Essentiële emailsjablonen helpen bij het effectief communiceren van belangrijke aankondigingen en updates. Leer sjablonen te maken voor maximale impact door doelgroepsegmentatie. Gebruik sterke onderwerpregels en gepersonaliseerde berichten om open rates te verhogen.
Soms is er nieuws of een aankondiging die zo belangrijk is dat u deze kunt bestempelen als “essentiële” informatie. Dit kan een update zijn over uw bedrijf, een actuele situatie of een verklaring over één van uw producten of diensten.
Aangezien u deze informatie zo belangrijk vindt, is een van de beste manieren om deze te delen het sturen van onmisbare emails. Deze kunnen naar uw volledige emaillijst worden verzonden of alleen worden gericht op specifieke relevante segmenten ervan (we hopen dat uw gebruikersdatabank is gesegmenteerd!).
Email is een effectieve methode om het nieuws over essentieel nieuws te verspreiden omdat het nog steeds een populaire communicatiemethode is. De meeste mensen gebruiken hun email dagelijks en laten hun postvak IN openstaan zodat ze uw bericht te zien krijgen kort nadat het is verzonden. Bovendien kunt u de openingsratio controleren om te weten hoeveel ontvangers de belangrijke informatie die u met hen wilde delen, daadwerkelijk lezen.
Met deze kennis weet u hoe doeltreffend uw essentiële emails zijn. Als de openingsratio bijvoorbeeld laag is, moet u de impact van uw berichten vergroten door onderwerpregels te schrijven die beter opvallen in drukke inboxen.
Elke email die een aankondiging bevat of ernaar verwijst die u als essentieel leesvoer beschouwt, kan worden geclassificeerd als een email die u moet lezen. In tegenstelling tot andere emails met inhoud, zoals nieuwsbrieven, hebben must-read emails geen vast schema. Ze worden alleen verzonden als het nodig is. Bestempel daarom berichten zoals een email van een vakantiebeantwoorder niet als must-reads.
Als de verklaring die u moet afleggen kort is, is het mogelijk om dergelijke informatie in de hoofdtekst van de email zelf op te nemen. Maar als de update langer is of het formaat het ongeschikt maakt om te worden gelezen vanuit de inbox van de ontvangers, dan is het misschien beter om het als bijlage bij het bericht te sturen. U kunt ook een essentiële email sturen met een korte uitleg over het onderwerp en een link naar een andere online locatie waar de volledige te lezen tekst teruggevonden kan worden.
As one of our valued subscribers, we thought that you would like to be informed about the most recent developments at [company].
We consider the following important [new/updates/changes] to be essential information for all of our existing clients:
Announcement 1
Announcement 2
Announcement 3
Thanks for reading, and don’t hesitate to get in touch if you have any questions regarding this announcement or any other issues.
King regards,
The [company] team
Have you heard the important news about [issue]?
We have made a full statement in the document that is attached to this email.
Your understanding at this time is much appreciated, and your business is valued as always.
I’d be happy to provide more information if required, just let me know by replying to this email.
Best wishes,
[Name], [position] at [company]
We have some important [news/updates/changes] that we thought you would like to be informed about.
The complete announcement can be found on our [website/blog/other sources] here [link].
Here are some of the key pieces of information that you will find in our announcement.
Statement 1
Statement 2
Statement 3…
Please feel free to ask any questions that you might have regarding this matter, or anything else.
Best,
[Name] from [company]
Discover all that LiveAgent has to offer.
Sign up for our free, 30-day, all-inclusive trial today. No credit card required.
U kunt must-read emails sturen wanneer u een belangrijke update heeft waarvan u denkt dat deze door al uw klanten moet worden gezien. Om ervoor te zorgen dat het nieuws zoveel mogelijk mensen bereikt en om de open rates daadwerkelijk te monitoren (om te weten of ontvangers de aankondigingen lezen of niet), moeten deze berichten als een afzonderlijke email van andere inhoud worden verzonden. p> Als zodanig hebben ze geen regelmatig postschema zoals de verschillende emails met inhoud gewoonlijk doen. In plaats daarvan moet u bepalen wanneer een must-read email nodig is, en als u vindt dat u er te veel verzendt, kan uw classificatie van wat als essentieel nieuws wordt beschouwd, verkeerd zijn.
De beste plaats om een belangrijke verklaring te delen is meestal in de hoofdtekst van de email zelf. Hierdoor kunnen ontvangers de update op een snelle en gemakkelijke manier lezen zonder op links of knoppen te hoeven klikken en ergens anders naartoe te worden geleid. De aankondiging kan echter gewoon te lang zijn om in de tekst van een email op te nemen, of u wilt aanvullende informatie verstrekken op een locatie waar deze permanent kan worden gevonden in plaats van te verdwalen in een inbox. In elk van deze gevallen is het een goed idee om een bericht te sturen met een bijgevoegd document of een link naar het onmisbare nieuws dat op uw website, blog of sociale mediaplatforms is geplaatst.
De focus van dit stuk ligt op nieuws dat u moet lezen als een type inhoud dat uw gebruikers kunnen verwerken. Maar er is natuurlijk ook zakelijk nieuws dat alleen intern gedeeld mag worden. Sommige emailsjablonen zijn van toepassing op zowel interne als externe updates, maar sommige aankondigingen zijn alleen geschikt als emailkopie of post op het lokale intranet omdat ze vertrouwelijke informatie bevatten die u niet op uw website mag plaatsen waar deze kan worden gevonden openbaar.
Effectieve zakelijke emailsjablonen
Ontdek effectieve zakelijke e-mailsjablonen voor elk doel, van kortingsaanbiedingen tot klantfeedback. Verbeter uw e-mailmarketing met best practices en probeer onze helpdesksoftware. Bespaar tijd en middelen met onze aanpasbare sjablonen. Bezoek nu om uw workflow te optimaliseren!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team