Emailoverzichtsjablonen zijn waardevolle tools voor bedrijven om via e-mail regelmatig relevante informatie te delen, klantvertrouwen te vergroten en naamsbekendheid op te bouwen. Ze zijn aanpasbaar en kunnen dagelijks, wekelijks of maandelijks worden verzonden.
Bedrijven kunnen hun naamsbekendheid opbouwen en het vertrouwen van klanten vergroten door regelmatig waardevolle en gemakkelijk leesbare – of verteerbare – inhoud via email te delen. Deze informatiefragmenten bevatten samenvattingen van recent nieuws of belangrijke updates volgens een vastgesteld schema en staan bekend als emailoverzichten.
Het specifieke type inhoud dat in dergelijke berichten wordt opgenomen, is afhankelijk van de specifieke sector waarin een bedrijf actief is en de frequentie van deze samenvattingen kan dagelijks, wekelijks of maandelijks zijn, afhankelijk van hoeveel informatie er moet worden gedeeld.
U bent ongetwijfeld bekend met emailoverzichten omdat veel succesvolle bedrijven ze zeer effectief gebruiken, maar het kan de terminologie zijn waarmee u niet bekend bent.
Regelmatige roundup-berichten hebben meerdere doelen, afhankelijk van de sector en de frequentie waarmee ze worden verzonden. Enkele van de beste redenen voor het verzenden van emailoverzichten zijn dat ze:
Meer bezoekers genereren naar uw website door informatiefragmenten te verstrekken en door te linken naar meer details op uw pagina.
Emailsamenvattingen bevatten vaak grote hoeveelheden informatie die zijn samengevat in gemakkelijk leesbare formaten. Natuurlijk bevat dit vaak grafische elementen – een foto zegt immers meer dan duizend woorden. Dus hoe moet u dit type email ontwerpen?
It’s time for your regular roundup from [company]. Here is the month in numbers:
Statistic 1
Statistic 2
Statistic 3…
Below you can see the changes in some important metrics:
[Graphic of company data]
Look out for another update landing in your inbox next month.
Best,
[Name], [position] at [company]
Have you heard everything that’s been going on at [company name] recently? Maybe you missed the news about [announcement].
We’ve also made some updates to our [product/service], which, as a current user, we’re sure that you’ll be interested in:
New feature
Update
Fix…
What’s more, we’re already well underway on our plans for the next [week/month], including:
Plan 1
Plan 2
Plan 3…
As usual, we’ll update you again next [week/month], when those changes will hopefully have been implemented.
Regards,
The [company] team
Do you know how you got on [today/this week/this month]? Well, there’s no need to guess, as we’ve got all the important numbers for you right here.
Here is your [day/week/month] in numbers:
[Visualization of personal stats]
For full details of your [daily/weekly/monthly] roundup, you can read the report that we’ve generated for you here: [link]
We’ll be in touch again [tomorrow/next week/ next month].
[Name] at [company]
Think that you’ve been performing well [today/this week/this month]? No doubt that you have! But here’s how you got on compared to others:
[Graphical comparison]
As you can see above, you were in the top [X]% of all [product/service] users for [achievement] over the course of the [day/previous week/previous month]. Congrats!
Can you do even better [tomorrow/next week/ next month]? We’ll be sure to let you know!
The [company] team
Free templates and a free 14-day trial?
That's right! Test LiveAgent's ticketing features, including our email templates. Save our email digests, customize them, and send them out directly from your dashboard today. With LiveAgent, fostering customer relationships is easy.
De standaardfrequentie van regelmatige roundup emails is dagelijks, wekelijks of maandelijks, afhankelijk van hoeveel informatie er is om de ontvanger op de hoogte te houden. Dit hangt ook af van de sector waarin u zich bevindt. Het vaker dan dagelijks verzenden van emailoverzichten kan als spam worden beschouwd, zelfs als er veel te delen is, terwijl minder vaak dan maandelijks kan betekenen dat u wordt vergeten.
Emailoverzichten moeten op de specifieke ontvanger zijn afgestemd, beginnend bij de naam en eventueel gevolgd door persoonlijke info en statistieken. Het idee van dit soort communicatie is om waarde te leveren in een gemakkelijk leesbaar formaat, wat zal helpen bij het opbouwen van een relatie en vertrouwen met de consument. Dit is een proces dat enorm wordt ondersteund door de personalisatie van uw berichten, waardoor de ontvangers zich meer gewaardeerd voelen.
Hoewel consistentie goed is, is het ook een goed idee om uw communicatie van tijd tot tijd op te frissen. Door dezelfde lay-out te behouden en dezelfde statistieken te delen, is het voor de lezer bijvoorbeeld sneller om de informatie te achterhalen die ze gewend zijn uit uw emails te halen en om updates te vergelijken. U wilt echter ook niet dat de berichten te repetitief en oud worden, dus het is belangrijk om de dingen van tijd tot tijd op te fleuren.
Emailsjablonen voor verlenging
Ontdek effectieve emailsjablonen voor verlenging op LiveAgent. Verhoog klantretentie en verminder verloop met strategisch verzonden herinneringen. Gebruik onze 10 gratis sjablonen om uw eigen campagnes te optimaliseren en klanten aan te moedigen bij uw merk te blijven. Bezoek nu voor meer informatie!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team