Emailsjablonen voor evenement-follow-ups zijn cruciaal voor het behouden van relaties en verbeteren van betrokkenheid. Ze bieden praktische tips en sjablonen voor dankberichten, materiaaldeling en feedbackverzoeken om waardevolle inzichten te verkrijgen.
Als het evenement dat u hebt gehost voorbij is, kan de manier waarop u de bezoekers van uw evenement opvolgt (en of u ze überhaupt opvolgt) een verschil maken tussen de langetermijnimpact van uw evenement en verspilde moeite. Net als uitnodigingen voor evenementen en evenementherinneringen, zijn follow-ups na het evenement essentieel voor het organiseren van zowel offline als virtuele evenementen. Het is een uitstekende gelegenheid om een betere, betekenisvolle relatie met uw publiek op te bouwen, de betrokkenheid te verbeteren en waardevol inzicht te krijgen in hoe goed uw evenement heeft gepresteerd en wat u kunt doen om toekomstige evenementen nog succesvoller te maken. Hieronder vindt u enkele praktische tips voor het verzenden van follow-up-emails na het evenement, samen met tien voorbeelden van follow-up-emails over evenementen die uw verkoopteam kan gebruiken voor uw follow-upcampagnes na het evenement.
Begin met uw publiek te bedanken dat ze de tijd hebben genomen om je evenement bij te wonen. Het is ook een goed idee om het onderwerp van het evenement kort samen te vatten om de deelnemers te herinneren aan de waarde die ze hebben verworven en om hun deelname aan toekomstige evenementen aan te moedigen.
Voeg nuttige bronnen toe, zoals opgenomen toespraken, dia’s met cruciale afhaalpunten, foto’s en video’s. U kunt ook een blogpost maken met een samenvatting van de hoogtepunten van het evenement en alle relevante inhoud opnemen die deelnemers kunnen gebruiken om de opgedane kennis te verstevigen en te delen met hun collega’s op kantoor.
U kunt van deze gelegenheid gebruik maken om een zakelijke herinnering naar uw klanten te sturen. Vraag om wat constructieve feedback, waar beide partijen baat bij hebben. Hiermee kunt u deelnemers aan het evenement opnieuw betrekken en een gemeenschapsgevoel opbouwen. En het is ook een geweldige manier om meer inzicht te krijgen in hoe u uw toekomstige evenementen kunt optimaliseren en verbeteren.
Hoe specifieker en gedetailleerder uw segmentatie is (buiten de deelnemers versus niet-bezoekers), hoe beter het resultaat dat u kunt behalen met de follow-upberichten van uw evenement. Bovendien zorgt de juiste segmentatie van uw deelnemerslijst ook voor een betere personalisatie van uw follow-up-emails na het evenement.
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?
Hi [Name],
On behalf of the entire [Company name/ Event organizer] team, I wanted to thank you for attending [Event Title]. We hope you enjoyed the event and that you felt like it was a worthwhile investment of your time, energy, and money.
You can find resources and recaps here, including photos from the day, recorded speeches, and related blog content.
Be sure to sign up on [website] so you can be the first to know about future events.
If I can be of any assistance, whether you are interested in learning more about [Company name/ Event organizer], have any questions or feedback, don’t hesitate to drop me a line.
Thanks again for making [Event Title] a success!
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
That you so much for attending [Event Title]! We hope you enjoyed your experience and learned some valuable insights you can implement in your business right away.
In case you’d like to refresh your memory, you can access the recordings here. Please feel free to pass these along to colleagues who may be interested. We are looking forward to seeing you next time!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
We missed you at [Event Title], sorry you weren’t able to attend. However, it was inspiring to have so many like-minded people in the same virtual room, talking and sharing tips on [event topic].
The good news is that we recorded the event, so you can still take advantage of everything we learned. Click here to watch the recording.
Enjoy!
We hope to catch you live next time we gather.
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thanks so much for joining us today at [Event Title]!
I noticed you dropped off halfway through the event. If you’d like to check out what the second half was all about, here’s the link to the recorded sessions. You can check those out whenever you have some free time.
