Effectieve callcenterscripts verbeteren klantenservice door consistentie en empathie te bieden. Ze bevatten een introductie, empathische communicatie, en crisisbeheer. Investeren in goede scripts en training bevordert klantloyaliteit en behoud.
De meeste bedrijven die telefonische klantenservice bieden, gebruiken verschillende typen callcenterscripts. Als u dit voorbeeld wilt volgen en uw klanten uitstekende klantenservice-ervaringen wilt bieden, moet u hen goede service bieden met behulp van goed doordachte callcenterscripts.
Het gebruik van callcenterscripts zorgt ervoor dat de communicatie van uw ondersteuningsmedewerkers met externe belanghebbenden consistent en van hoge kwaliteit is. Om een goed klantenservicescript te maken, is het noodzakelijk om enkele interessegebieden in overweging te nemen die belangrijk zijn voor zowel uw bedrijf als klanten.
Een goed callcenterscript moet het volgende bevatten:
Het is belangrijk om te vermelden dat een medewerker van de klantenservice in de omgang met een klant. Stel, de toon van de klant grenst aan brutaal. In dat geval moet de agent de klant beleefd vragen om op een ander tijdstip terug te bellen of het gesprek doorverbinden met een andere collega die beter weet hoe hij met dergelijke situaties om moet gaan. Het is echter nooit acceptabel dat een vertegenwoordiger ruzie maakt met een klant of ophangt.
De voordelen van het leveren van hoogwaardige klantenservice zullen altijd meer lonen dan kleinzielig of respectloos zijn. Het is belangrijk om te onthouden dat om sterke klantenrelaties op te bouwen, je empathisch moet zijn, begrip moet tonen en de klant moet verzekeren dat hun probleem zal worden opgelost en dat de werknemers van het bedrijf hun best zullen doen om de best mogelijke hulp te bieden. Laten we nu eens kijken naar enkele scriptsjablonen voor callcentra.
Create your own virtual call center
LiveAgent gives you the power to design your own call center and scripts. Curious about all the opportunities?
Ready to put our Call center templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Allereerst moet elk callcenterscript worden aangepast om onderwerpen te behandelen die verband houden met de interessegebieden van uw bedrijf. Als je dit deel hebt behandeld, kunt u verder gaan met het invullen van het script met krachtigere woorden of zinnen die de juiste boodschap overbrengen. Deze woorden kunnen zijn: absoluut, snel, uitstekend, aanbevelen, opwindend, alsjeblieft, plezier, geweldig, sorry, zeker, gemak, tijd, essentieel. Enkele zinnen die in bijna elk callcenterscript zouden moeten worden gebruikt, zijn: “Hoe kan ik u helpen?”, “Waar kan ik u vandaag mee helpen?”, “Om uw vraag te beantwoorden…”, “Het lijkt alsof je [iets] nodig hebt…”, “Ik begrijp dat…”, “Zouden we [iets doen/plannen] samen…”, “Ik waardeer uw geduld.”, “Mijn excuses voor het ongemak…”, en natuurlijk “Dank u”.
Aangezien oproepscripts worden gemaakt op basis van gespreksscenario’s, is het bijna onmogelijk om de ideale lengte van een callcenterscript voor te stellen. Denk er bij het maken van een script echter aan om het zo beknopt en nauwkeurig mogelijk te maken. Uw klanten verwachten dat u hen steunt, en ze willen uw hulp zo snel mogelijk krijgen. Volgens industriebenchmarks, bellen klanten centra verwachten vrijwel onmiddellijke reacties. De gemiddelde antwoordtijd mag niet langer zijn dan 20 seconden. Dit betekent niet dat uw agenten in die tijd de problemen van klanten moeten oplossen, maar het laat zien dat mensen verwachten dat ze snel worden geholpen.
Door callcenter-scripts te gebruiken zorg je ervoor dat de communicatie van je ondersteuningsmedewerkers met externe belanghebbenden consistent en van hoge kwaliteit is.
Ontdek gratis ticketsjablonen bij LiveAgent! Met kant-en-klare sjablonen kunnen klantenservicemedewerkers snel en consistent reageren op veelvoorkomende vragen. Verbeter klantenservice-efficiëntie en tevredenheid met onze best practices en 12 voorbeelden van antwoordsjablonen. Probeer het nu gratis en stroomlijn uw workflow.
Callcenter sluiten/pauzeren contactsjablonen
Leer hoe u uw klanten kunt laten weten dat u hun ticketoplossing sluit/pauseert met onze callcenter-contactsjablonen.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team