Ontdek 10 effectieve break-up emailsjablonen om de responspercentages te verbeteren en koude prospects terug te brengen in uw verkoopcyclus. Gebruik deze sjablonen om niet-reagerende prospects te activeren en deals te sluiten. Probeer ze gratis met LiveAgent.
De break-up email is een van de meest effectieve verkoop follow-up emails die u kunt gebruiken als uw prospect niet reageert op uw meerdere vervolgpogingen. Als het goed is gedaan, kunnen break-up emails u helpen de responspercentages te verbeteren, die koude prospects terug te brengen in uw verkoopcyclus en deals te sluiten die anders waarschijnlijk verloren zouden zijn gegaan.
Volgens Katharine Derum, senior salesmanager bij HubSpot, ziet haar team een respons van 33% op hun break-up emails. Geen wonder dat dit soort emails steeds populairder wordt bij verkopers in de B2B-omgeving. Hier is een snel inzicht in wat een break-up email werkelijk is, samen met 10 break-up emailsjablonen die u kunt gebruiken in uw vervolgcampagnes voor verkoop.
Een break-up email is de allerlaatste email die u naar een prospect moet sturen als u al een tijdje niets van ze hebt gehoord (of helemaal niets van ze hebt gehoord) om een reactie uit te lokken. Het dient in feite als een patroononderbreking om niet-reagerende, traag bewegende prospects zover te krijgen dat ze reageren en actie ondernemen, aangezien de meesten van hen verrast zijn een ‘tot ziens’-email van een verkoper te krijgen. Met andere woorden, het is een zakelijke ontslagbrief van een bedrijf aan hun toekomstige voormalige klant. Hoewel de meeste break-up emails niet zullen worden geconverteerd, zijn er een paar goede redenen om ze te verzenden:
Houd er rekening mee dat dit niet hetzelfde is als ontslagbrief schrijven, dus verwar de twee niet.
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you improve customer service. Curious about all the opportunities?
Break-up emails kunnen efficiënt zijn voor uitgaande follow-ups (wanneer u koude emails verstuurt naar prospects die nog niet eerder contact met u hebben gehad), inkomende emails (wanneer u follow-ups stuurt naar prospects die op een bepaald moment contact met u hebben gehad), of zelfs bij het adresseren van een ontslagbrief aan uw leidinggevende. Hoe het ook zij, deze 10 break-up emailsjablonen kunnen dienen als startpunt voor uw eigen laatste vervolgberichten aan niet-reagerende prospects.
Apologies if my level of persistence has become annoying.
I recently spoke with you about how we can help you with [your value proposition], and at that time it seemed as if we fit your needs. Since then, however, my attempts to reach you have failed. Would you let me know if this is still an opportunity you are interested in?
If I don’t hear back from you by end of the day on Friday, I will assume you would like me to close the file on this opportunity for now. If that is the case, I completely understand and hope that we may be of service to you in the future.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I’ve reached out to you a few times over the past six months about [your value proposition], but haven’t been able to get a hold of you. I understand that you may be busy, and I hate to bother you further if this is of no interest at all.
If anything changes, feel free to get back in touch and we can schedule a call.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I hope you’re well. I’ve tried to connect several times to discuss [your product/ service] as a solution for [their challenge]. I haven’t heard back from you, so I’m guessing the timing isn’t right, or you’ve gone in a different direction.
If you’re still interested, do let me know. If not, I’ll stop reaching out and wish you all the best with [their objective]. My contact information is below if anything changes for you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I thought we were like two peas in a pod, but I totally get it. The timing just isn’t right for us, or [your product/service] isn’t a priority at the moment.
If it ever makes sense to reconnect, shoot me an email.
Cheers!
[YOUR SIGNATURE]
I’ve reached out to you a few times recently, but I understand that nobody likes being ambushed with random emails. The truth is, I really believe you’d be interested in what [your product/ service] can offer your team.
When we spoke last, you mentioned a few key areas that you were looking to improve:
1. [Value proposition #1]
2. [Value proposition #2]
3. [Value proposition #3, etc]
Are these still priorities for you? If I don’t hear back from you within this week, I’ll assume this isn’t the right time to continue our conversation and I’ll stop reaching out.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
I hope things are well at [their company].
When we last spoke it seemed like [your product/ service] was a fitting solution for [their challenge]. Since I haven’t heard back from you in a while, I assume the timing isn’t right or you have gone in a different direction.
