Een orderbevestiging bevestigt de ontvangst en details van een bestelling, inclusief ordernummer, producten, prijzen, verzend- en betalingsinformatie. Met de juiste sjabloon creëer je een perfecte bevestiging die klanten informeert en vertrouwen geeft.
Bevestigingsmails zijn een van de eerste officiële communicatie die uw gebruikers of klanten ontvangen wanneer ze zich registreren voor uw product of dienst. De bevestigingsmail moet aanlokkelijk zijn en de klant aanmoedigen om uw product te blijven gebruiken.
Het opstellen van de perfecte bevestigingsmail kost tijd en moeite. De eerste ernstige fout die u kunt maken, is het verzenden van een vooraf gedefinieerd, volledig geautomatiseerd bevestigingsbericht.
Het is belangrijk om een relatie met de gebruiker op te bouwen via gepersonaliseerde emails, zodat ze het gevoel hebben dat ze in goede handen zijn. Wanneer u een verbinding met een gebruiker tot stand brengt, zullen ze meer geïnvesteerd en loyaler zijn aan uw bedrijf.
Een bevestigingsbericht is een belangrijk onderdeel van uw communicatiestrategie, maar wat is het precies?
Een bevestigingsmail is een korte, informatieve email die wordt geactiveerd door specifieke klantenacties. Het is bedoeld om een gebruiker gerust te stellen dat hij/zij alle vereiste stappen in een proces heeft voltooid. U kunt bijvoorbeeld een bestellingsbevestiging email sturen, een bericht waarin u de klant informeert over een succesvolle betaling, of een aanmelding.
Met betrekking tot klantenportalen moet deze bevestigingsmail aangeven dat het account van de klant succesvol tot stand is gekomen en dat zij het platform kunnen gaan gebruiken om deel te nemen aan kennisuitwisseling.
Thank you for joining [customer portal].
We’d like to confirm that your account was created successfully. To access [customer portal] click the link below.
[Link/Button]
If you experience any issues logging into your account, reach out to us at [email address].
Best,
The [customer portal] team
Thank you for completing your registration with [customer portal].
This email serves as a confirmation that your account is activated and that you are officially a part of the [customer portal] family.
Enjoy!
Regards,
The [company] team
Thank you for creating your [customer portal] account.
We look forward to reading your posts and hope you will enjoy the space that we created for our customers.
The [customer portal] team
We’re happy that another incredible person joined our [product/service] community.
Let’s start with the basics!
To get you started, try out these three simple tasks that will help you understand our platform:
Task 1 [login]
Task 2 [create an entry]
Task 3 [use a basic feature]
Remember to check out our tutorials [link] and sign up for your first 10 introductory lessons so you can get the most out of [customer portal].
Thank you for joining, let’s make great things happen together!
Sincerely,
The [company] team
To get you started, please click on the button below to log in to your account for the first time.
If you didn’t submit your email address to join our subscriber list, please ignore this message.
Regards,
The [company] support team
Ready to put our confirmation email templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated helpdesk software for small to medium-sized businesses. Try building your own customer portal today with our free 30-day trial. No credit card required.
Ja, u moet een bevestigingsmail sturen telkens wanneer een nieuwe gebruiker zijn account aanmaakt en verifieert. Zonder zo’n bericht kan uw klant denken dat er iets mis is gegaan en dat zijn account niet is aangemaakt.
Het is het beste om bevestigingsmails te verzenden direct nadat een gebruiker een klantenportaalaccount heeft geverifieerd. Bijvoorbeeld: een gebruiker maakt een account aan met zijn emailadres, ontvangt een verificatiebericht en verifieert vervolgens zijn gegevens door op een link te klikken of een verificatiecode in te voeren. In dit scenario moeten gebruikers onmiddellijk na de verificatie een bevestigingsmail ontvangen, zodat ze weten dat het hele proces goed is verlopen.
Het is het beste om een CTA onderaan een bevestigingsmail op te nemen om ervoor te zorgen dat klanten uw klantenportaal gaan gebruiken. Deze CTA moet de gebruiker naar de klantenportaal leiden zonder hem te vragen opnieuw in te loggen.
Emailsjablonen voor verlenging
Ontdek effectieve emailsjablonen voor verlenging op LiveAgent. Verhoog klantretentie en verminder verloop met strategisch verzonden herinneringen. Gebruik onze 10 gratis sjablonen om uw eigen campagnes te optimaliseren en klanten aan te moedigen bij uw merk te blijven. Bezoek nu voor meer informatie!
Ontdek gratis ticketsjablonen bij LiveAgent! Met kant-en-klare sjablonen kunnen klantenservicemedewerkers snel en consistent reageren op veelvoorkomende vragen. Verbeter klantenservice-efficiëntie en tevredenheid met onze best practices en 12 voorbeelden van antwoordsjablonen. Probeer het nu gratis en stroomlijn uw workflow.
Verzamel klantgetuigenissen om uw online reputatie te verbeteren en verkoop te stimuleren. Ontdek hoe u effectief om getuigenissen vraagt met onze sjablonen en beste praktijken. Lees waarom klantgetuigenissen essentieel zijn voor het overtuigen van potentiële klanten. Bezoek nu en boost uw marketing met krachtige getuigenissen!
Emailsjablonen voor oproepuitnodigingen
Ontdek effectieve emailsjablonen voor oproepuitnodigingen om klantgesprekken te plannen en uw klantrelaties te verbeteren. Leer de beste praktijken voor onderwerpregels en ontdek sjablonen voor verschillende oproepscenario's. Bezoek nu en optimaliseer uw emailmarketingstrategie!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team