LiveAgent biedt tips en sjablonen voor het professioneel reageren op functieverzoeken van klanten in SaaS-bedrijven. Het artikel bevat 7 e-mailsjablonen om functionele aanvragen effectief te beheren en klanten tevreden te houden, zelfs bij afwijzing.
Als u in een Software-as-a-Service-bedrijf werkt, is de kans groot dat u de hele tijd functieverzoeken van klanten krijgt. Functieverzoeken zijn berichten die klanten sturen om te informeren naar een functie die niet in uw product of dienst is opgenomen. Het ontvangen van functieverzoeken mag niet worden gezien als negatieve feedback. Het betekent in feite dat uw klanten genoeg betrokken zijn om hun ideeën te delen over hoe zij denken dat u uw product of dienst zou kunnen verbeteren.
Veel van die verzoeken zullen echter niet altijd in overeenstemming zijn met uw bedrijfsvisie of zinvol zijn voor de meeste van uw klanten. Ongeacht of u de gevraagde functie gaat implementeren, u moet nog steeds op een professionele manier op klanten reageren en ervoor zorgen dat uw bericht een positieve indruk achterlaat. Hier volgen enkele van de beste manieren om te reageren op functieverzoeken van klanten, waaronder verzoeken die niet in uw productplan passen of die wel mogelijk zijn maar niet in de nabije toekomst zullen worden geïmplementeerd.
Het beheren van functieverzoeken kan een uitdaging zijn. Hoewel er geen perfecte manier is om te reageren op alle functieverzoeken van klanten, aangezien dit grotendeels afhangt van de context, zijn hier 7 emailsjablonen voor functieaanvragen te beantwoorden die u kunnen helpen uw eigen antwoorden op een efficiënte manier te formuleren en ervoor te zorgen dat uw klanten tevreden blijven met uw antwoord, zelfs als u hun verzoek moet afwijzen.
Emailsjabloon 1
Hi [Name],
Thank you for contacting us. You’re asking a great question. I can definitely see how this feature could be beneficial, but unfortunately, it’s not something that we can offer right now.
Could you please explain what you were hoping to achieve with this feature (in the event that [Product] did support that feature)? If you do let me know, I can possibly recommend a workaround or alternative solution.
I’m sorry that we can’t offer you this exact feature, but please tell me if there’s anything else that I can help with.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Emailsjabloon 2
Hi [Name],
Thank you so much for emailing me about this. Right now, we do not have this feature available. I can certainly understand how that might be frustrating for you, especially given the scenario you described.
That being said, we aren’t planning on building this into our feature set at this point in time since it doesn’t fit into our current product roadmap. I’m going to pass along your thoughts and needs to our product development team, and I will let you know if this becomes something that we might build in the future.
Thanks again for contacting me. Please don’t hesitate to reach out if you have any other ideas.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Emailsjabloon 3
Hi [Name],
Thank you for taking the time to contact us. There’s no way to do that at the moment, but the good news is that we have already started working on that feature, and it will be available in one of our upcoming releases.
I’m going to make sure that we reach out to you as soon as this feature goes live. Is this the best email to send that notification to?
In the meantime, I recommend [alternative solution]. If you have any other questions or feedback – please don’t hesitate to let us know.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Emailsjabloon 4
Hi [Name],
Thanks so much for reaching out about this and sharing your perspective. While we currently don’t offer this feature, we are planning on offering something similar to it in the near future. I can’t give you the exact timeline of when it will be ready, but I can tell you that it’s already in the works and we’ll have it released within the next few months.
I just added you to the follow-up list, so as soon as we do have news regarding this feature, we’ll be sure to reach out. Feel free to let us know if you have any other questions or feedback.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Emailsjabloon 5
Hi [Name],
Thank you so much for reaching out – that is a great suggestion and I appreciate you explaining how it would help you out. We have had other customers asking about this feature as well. While we’re actively looking into the possibility of developing it – it isn’t on our product roadmap for the next few months.
That said, I have added you to the follow-up list, so you can be sure you’ll be the first to know if and when anything changes on the status of this feature.
Though we can’t offer exactly what you’re after, I do have a suggestion that might get you most of what you need: [different features with a similar functionality].
Please, let me know if you have other questions, concerns, or feedback.
Have a great day,
[YOUR SIGNATURE]
Emailsjabloon 6
Hi [Name],
Thank you for using [Product/ Service] and moreover, for caring enough to send us your suggestion. We genuinely appreciate it.
There is no way to do what you’re asking for at the moment, unfortunately. While we don’t have plans to build anything like that in the nearest future, I can definitely understand why this would be a handy feature for you and other users.
I’m going to pass along your request to our product development team so that they can consider this moving forward and weigh it against our current product roadmap. In the meantime, I’ll be sure to reach out to you if anything changes about this or we start to work on it.
Thanks again for writing in and I’m sorry that I didn’t have better immediate news for you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Emailsjabloon 7
Hi [Name],
Thank you for writing in and sharing your specific case. I understand how frustrating it must be to lose a feature that you’ve come to rely on, however, it’s not something we plan to replace. Let me give you a bit more context on why we made that change and how it will hopefully benefit you and other customers in the long run.
In short, it was a complex feature to maintain. It wasn’t being used by the majority of our customers, which meant we were spending a lot of development time and resources on something that wasn’t making our product better for most people.
That being said, by deciding to drop it, we’ve been able to allocate those resources into building [features X and Y], that have been long-awaited by many users – and you’ll see them rolling out much sooner than we originally planned.
I realize that it doesn’t solve your immediate issue, though. Some of our customers have found that [alternative feature] is a good substitute for that functionality. I hope that helps to some extent.
Thanks once again for taking the time to reach out. If you have any other questions, feedback, or concerns, please let me know.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Save our templates as canned messages and reply to feature requests with one click.
Test our canned messages with a free 14-day trial today. No credit card required.
Als gebruikers bugs vinden of verbeteringen van een product nodig hebben, kunnen ze de fabrikant hiervan op de hoogte stellen door een functieverzoek in te dienen.
Beantwoord alle klanten die een functieverzoek indienen door te vragen of ze de functie/bug in meer detail kunnen beschrijven. Als het verzoek specifiek is, kunt u het toevoegen aan uw ontwikkelingsroadmap.
U kunt functieverzoeken als tickets krijgen in helpdesksoftware. In LiveAgent kunt u prioriteit geven aan het probleem en een vervaldatum instellen om het op te lossen.
Antwoordsjablonen voor positieve feedback op sociale media
Ontdek onze antwoordsjablonen voor positieve feedback op sociale media, perfect voor bedrijven die klanttevredenheid willen meten en de band met hun klanten willen versterken. Leer hoe je effectief kunt reageren op klantfeedback en optimaliseer zo je producten en diensten. Bezoek de pagina voor handige voorbeelden en maak van jouw klanten merkambassadeurs!
Helpdesk aanvraagformuliersjablonen
Maak indruk op uw klanten met onze eenvoudig te begrijpen helpdesk aanvraagformuliersjablonen. Leer hoe u de juiste lengte en structuur kiest, jargon vermijdt en snel reageert op aanvragen. Verbeter de klantenervaring via meerdere kanalen en download gratis onze sjablonen voor betere klantenservice!
Vragen op sociale media over antwoordsjablonen voor producten/diensten
Ontdek hoe je klantvragen over producten en diensten op sociale media efficiënt kunt beantwoorden met onze volledig aanpasbare antwoordsjablonen. Verbeter je klantenservice en blijf in contact met je klanten. Probeer het nu gratis zonder verplichtingen!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team