I won’t bug you again about this, but I did want to leave you with a bit of information about [something relevant to their goal].
[Resource 1]
[Resource 2]
[Resource 3]
I hope this helps you achieve [their specific goal]. I won’t reach out again but please feel free to get in touch if you ever need help with [what you provide], I’d be happy to reconnect.
Wishing you all the best,
[YOUR SIGNATURE]
I’m in the process of cleaning up my sales pipeline, but I wanted to check with you one last time before I close your file. Since I haven’t heard from you in a while, I’m guessing you’re super busy or your priorities have changed.
If you aren’t interested, do I have your permission to close your file? If you are still interested in how we can help you achieve [specific goals], what do you recommend as the next best step?
P.S. You can book a demo on the following link, and I’ll show you what [your product/ service] can do for you: link to a demo
Cheers!
[YOUR SIGNATURE]
I’ve been reaching out because I see a tremendous opportunity for your team to [reach specific goals] with [your product/ service]. I don’t want to be a bother, and from my ignored messages I’m sensing that’s the case.
I’ll check back in six months or so unless you let me know you’re ready to evaluate sooner.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
I don’t want to keep bombarding you with emails, but my job is to follow up persistently on strong potential matches for [your company], like [their company], which is why I’ve continued to hustle.
However, I haven’t heard back from you yet, and that tells me one of the three things:
You’re all set with [business need] and I should stop bothering you.
You’re still interested but haven’t had the time to get back to me yet.
You’ve fallen and can’t get up and, in that case, I’ll call 911 for you…
Please let me know which one it is because I’m starting to worry that it might be No. 3.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I’ve reached out to you a few times over the past couple of months to continue our discussion on how [your product/ service] could help you to achieve [their objective].
But it’s starting to feel a little lonely over here… I don’t want to hassle you with more emails if you’ve decided to put off the decision or go with another solution.
If you’re still interested in exploring [your product/ service], let’s reconnect. If not, I guess this really is goodbye.
All the best,
[YOUR SIGNATURE]
Handle difficult conversations with ease and ensure a smooth transition for both parties involved
Say goodbye to customer service complications with LiveAgent's break-up templates.
De lengte van uw email is belangrijk. Als uw bericht te lang is, lezen sommige gebruikers het misschien niet helemaal door, en als het te kort is, kunnen ze het gevoel hebben dat u onvoldoende informatie heeft verstrekt. Houd de email dus tussen de 75 en 100 woorden.
Emailmarketing is effectief wanneer het wordt gebruikt om met klanten te communiceren. Het is een goed voorbeeld van hoe u met uw klanten kunt communiceren en hen het gevoel kunt geven dat ze worden gehoord. Veel bedrijven slagen er niet in dit te doen en hierdoor verliezen ze hun vertrouwen in het bedrijf.
E-mails waarin de relatie wordt verbroken, geven potentiële klanten net dat duwtje in de rug dat ze misschien nodig hebben om weer in uw verkooptrechter te springen en uw responspercentages te verhogen.
Ontdek gratis ticketsjablonen bij LiveAgent! Met kant-en-klare sjablonen kunnen klantenservicemedewerkers snel en consistent reageren op veelvoorkomende vragen. Verbeter klantenservice-efficiëntie en tevredenheid met onze best practices en 12 voorbeelden van antwoordsjablonen. Probeer het nu gratis en stroomlijn uw workflow.
Verkoop follow-up emailsjablonen
Verkoop follow-up emailsjablonen zijn cruciaal voor het sluiten van deals, maar vaak onderbenut. LiveAgent biedt geautomatiseerde sjablonen en outbound callcentersoftware om uw marketing- en verkoopstrategieën te optimaliseren. Ontdek hoe u uw responspercentages kunt verhogen en meer deals kunt sluiten met onze effectieve sjablonen. Bezoek voor meer informatie over het vermijden van veelvoorkomende fouten en het personaliseren van uw communicatie. Automatiseer uw follow-ups en verbeter uw verkoopresultaten met LiveAgent!
Effectieve zakelijke emailsjablonen
Ontdek effectieve zakelijke e-mailsjablonen voor elk doel, van kortingsaanbiedingen tot klantfeedback. Verbeter uw e-mailmarketing met best practices en probeer onze helpdesksoftware. Bespaar tijd en middelen met onze aanpasbare sjablonen. Bezoek nu om uw workflow te optimaliseren!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team