Ontdek gratis emailsjablonen voor klantenportalen bij LiveAgent. Bespaar tijd en bied klanten gemak met selfservice-opties. Gebruik sjablonen voor verificatie, welkom, bevestiging, wachtwoordherstel, feedback en uitnodigingen. Start uw gratis account nu!
Elke keer dat een klant een ticket indient over het gebruik van een van uw producten of diensten, moet uw personeel antwoorden en kostbare tijd verliezen die aan andere taken zou kunnen worden besteed. Het hoeft echter niet zo te zijn. Waarom?
Niet alle productvragen zijn zo complex dat ze de aandacht van een klantenservicemedewerker vereisen. Een aanzienlijk aantal problemen kan door bestaande gebruikers worden opgelost als een organisatie een klantenportaal heeft.
Een klantenportaal is een selfserviceplatform waarmee klanten informatie kunnen delen, op elk moment naar oplossingen voor hun problemen kunnen zoeken en zelfstandig vragen kunnen stellen. Het biedt klanten toegang tot een website waarop ze threads kunnen openen, hun contactgegevens kunnen bijwerken, een kennisbank kunnen raadplegen, bronnen kunnen downloaden, door historische berichten kunnen bladeren, of deel kennis met andere gebruikers.
U kunt ook een pagina met veelgestelde vragen over het bedrijf opzetten waar klanten antwoorden op hun veelgestelde vragen kunnen vinden. Dit stelt hen niet alleen in staat om kleine problemen op te lossen, maar maakt ook uw klantenservicepersoneel vrij.
Zodra u dit portaal heeft gebouwd, moet u het echter onder uw klanten promoten, hen leiden door het proces van het aanmaken van een klantenportaalaccount en ten slotte klanten aanmoedigen om actieve gebruikers te worden.
Het verzenden van zorgvuldig samengestelde emailcommunicatie is de meest effectieve manier om:
Het gebruik van emailsjablonen van het klantportaal helpt u uw klanten te bereiken en hen te overtuigen om lid te worden van het klantenportaal dat u voor hen heeft gebouwd. Dit artikel verzamelt voorbeelden van verschillende soorten berichten uit elke fase van effectieve communicatie met de klantenservice, aangevuld met krachtige voorbeelden van emailonderwerpen van de klantenservice.
Een emailsjabloon is een e-mail in HTML-indeling die u kunt gebruiken om uw eigen bericht te maken door de voorgestelde inhoud met uw eigen bericht te wijzigen. SendPulse biedt meer dan 130 gratis sjablonen die klaar zijn voor gebruik.
Met een emailsjabloon kunt u emailcampagnes maken door afbeeldingen, tekst, lettertypen en andere elementen te vervangen. De emailsjabloongalerij in SendPulse is onderverdeeld in thematische secties, zodat u een sjabloon kunt vinden die het beste bij u past.
In plaats van helemaal opnieuw een emailsjabloon te maken, kunt u eenvoudig uw eigen afbeeldingen uploaden, de tekst wijzigen en nieuwe relevante inhoud voor uw abonnees selecteren. U hoeft geen tijd te verspillen aan het ontwerpen en uitzoeken welk formaat het beste werkt.
Elke keer dat u een geheel nieuwe emailsjabloon maakt, moet u deze op fouten controleren. Er is altijd een risico om belangrijke secties weg te laten of opmaakfouten te maken. Door een sjabloon te gebruiken, zorgt u ervoor dat uw email er precies hetzelfde uitziet als het voorbeeld.
Korte verificatie emailsjabloon 1
You’ve registered for [company name] customer portal. Before you can use your account, you need to verify that this is your email address by clicking the following link: [link]
Kind Regards, [company]
Korte verificatie emailsjabloon 2
We just need to verify your email address before you can access your customer portal account.
Verify your email address here [verification link]
Thanks! – The [company] team
Korte verificatie emailsjabloon 3
You’re almost ready to start enjoying our customer portal.
Simply click the big [color] button below to verify your email address.
[button]
Best, [company]
Verificatie emailsjabloon met nadruk op de waarde
Are you ready to get access to all the useful info that we’ve prepared for you?
Complete your registration by clicking on the button below!
[button]
This link will verify your email address, and then you’ll officially be a part of our customer portal community.
See you there!
Best regards, the [company] team
Verificatie emailsjabloon met een bevestigingslink
Thanks for registering for our customer portal!
We need a little more information to complete your registration, including a confirmation of your email address.
Click below to confirm your email address:
[link]
If you have problems, please paste the above URL into your web browser.
Thanks, the [company] team
Een eenvoudig sjabloon voor welkomstmail
Thank you for joining our customer portal community!
We are [one sentence that describes your organization best]. We’re happy that you will get [the value a recipient will get by learning more about your product/service].
We believe that our customer portal will make your life easier. We hope you enjoy it!
If you need anything from us, remember that we’re at your disposal.
Best,
The [company] team
Welkomstemailsjabloon met een oproep tot actie
I’m absolutely thrilled that you’ve decided to give our customer portal a try. If you need to contact the team or me, feel free to do so at any time.
