Ontdek effectieve e-commerce bedankemailsjablonen om klantrelaties te versterken. Leer waarom bedankmails belangrijk zijn en hoe ze vertrouwen en loyaliteit opbouwen. Kopieer en pas sjablonen aan voor welkom, aankopen en loyaliteit. Probeer gratis!
Emailmarketing is een van de “oudste” marketingcommunicatiekanalen. En met de term ‘oud’ bedoelen we dat het al heel lang bestaat. Een van de eerste emailclients is gemaakt bij MIT (het Massachusetts Institute of Technology) in 1965. En hoewel sommige marketingexperts en bedrijfsgoeroes ‘het einde van e-mail’ als marketingkanaal hebben aangekondigd, wordt dit soort communicatie nog steeds veel gebruikt, zelfs decennia nadat de eerste email werd verzonden.
Emails zijn een uitstekend communicatiemiddel waarmee u in contact kunt komen met gebruikers, relaties met hen kunt opbouwen en vertrouwen en loyaliteit kunt opbouwen. Het kan de meest kosteneffectieve methode zijn om nieuwe kopers om te zetten in loyale klanten. Als marketeers heeft u veel meer te winnen door uw bestaande klanten te koesteren in plaats van door al uw inspanningen te richten op het werven van nieuwe klanten.
Natuurlijk waren alle terugkerende klanten ooit voor het eerst kopers. Daarom kunnen we niet zeggen dat u geen tijd moet besteden aan het werven van nieuwe klanten. Maar het zou helpen als u zich herinnert dat volgens veel onderzoeken (bijvoorbeeld een onderzoek van BAIN&COMPANY) terugkerende klanten ongeveer 33% meer met een bedrijf dan nieuwe kopers. De impact van deze correlatie is duidelijk en mag niet worden onderschat door besluitvormers in bedrijven uit verschillende sectoren.
Dus waar passen emails precies in dit alles? De sleutel tot het gebruik van email als kanaal om klantenbehoud te vergroten, is dat elke voltooide aankoop wordt beschouwd als een kans om het klantentraject opnieuw te starten. Dit betekent het versterken van emails na aankoop, zodat klanten niet zomaar afhaken en weglopen. En dankmails zijn het eerste deel van die strategie.
Het belangrijkste doel van emailmarketingstrategieën is om loyaliteit op te bouwen onder degenen die zich abonneren op uw database en toestemming geven om marketingcommunicatie te ontvangen. Nadat uw loyaliteit hebt opgebouwd, is het gemakkelijker om uw abonnees om te zetten in klanten door tijdige en interessante berichten te sturen.
Dank emails zijn een belangrijk type communicatie in de loyaliteitsfase. Het is ook een cruciale hulpbron die wordt gebruikt om de loyaliteit van bestaande klanten te versterken, meer vertrouwen te winnen en hen aan te moedigen opnieuw bij u te winkelen. Laten we de functie van bedankmails in ecommerce eens nader bekijken.
Houd bij het plannen van een online marketingcampagne, inclusief bedankmails, altijd uw doel in gedachten. Een bedankmail kan in verschillende formaten worden gepresenteerd, maar heeft altijd een gemeenschappelijk doel: de ontvangers van uw bericht laten zien hoe belangrijk ze zijn voor uw bedrijf.
U kunt bijvoorbeeld bedankmails sturen naar uw waardering tonen aan degenen die zich hebben geabonneerd op uw nieuwsbrief, interesse hebben getoond in een bepaalde aanbieding of een bepaald product of dienst hebben gekocht.
Zoals eerder vermeld, zijn er verschillende soorten bedankmails.
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates. Curious about all the opportunities?
Een welkomst-bedankmail wordt verzonden nadat iemand zich heeft geabonneerd op een nieuwsbrief of mailinglijst. Het bevestigt het abonnement en geeft het type inhoud weer dat u gaat verzenden, naast het tonen van waardering voor de abonnee.
Deze bedankmail wordt verzonden nadat iemand een aankoop heeft gedaan en uw klant wordt. Een dergelijk bericht beantwoordt aan de doelstelling om klantenloyaliteit op te bouwen en kan ook andere gerelateerde producten suggereren die voor die klant interessant kunnen zijn.
Zoals duidelijk is, is dit type email bedoeld om een gebruiker te bedanken voor deelname aan een evenement (online of offline). De functie is om feedback te vragen over het evenement, zodat gebruikers hun mening kunnen delen en zich gehoord voelen.
