Efficiënte herinneringsemails voor evenementen zijn cruciaal om de betrokkenheid te behouden. Hou emails kort, geef essentiële details en gebruik een persoonlijke, vriendelijke toon. Voorbeelden van onderwerpregels en sjablonen zijn beschikbaar om aan te passen voor uw campagne.
Of u nu een online of offline evenement organiseert, het is net zo belangrijk om uw publiek eraan te herinneren als om hen te informeren over het evenement. Dat is waar evenement herinneringsemails in het spel komen. Uw bezoekers hebben zich mogelijk maanden geleden voor uw evenement aangemeld en zijn het misschien vergeten of verloren hun interesse tijdens de wachttijd. Doordacht opgestelde herinneringsemails kunnen helpen om uw evenement fris in de gedachten van uw potentiële publiek te houden, de betrokkenheid te behouden en ervoor te zorgen dat de meerderheid van degenen die zich hebben geregistreerd, uiteindelijk op uw evenement zal verschijnen. Hieronder vindt u enkele praktische tips voor het schrijven van efficiënte emails met herinnering aan gebeurtenissen en voorbeelden van emailsjablonen voor herinnering aan gebeurtenissen die u kunt aanpassen en gebruiken in uw eigen emailcampagne voor herinnering aan gebeurtenissen.
Het primaire doel van emailherinneringen voor evenementen is om uw publiek te herinneren aan een aankomend evenement om ervoor te zorgen dat het publiek betrokken blijft tot de dag van het evenement. Een herinneringsmail voor een evenement moet alleen essentiële feiten over uw evenement bevatten zonder mensen te pitchen of te overweldigen met irrelevante informatie. Maak er een bericht van één alinea van en zorg ervoor dat het mobielvriendelijk is, want meer dan 80% van alle emails worden tegenwoordig geopend en gelezen op mobiele apparaten.
Omdat uw herinneringsmail voor een evenement een vervolg is op uw eerste email met een uitnodiging voor een evenement, hoeft deze geen diepgaande inhoud te bevatten. Er zijn echter enkele belangrijke details die u wilt verstrekken:
Spreek deelnemers bij naam aan en houd een vriendelijke, uitnodigende toon, net zoals u zou doen in een herinneringsmail voor een vergadering. U kunt ook herinneringsmails van een persoon sturen in plaats van een algemene bedrijfsemail, wat een extra persoonlijk tintje geeft aan uw herinneringsbericht voor een evenement. Zorg er ten slotte voor dat u uw contactgegevens en een link naar uw pagina met veelgestelde vragen (als u die hebt) opneemt, zodat bezoekers gemakkelijk contact kunnen opnemen als ze vragen hebben voor het evenement.
Hier zijn enkele effectieve onderwerpregels voor emails die goed werken voor emails ter herinnering aan evenementen:
Want to try and design your own templates?
LiveAgent gives you that power, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?
Hi [Name],
There are only [x] days left before the [Event Name]!
The best [industry] leaders will share their secrets and give you an insight into the techniques they’ve used for years to [achieve specific goals].
See the Agenda
WHEN: [date, time]
WHERE: Online. We’ll be hosting live sessions and releasing [x] on-demand videos that you can watch whenever you want throughout the day.
WHO: World-renowned [industry] experts like [Speaker 1], [Speaker 2] and [Speaker 3].
Don’t forget to mark your calendar, and let us know if you have any questions.
——————-
HOW TO JOIN
Click the link to join the event at the specified time and date: Join [Event Name]
Hope to see you there!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
The [Event Name] early bird pass is on sale for just [x] days, and we wanted to shoot you an email as it’s the last chance to get it!
We’ve picked the top [industry leaders] to come and share actionable [industry] hacks that are working for them in their businesses right now. Here are just a few speakers who will be presenting on [event date]:
[1 Speaker Name from Company]
[2 Speaker Name from Company]
[3 Speaker Name from Company]
[4 Speaker Name from Company]
We’ll cover [topic 1], [topic 2], [topic 3] and a ton of other topics related to [industry].