The best way to start using our customer portal is to [the next step users should take].
So if you haven’t done that already, get started now!
[CTA]
Have a great day,
The [company] Team
Informatieve welkomstmailsjabloon
Welcome to [company] customer portal. Our platform is powered by [unique characteristics of your customer portal, e.g. knowledge from our top-notch experts in customer service] to help you with [user pain point].
Here’s a quick look at what to expect:
• [Link to customer portal article/manual 1]
• [Link to customer portal article/manual 2]
• [Link to customer portal article/manual 3]
We share the latest news about our [product/service], tips and tricks for customers, our experiments, and battle-tested solutions.
Zero spam, just our best content.
Best,
The [company] team
Sjabloon voor korte bevestigingsmail
Thank you for joining our customer portal.
We’d like to confirm that your account was created successfully, and you can now start accessing it.
If you have any issues with logging into your account, reach out to us at [email address].
Best,
The [customer portal] team
Bedankt voor het invullen van het emailsjabloon voor registratiebevestiging
Thank you for completing your customer portal registration.
This email is t to confirm that your account is active and that you are now officially part of the [customer portal] family.
Enjoy!
Regards,
The [company] team
“We kijken ernaar uit…” sjabloon voor bevestigingsmail
Thank you for creating a [customer portal] account. We look forward to reading your first posts.
See you around!
The [customer portal] team
Emailsjabloon voor bevestiging met links naar bronnen
We’re happy that another incredible person (you) joined our community.
To get started, try out these three simple tasks that will help you understand our platform:
Task 1 [for example, login]
Task 2 [for example, create an entry]
Task 3 [for example, use a basic feature]
Remember to check out our tutorials [link] and sign up for your first 10 lessons on how to use the [customer portal] platform.
Thank you for joining, let’s make great things happen together!
Sincerely,
The [company] team
Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 2
Reset my password [link]
If you did not forget your password, you can safely ignore this email.
Best,
The [company] team
Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 2
Somebody requested a new password for the [customer portal] account associated with [email].
No changes have been made to your account yet.
You can reset your password by clicking the link below.
If you did not request a new password, please let us know immediately by replying to this email.
Yours,
The [company] team
Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 3
You recently requested to reset the password for your [customer portal] account. Click the button below to proceed.
[button]
If you did not request a password reset, please ignore this email or reply to let us know. This password reset is only valid for the next 30 minutes.
Thanks, the [customer portal] team
Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 4
If you did not request a password change, please feel free to ignore this message.
If you have any comments or questions, then don’t hesitate to reach us at [email to customer portal support team]
Please feel free to respond to this email. It was sent from a monitored email address, and we would love to hear from you.
Yours,
The [company] team
Feedbackemailsjabloon 1
[X] days ago, you created an account at [customer portal], and you’ve been an active user ever since.
We’d love to get your feedback on the platform! Give us a rating by clicking on the stars below:
[*****]
Kind regards,
The [customer portal] team
Feedbackemailsjabloon 2
Thanks for using [customer portal].
Please tell us about your experience by completing this 30-second survey. Your feedback helps us create a better experience for yourself and other [customer portal] users.
Let us know how it goes!
– The [customer portal] team
Feedbackemailsjabloon 3
Your feedback means a lot to us. We constantly strive to provide a flawless experience for our customers, and your input helps us do so.
With that in mind, we would really appreciate it if you could take a minute to share your feedback on the portal.
We hope to see you soon at [customer portal]
Best regards, [customer portal team member’s name]
Feedbackemailsjabloon 4
Help us shape the [customer portal] experience by taking this survey.
Your feedback is very important to us and will help us make the portal better, so we hope you will take a few minutes to answer our questions.
[CTA]
We appreciate your time and feedback!
The [customer portal] team
Emailsjabloon voor uitnodiging 2
We’ve given you access to our portal so that you can manage your journey with us and get to know all the possibilities offered by [product/service].
If you want to create an account, please click on the following link: [link]
Enjoy!
Best,
The [customer portal] team
Emailsjabloon voor uitnodiging 2
How much time are you spending [dealing with a customer pain point]? I bet it’s too much!
[product/service] is an intuitive [purpose of your product/service] tool that will help you drive meaningful results on [issue your product/service helps with], and give you more time to focus on other areas of your [sector] strategy, such as [one of the activities].
We’re so happy that you’re taking [company] for a spin, and we’d love it if you create a customer portal account to join our user community!
We’ll walk you through the platform and share our best tips and tricks first.
Then you can start learning more about [product/service] and, when you feel like it, contribute to the community and share your own knowledge.
Register Now
Best,
The [customer portal] team
Emailsjabloon voor uitnodiging 3
It’s time to focus on other things! We created [customer portal] so that you can get to know [product/service] and spend less time dealing with [pain point].