De sjablonen in dit artikel zijn voorbeelden van bedankmails die naar klanten kunnen worden gestuurd nadat ze online een bestelling hebben geplaatst.
Thank you for placing an order with us! We’re delighted to see your interest in our [products or services].
We want to ensure that our products meet your expectations and that you’re satisfied. As such, we’d love to hear from you once you’ve had a few days to tinker around with [product name].
Please use this form [link to the form] to share your opinion, or simply respond to this email with a few words about [product/service].
Your opinion will help us improve our future offers.
Best,
The Customer Success Team at [company]
Thanks for shopping with us. We hope [product or service] will meet your expectations and you will purchase from [online store’s name] again!
While you wait for your package, check out other [products/services] that may be a great addition to your [product or service ordered].
See you around!
[name and surname]
Owner of [online store’s name]
We are really happy to see you placing a new order at [online store’s name]!
There’s nothing more rewarding for us than to know that first-time customers trust us and come back to order more [product/services]. We hope to see you around even more often!
Here’s a small gift from us: [a/an X]% discount code for your next purchase to show our appreciation.
[Discount Code]
Use it at the checkout and enjoy your next shopping experience with us!
The Customer Service Team at [company]
Thank you for visiting our store and placing your first order!
We are glad that you found the [product/services] you were looking for in our store.
Our goal is for our clients to always be satisfied, so let us know how your experience with us was during your first time shopping here.
We look forward to seeing you around again soon.
Sincerely,
Your friends at [company’s name]
Thank you for placing your order with [company’s name/e-store’s name]! We really appreciate that you chose our store, it means the world to us!
We want to let you know that we will inform you about the subsequent stages of order processing via separate emails.
Have a great day!
The [team’s name] at [company’s name]
Let op: dit soort email moet ongeveer een jaar na hun eerste aankoop naar een terugkerende klant worden gestuurd.
Dear [customer’s name],
We are delighted to inform you that you have been our customer for [period of time]!
This message is to thank you for being part of our [family/family of customers/community/group of loyal customers].
We are truly grateful for your constant support and loyalty. We are aware that we wouldn’t be here without devoted customers like yourself.
You could have chosen any other e-store, but you picked and still shop with us. We appreciate you sticking with [company’s name].
Thanks again, and have a wonderful day!
Best,
[company’s representative, can be a decision-maker]
Er zijn verschillende soorten bedankmails die u naar uw klanten kunt sturen, en het is aan u welke u kiest. Maar onthoud voordat u de eerste bedankmail stuurt dat deze emails over uw klanten gaan, niet over uw familie.
De soorten bedankmails kunnen dus zijn:
Ja, er moet een korte bedankmail worden gestuurd telkens wanneer iemand een bestelling plaatst in uw online winkel. Tegenwoordig ontvangen klanten verschillende soorten emails: bevestigingsmails, bedankmails, emails met informatie over productverzending, enz., en ze zijn gewend aan dit soort communicatie. Ze maken zich misschien meer zorgen als ze iets bestellen en geen email ontvangen dan wanneer ze dat wel doen.
We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.
Het doel van elke bedankmail is om waardering te tonen. Daarom hoeft dit bericht niet lang te zijn, of gevuld met veel informatie en talloze CTA-knoppen (calls to action). Eigenlijk zou het het tegenovergestelde moeten zijn: een bedankmail moet kort en bondig zijn en alleen nuttige informatie bevatten, zoals de geschatte leverdatum, informatie over een klantenloyaliteitsprogramma of aanstaande verkoop.
U kunt ook dankemails gebruiken om uw producten of services te up- en cross-selling, maar elk verkoopgerelateerd gedeelte in een bedankmail moet ook relatief kort en direct zijn.
Als algemene regel – ja. Bedanktemails zijn een soort beleefdheidsbericht dat uw bedrijf naar klanten stuurt om hun acties te erkennen en hen te laten weten dat u hun interesse in uw producten of diensten op prijs stelt. Het is duidelijk dat bedankmails ook andere doelen kunnen hebben, zoals upselling, cross-selling of het genereren van verkeer naar uw blog. Maar afgezien van het gebruik van bedankmails om deze zakelijke doelen te bereiken, mag u hun belangrijkste doel niet vergeten: het opbouwen en versterken van positieve relaties met uw bestaande klanten.