Get your free early bird pass today, and you’ll also get [additional benefits].
Get Your Free Pass Now
If you have any questions, feel free to reach out. You can also check out more information about the speakers and what they will be talking about HERE.
Look forward to seeing you at the event!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
This email is a reminder that we’re a week away from [Webinar Title] where we will take a look at [industry] trends and best practices on how to [achieve specific goals].
We’re excited to have you join us for this event! In the meantime, here’s a quick overview of our speakers:
[1 Speaker Name and Title]: [topic / what you will learn]
[2 Speaker Name and Title]: [topic / what you will learn]
[3 Speaker Name and Title]: [topic / what you will learn]
Join us [date and time]. You’ll be able to access the webinar at the scheduled time by clicking the link below. We’ll be saving some time for QA at the end, so bring your questions!
Access Webinar
Please send your comments and feedback to [email address].
See you in a week!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Today’s the day! This is a reminder that [Webinar Title] is set to begin today at [WEBINAR DATE AND TIME]
How to Join the Webinar:
Click the button below to join at the specified time.
Join webinar!
Note: you should not share this link with others; it is unique for you. Remember, the Webinar is viewable from both desktop and mobile.
If you have any questions or comments, please send them to [email address].
We’ll see you in a bit!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
We are less than a week away from the [Event Name], where we will be talking about [topic 1], [topic 2], as well as the latest trends in [industry].
Registration opens at [time], and we will be serving light breakfast refreshments before the event begins, so do come by early to have a bite and mingle with other attendees.
Agenda: [details]
Location: [details]
Getting There: [details]
Parking info: [details]
You can find more information on the topics and speakers by visiting our event page.
Please, let us know if you cannot make it, so that we can release your seat to attendees on the waiting list.
We look forward to having you at [Event Name]!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
This is a friendly reminder that you have a reservation to attend an upcoming event at [event location].
WHAT: [Event Name]
WHEN: [date, time]
WHERE: [address]
Click HERE for directions. Please call [number] if you have any questions.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thanks for being a part of [Event Name]! We hope you enjoyed it as much as we did and learned something new that you could put to work today.
We want to make sure our events are valuable and worth attending. Would you mind filling out a quick survey to let us know what you liked most and where you think we could improve?
Take the Survey
If you’d like to rewind and catch up what you might have missed, here you can find the recorded speeches: link to recordings
Thanks again and looking forward to seeing you next time!
[YOUR SIGNATURE]
Ensure maximum attendance at your events
Keep your attendees engaged, drive excitement, and increase event turnout with LiveAgent's event reminder templates.
Zodra de evenementregistratie is voltooid, is het uw doel om u registranten betrokken en geïnteresseerd te houden in uw evenement. Een vriendelijke herinneringsemail stelt u in staat om precies dat te doen en helpt bij het opbouwen en onderhouden van betere relaties met uw publiek. Als uw berichten voorafgaand aan het evenement waarde toevoegen, vergroot u bovendien de kans dat betrokken registranten uw evenement bijwonen.
Hoewel HTML-geformatteerde e-mails er visueel aantrekkelijker uitzien en de inhoud gemakkelijker te verteren maken, kunnen e-mails met platte tekst er over het algemeen natuurlijker en persoonlijker uitzien. Probeer bij het maken van uw voorbeeld van een herinneringsmail verschillende typen emailindelingen uit en zorg ervoor dat u de indeling gebruikt die het beste past bij uw branche en uw algehele zakelijke communicatiestijl.
De optimale timing hangt af van je type evenement en je publiek; op basis van de best practices in de sector moet u echter ten minste drie herinneringsmails voor evenementen verzenden (naast uw email ter bevestiging van uw registratie): Eerste emailherinnering: een week voor het evenement2e emailherinnering: een dag voor het evenementDerde emailherinnering: op de dag van het evenement li> Woensdag en donderdag worden beschouwd als de beste dagen om herinneringsmails voor evenementen te verzenden, terwijl maandagen vermeden moeten worden.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team