Join our portal to learn:
[benefit 1]
[benefit 2]
[benefit 3]
…
Here’s what some other [users of your customer portal] are saying:
[Testimonial 1]
[Testimonial 2]
[Register now]
Best,
The [customer portal] team
Ready to create your customer portal?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
De meest bruikbare statistieken voor het controleren van het succespercentage van een nieuwsbrief zijn de bezorgingspercentages, openingspercentages, klikfrequenties en verlatingspercentages. Het leveringspercentage is de verhouding tussen e-mails die niet zijn teruggestuurd en het aantal verzonden e-mails.De openratio is de verhouding tussen abonnees die uw nieuwsbrief hebben geopend en het aantal e-mails geleverd.De klikfrequentie is de verhouding tussen mensen die op links hebben geklikt en het aantal afgeleverde e-mails.Het verlatingspercentage is de verhouding tussen emailadressen in uw nieuwsbrieflijst die hebben uw bericht niet ontvangen, omdat hun emailservers of klanten ze hebben teruggestuurd naar het totale aantal emailadressen in uw lijst. Normaal goede resultaten zijn: 95% of meer voor weergavepercentage30%+ voor open rateMeer dan 10% voor klikfrequentieMinder dan 2% voor bouncepercentage Deze tarieven en benchmarks kunnen echter per sector verschillen. De belangrijkste elementen die deze resultaten beïnvloeden, zijn de gegevenskwaliteit en inhoudswaarde van een campagne.
Een email met platte tekst bevat tekst zonder enige opmaak. Het stelt u ook in staat om eenvoudige beelden of GIF’s in de emailkopie in te sluiten. Een HTML-email kan afbeeldingen, lettertypekleuren en andere tekstopmaakopties bevatten. Het juiste emailformaat hangt af van uw emailmarketingstrategie, branding en stijlgids. Als u een korte email verzendt, zoals een verificatie-email of een e-mail voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord, kunt u een versie zonder opmaak gebruiken. Emails die bedoeld zijn om een ontvanger aan te moedigen om actie te ondernemen, zoals een uitnodigingsemail of feedbackemail, kunnen het bericht echter aantrekkelijker maken door het in HTML-indeling te verzenden.
Het hangt echt af van het type email dat u verzendt. U kunt het beste verificatie-emails verzenden direct nadat een gebruiker een actie heeft ondernomen, zodat deze verder kan gaan met het proces dat verificatie vereist. Als een gebruiker bijvoorbeeld een account aanmaakt met zijn emailadres, moet hij meteen een verificatie-e-mail ontvangen, zijn emailadres kunnen bevestigen en de volgende stappen moeten ondernemen. Hetzelfde geldt voor welkomst-e-mails en bevestigings-e-mails, die onmiddellijk moeten worden verzonden nadat een gebruiker een klantenportaalaccount heeft aangemaakt en deze met succes heeft geverifieerd, zodat ze het aanmeldingsproces kunnen voortzetten en zo snel mogelijk toegang tot de portaal kunnen krijgen. Een email voor het opnieuw instellen van het wachtwoord is niet anders. U moet onmiddellijk een email voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord verzenden nadat een klantenportaalgebruiker het verzoek heeft gedaan, of u om hulp vraagt bij het instellen van een nieuw wachtwoord. Als een gebruiker meer dan een paar seconden moet wachten op een email voor het opnieuw instellen van het wachtwoord, kan hij het opgeven en geen toegang krijgen tot het klantenportaal. Als het gaat om een feedbackemail, hangt het er echt van af hoe klanten uw klantenportaal gebruiken. Wacht echter niet te lang voordat u hen om hun mening vraagt. Het is een goed idee om deze email te verzenden tot 10 dagen nadat een klant het klantenportaal is gaan gebruiken. De regel is vrijwel hetzelfde als u een uitnodigingse-mail wilt verzenden. Idealiter stuurt u de email een paar dagen (of weken, afhankelijk van de complexiteit van uw product/dienst) nadat een klant uw product/dienst begint te gebruiken. Leid ze eerst door het onboardingproces, laat ze kennismaken met uw product en alle beschikbare gegevens opnemen, en informeer ze vervolgens over de mogelijkheid om lid te worden van het klantenportaal.
Functies van het klantenportaal
Ontdek hoe het LiveAgent-klantenportaal uw bedrijf 24/7 kan laten opereren door toegang te bieden tot ticketgeschiedenis, kennisbankartikelen, forums en meer. Verhoog klanttevredenheid en behoud met eenvoudig te vinden informatie en directe feedbackmogelijkheden. Probeer het gratis en ervaar een verbeterde klantenservice zonder verplichtingen.
Emailsjablonen voor klantenwaardering
Verhoog klantentevredenheid en loyaliteit met onze gratis emailsjablonen voor klantenwaardering van LiveAgent. Ontdek hoe goed getimede bedankmails de betrokkenheid stimuleren en mond-tot-mondreclame bevorderen. Start vandaag nog uw gratis account!
Klantenservice follow-up emailsjablonen
Ontdek 10 effectieve klantenservice follow-up emailsjablonen om klanttevredenheid te waarborgen en waardevolle feedback te verzamelen. Leer hoe LiveAgent uw klantenservice kan verbeteren met rapportage, sjablonen en zelfservice-opties. Bezoek nu voor betere klantinteracties!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team