If you dropped off because you felt like you weren’t getting value, do you mind sharing some feedback about what we could do better? I want to make sure our events are helpful, and your input is exactly what we need to make that happen.
I would appreciate any feedback you have.
Thanks again!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thanks so much for joining us today at [Event Title]!
I noticed you checked in a little late, but I’m glad you were able to catch the last part of the event. The first half was packed with some meaningful information, so if you’d like to rewind and catch up, here’s the recording for you: link to the recorded sessions.
Is there anything you were hoping to learn at the event that you didn’t hear about? I’m here to get you answers and more info whenever you need it.
Looking forward to seeing you at future events!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
The [Webinar Title] webinar has ended. Thank you for your participation.
As we mentioned during the webinar, we’ll share the recording along with the slides and other helpful resources in the next few days. So look out for a follow-up email containing this information.
We hope to see you among the attendees at future events!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thanks again for attending [Webinar Title] on [date]. Hopefully, your time with us was worth it. As promised, we’re sending a recording of the webinar as well as the slides and additional resources you may find helpful:
Webinar recording
Webinar slides
Additional resources
Please feel free to pass these along to colleagues who may be interested.
We hope to see you again!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
So sorry you weren’t able to attend our webinar [Webinar Title].
We don’t want you to miss out, so we’re sending a recording of the webinar as well as the slides and additional resources that you might find helpful:
Webinar recording
Webinar slides
Additional resources
If you have any questions or feedback, feel free to reach out – we can always schedule a quick phone call.
We hope to see you at our future events!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
I checked the stats and noticed you registered for the [Webinar Title] but didn’t attend.
During the webinar, I spent about [x] minutes teaching the specific, actionable strategy we’ve been using to [achieve specific goals]. I then walked everyone through a case study showing how we managed to [get specific results] for one of our customers.
The feedback that’s coming in since the webinar finished has been incredible, so I thought I’d send you a recording so you can watch it whenever is convenient for you: link to the webinar recording.
If you’d like to know more about how you can implement the ideas discussed during the webinar in [their Company], drop me a line, and we could schedule a call for a quick conversation this week.
Talk soon,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thank you for attending [Event Title] – it was a pleasure hosting you today. I hope you’ve gained lots of valuable insights for your business! In case you missed something during the event, no worries. We’ll send out recordings and slides in a few days – keep your eyes on your inbox.
In the meantime, we would very much appreciate you taking a few moments to leave your feedback through a brief survey. That will help to ensure our future events are even more exciting and valuable.
Submit Your Feedback
Thanks again, and looking forward to seeing you next time!
[YOUR SIGNATURE]
Ready to take your event follow-up to the next level?
LiveAgent's free event follow-up templates will help you craft the perfect follow-up email to thank attendees, gather feedback, and keep the conversation going long after the event is over.
Het niet opvolgen van het publiek na je evenement is een van de grootste fouten die u kunt maken. Het verzenden van follow-ups voor evenementen is van cruciaal belang voor het onderhouden van langdurige relaties met uw evenementdeelnemers, het vergroten van het aantal bezoekers van uw volgende evenement, het koesteren van leads en het omzetten van meer van hen in potentiële klanten.
details van uw evenement zitten nog vers in het geheugen van uw bezoekers. Dat zorgt ervoor dat u betere kansen heeft om de deelnemers opnieuw te betrekken en meer leads effectief om te zetten in verkopen.
Het opvolgen van no-shows is net zo belangrijk als het opvolgen van degenen die wel op uw evenement zijn komen opdagen. Bij het opstellen van je e-mail na het evenement aan degenen die niet aanwezig waren, kunt u gewoon zeggen dat het u spijt dat ze niet konden deelnemen, links naar materiaal na het evenement geven, hen aanmoedigen om uw toekomstige evenementen te volgen en hulp bieden voor het geval het nodig is.
Klantenservice follow-up emailsjablonen
Ontdek 10 effectieve klantenservice follow-up emailsjablonen om klanttevredenheid te waarborgen en waardevolle feedback te verzamelen. Leer hoe LiveAgent uw klantenservice kan verbeteren met rapportage, sjablonen en zelfservice-opties. Bezoek nu voor betere klantinteracties!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team