Gebruik gratis sjablonen voor klantentevredenheidsonderzoeken na verkoop om feedback te verzamelen, uw aanbod te verbeteren en klantloyaliteit te vergroten. Ideaal voor competitieve markten. Start met LiveAgent en ontwerp uw eigen klantemails.
Hoewel het voor de hand liggend klinkt, is het soms gemakkelijk om te vergeten dat klanten de hoeksteen van elk bedrijf zijn. Daarom is het uiterst belangrijk om contact met ze te houden – om te weten hoe ze zich voelen, wat ze denken en wat ze waarderen in uw producten of diensten. Als u dit weet, kunt u uw aanbod verbeteren en de klantenloyaliteit op de lange termijn vergroten. Daarom zou het versturen van klanttevredenheidsonderzoeken een regelmatige marketingactiviteit moeten zijn, vooral als u actief bent in een markt of sector waarin de concurrentie divers is.
We hebben allemaal wel eens een klantentevredenheidsonderzoek gezien, hoewel ze minder vaak voorkomen dan we misschien denken. Waarom is dat? Omdat de meeste onderzoeken die bedrijven uitvoeren zich niet richten op de gebruikerservaring van hun producten of diensten, maar eerder op het verkrijgen van gegevens of cijfers over de perceptie van klanten en het merkimago. Gelukkig is deze aanpak geleidelijk aan aan het veranderen, en nu is het tijd voor u om op de kar te springen. Laten we meer te weten komen over tevredenheidsenquêtes en kijken hoe u ze kunt gebruiken in uw ecommerce marketingcommunicatie.
Als het gaat om het runnen van een bedrijf, is onderzoek cruciaal. Onderzoek kan vele vormen aannemen, waaronder marktanalyse, leveranciersonderzoek, uitgebreide vragen of focusgroepen die kunnen laten zien hoe uw doelgroep is, wat hun demografie, economische situatie en interesses zijn. Aangezien klantenprofielen echter voortdurend veranderen, zou onderzoek een continu proces moeten zijn. Door uw onderzoeksinspanningen regelmatig te vernieuwen, zal uw bedrijf zich op lange termijn kunnen ontwikkelen, evolueren en een nog betrouwbaardere partner voor uw klanten worden. Hoe kunt u dan de meeste data verzamelen? Via tevredenheidsonderzoeken!
Tevredenheidsonderzoeken zijn een reeks vragen met als doel het verzamelen van zowel kwantitatieve als kwalitatieve gegevens waarmee u kunt bepalen en meten hoe tevreden klanten zijn met een product, dienst of zelfs het aankoopproces. Vanwege hun focus moeten deze enquêtes naar klanten worden verzonden nadat ze een transactie hebben gedaan, een online winkel hebben bezocht of een interactie met uw bedrijf hebben gehad.
Hebt u ooit een aankoop gedaan in een fysieke winkel of naar de bioscoop gegaan en hebt u vervolgens een enquête ontvangen waarin naar uw ervaring werd gevraagd? Dat is wat een klantentevredenheidsonderzoek is. Hoewel ze op andere enquêtes lijken, zijn de vragen die worden gesteld afhankelijk van het doel dat ze willen bereiken.
Om het voor u gemakkelijker te maken om de tevredenheid van uw klanten te meten, hebben we enkele sjablonen voor klantentevredenheidsonderzoeken na de verkoop gemaakt die u kunt gebruiken. Bekijk de onderstaande sjablonen, kopieer en plak ze gerust en begin met het meten van het geluk van uw klanten.
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates. Curious about all the opportunities?
We’re reaching out because [recently/on purchase date] you placed an order at [online store’s name], and we’d like to know whether [product/service] met your expectations.
To share your opinion with us, please fill out the survey linked below.
[Button: Fill out the survey]
We hope you are satisfied with your purchase, and we’d really appreciate your feedback.
Thank you!
The [online store’s name] Team
Not so long ago, you ordered [product/service at online store’s name], and we’d like to know your thoughts about it.
That’s why we’d like to ask you to answer a few quick questions. You can do so by filling out this form [link to the form] or simply answering the following questions by responding to this email.
Question 1
Question 2
Question 3…
After you have completed the survey, we’ll send you a discount code for your next purchase as a thank you for helping us improve our [products/services].
Can’t wait to hear back from you!
Best,
The customer Satisfaction Team at [company]
How do you like the [product/service] you bought [recently/on purchase date] at [online store’s name]?
Please share your opinion by clicking on the most relevant emojis below:
😕 not good
😐 sufficient
🙂 good
😀 excellent
Would you like to add anything else? If yes, please answer this email and share your thoughts, or fill out this form: [link to the form].
We value your feedback!
[online store’s name]
Enhance customer loyalty, drive product enhancements, and make informed business decisions based on real customer feedback.
Measure and improve customer satisfaction with LiveAgent's post-sale customer satisfaction survey templates.
Eigenlijk is er geen definitief antwoord op die vraag. U kunt na elke aankoop een klantentevredenheidsonderzoek naar dezelfde klant sturen. Als uw bedrijfsmodel echter gepaard gaat met frequente aankopen, of als er segmenten van klanten zijn die regelmatig bij u kopen, dan is het niet het beste idee om na elke bestelling tevredenheidsenquêtes te versturen. Stel u voor dat u een paar keer per week exact dezelfde email ontvangt van één bedrijf. U zou gefrustreerd raken, toch?
Als uw klanten uw producten één of twee keer per maand kopen, kunt u na elke aankoop enquêtes na de verkoop versturen. Als u vaker kopers heeft, kunt u een eenvoudige regel instellen om bijvoorbeeld na elke tweede, derde of vierde aankoop een klantentevredenheidsonderzoek uit te sturen, afhankelijk van het verkoopvolume van uw ecommercebedrijf.
Het is vrij gebruikelijk om klanten te belonen voor hun hulp. Uw klanten hoeven geen tijd te besteden aan het beantwoorden van uw vragen – u profiteert van de verzamelde gegevens. Het is dan ook een mooi gebaar om uw klanten iets terug te bieden. U kunt ze een kortingscode geven voor hun volgende aankoop, gratis verzending aanbieden of loyale klanten eerder informeren over seizoenskortingen dan de rest van uw databankk, enz.
Emailsjablonen voor klantenwaardering
Verhoog klantentevredenheid en loyaliteit met onze gratis emailsjablonen voor klantenwaardering van LiveAgent. Ontdek hoe goed getimede bedankmails de betrokkenheid stimuleren en mond-tot-mondreclame bevorderen. Start vandaag nog uw gratis account!
Vragen voor klantentevredenheidsenquêtes
Inspiratie nodig voor uw vragen voor klanttevredenheidsonderzoeken? Bekijk onze lijst met vragen over SaaS, website, CX en producten.
Klantenservice follow-up emailsjablonen
Ontdek 10 effectieve klantenservice follow-up emailsjablonen om klanttevredenheid te waarborgen en waardevolle feedback te verzamelen. Leer hoe LiveAgent uw klantenservice kan verbeteren met rapportage, sjablonen en zelfservice-opties. Bezoek nu voor betere klantinteracties!
Ontdek de Klantenonderzoek Checklijst van LiveAgent, ontworpen om bedrijven te helpen potentiële financiële risico's van klanten te identificeren en beperken. Volg essentiële stappen zoals identiteitsverificatie, risicobeoordeling en informatiebeveiliging om aan AML-regelgeving te voldoen en uw bedrijf te beschermen. Bezoek voor waardevolle inzichten en praktische tools om uw klantenonderzoek te optimaliseren.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team