Daarom is het raadzaam om elke keer dat iemand iets in uw winkel koopt, een bedankmail te sturen. U kunt dit proces eenvoudig automatiseren met emailautomatiseringstools. Vergeet echter niet om uw klanten de mogelijkheid te geven zich af te melden voor verdere marketingcommunicatie. Het is het beste om een afmeldlink bovenaan elke email of in een voettekst op te nemen.
Ja, de visuele kant van een bedankmail is belangrijk. Een bedankmailsjabloon moet in overeenstemming zijn met uw merkrichtlijnen, inclusief lettertypen en merkkleuren. U kunt bedankmails natuurlijk zo ontwerpen dat ze een meer ontspannen en speels gevoel hebben, maar ze moeten lijken op andere inhoud die u naar klanten stuurt of op uw blog, website of sociale media publiceert. Als u gewoonlijk emails met platte tekst verzendt, volg dan dezelfde stijl met bedankmails.
No matter if you send an HTML-coded, colorful email or a plain text email, don’t forget about the way people on the Internet consume content. Most of your customers won’t read a lengthy thank you message presented as large blocks of uninterrupted text. Create your email in a way that makes it easy for recipients to skim. Otherwise, they’ll stop opening your thank you emails. This will most probably hurt the open and delivery rates of your emails as well as the sender reputation of your domain.
Bedanktemails zijn een vorm van marketingcommunicatie. Hoewel de naam het misschien niet aangeeft, zijn ze nog steeds een soort communicatie waarvoor uw klanten toestemming moeten geven om te ontvangen. Gewoonlijk moet toestemming voor het ontvangen van verschillende soorten marketingcommunicatie worden vastgesteld wanneer iemand een account aanmaakt in uw online winkel. Dit is het moment waarop ze een vakje moeten aanvinken dat zegt dat ze je toestaan om ze emails te sturen.
En omdat bedanktemails een soort marketingcommunicatie zijn, kunnen uw klanten zich altijd afmelden voor het ontvangen ervan of zich voorgoed afmelden van uw mailinglijst. Zoals vermeld in het vorige antwoord, moet een afmeldlink of een knop worden opgenomen in elke email die naar uw databank wordt verzonden, en dat is niet anders voor bedankmails.
Als algemene regel – ja. Bedanktemails zijn een soort beleefdheidsbericht dat uw bedrijf naar klanten stuurt om hun acties te erkennen en hen te laten weten dat u hun interesse in uw producten of diensten op prijs stelt.
Ja, de visuele kant van een bedankmail is belangrijk. Een bedankmailsjabloon moet in overeenstemming zijn met uw merkrichtlijnen, inclusief lettertypen en merkkleuren. U kunt bedankmails zo ontwerpen dat ze een meer ontspannen en speels gevoel hebben, maar ze moeten lijken op andere inhoud die u naar klanten stuurt of op uw blog, website of sociale media publiceert.
Bedanktemails zijn een vorm van marketingcommunicatie. Hoewel de naam het misschien niet aangeeft, zijn ze nog steeds een soort communicatie waarvoor uw klanten toestemming moeten geven om te ontvangen. Gewoonlijk moet toestemming voor het ontvangen van verschillende soorten marketingcommunicatie worden vastgesteld wanneer iemand een account aanmaakt in uw online winkel.
Emailsjablonen voor klantenwaardering
Verhoog klantentevredenheid en loyaliteit met onze gratis emailsjablonen voor klantenwaardering van LiveAgent. Ontdek hoe goed getimede bedankmails de betrokkenheid stimuleren en mond-tot-mondreclame bevorderen. Start vandaag nog uw gratis account!
Emailsjablonen voor loyaliteitsprogramma’s
Ontdek 10 krachtige emailsjablonen voor loyaliteitsprogramma's om klantbehoud te verbeteren en uw verkoop te verhogen. Bezoek nu!
Emailsjablonen voor het terugwinnen van klanten
Ontdek gratis win-back e-mailsjablonen om klanten te heractiveren met unieke kortingen en toegevoegde waarde. Leer hoe u effectieve win-back-e-mails en gepersonaliseerde nieuwsbrieven maakt om klantloyaliteit te verhogen. Probeer LiveAgent nu en behoud uw klanten op een kostenefficiënte manier. Bezoek onze pagina voor meer informatie!
Ecommerce welkomemailsjablonen
Verhoog merkloyaliteit en ROI met onze aangepaste e-commerce welkomemailsjablonen. Probeer gratis LiveAgent voor uitstekende klantenbinding!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team