [date].
GET THE PARTY STARTED
Happy Birthday!
[YOUR SIGNATURE]
Did you know that you’ve been with [Brand] for 1 year? We truly value loyal customers like you. And that’s why we strive to always bring you the best service (and great offers, too).
On behalf of everyone here at [Brand], thank you for staying with us. Here’s a little something extra to commemorate our time together:
Enjoy 20% off your next order with this coupon code: [coupon code].
As always, if there’s anything we can ever do better, please don’t hesitate to let us know!
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
You’re the reason we made it to 10 years. What an incredible moment to reflect on. We started [Brand] with one mission – to help [people/ businesses achieve their goals]. A decade later and that mission remains the same – but so many other things have changed. Thank you for being a part of our journey. We wouldn’t be here without you!
Ten years is a long time – but it’s just the beginning. We’re so excited for what’s to come and look forward to many more years of bringing you products/ services that help you reach your goals.
Cheers to another decade of [success/ happiness/ health, etc.],
[YOUR SIGNATURE]
The holidays are a great time to give thanks to the people who matter most. For us, it’s our customers like you. Keeping with the holiday spirit, we’d like to do just that.
As a small token of our appreciation, here’s a 15% off coupon code for your next purchase: [CODE NUMBER].
If there’s anything we can ever do better, please don’t hesitate to let us know: [email/ phone number]
Thanks, and happy holidays from [Brand] to you!
[YOUR SIGNATURE]
I just wanted to take a moment of your time to thank you for consecutively choosing us for over five years now, despite the competition. A recent look at the books also proved that you are one of our most frequent (and loved) repeat customers.
We highly appreciate your loyalty and entrusting us with your [specific] needs. If there is anything you’d like us to do to make your experience with [Brand] a better one, please don’t hesitate to reach out to me directly.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Ready to take advantage of our free 14-day trial?
Customize and save our customer appreciation templates and send them out directly from LiveAgent. No credit card required.
U kunt uw klanten laten zien dat u ze waardeert door een bedankmail of briefje te sturen. Bied uw klanten bovendien virtuele geschenken aan als blijk van uw waardering.
De optimale lengte van een e-mail met klantwaardering is 4 zinnen of meer.
Het verzenden van e-mails met waardering van klanten helpt de klanttevredenheid te verhogen en de merkloyaliteit te verbeteren.
Vragen voor klantentevredenheidsenquêtes
Inspiratie nodig voor uw vragen voor klanttevredenheidsonderzoeken? Bekijk onze lijst met vragen over SaaS, website, CX en producten.
Klantenservice follow-up emailsjablonen
Ontdek 10 effectieve klantenservice follow-up emailsjablonen om klanttevredenheid te waarborgen en waardevolle feedback te verzamelen. Leer hoe LiveAgent uw klantenservice kan verbeteren met rapportage, sjablonen en zelfservice-opties. Bezoek nu voor betere klantinteracties!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team