Een verzameling zakelijke emailsjablonen voor diverse doeleinden zoals promoties en klantenfeedback, met beste praktijken en een oproep om helpdesksoftware te proberen. Bespaar tijd met snel aanpasbare sjablonen voor effectieve emailcampagnes.
Emailmarketing is een zeer flexibele manier van communiceren. Dit kanaal geeft je de mogelijkheid om geschreven berichten in verschillende formaten te verzenden, waaronder tekst, statische en dynamische afbeeldingen, bijgehouden URL’s of kleurrijke lettertypen.
Om deze reden gebruiken de meeste bedrijven emailmarketing in hun strategieën om promoties en aanbiedingen naar klanten te sturen.
Als u denkt dat alle emails hetzelfde zijn, dan hebt u het helemaal mis! We kunnen de typen emailmarketing-berichten in drie hoofdformaten verdelen:
Het is noodzakelijk om deze verschillende formaten in gedachten te houden bij het opstellen van uw emailmarketingstrategie, aangezien elk verschillende doelen vervult.
Zoals we al zeiden, is emailmarketing erg flexibel. Als u nu even snel naar uw inbox kijkt, zie u misschien dat uw emails ontvangt van bedrijven die verschillende berichten met verschillende stijlen communiceren.
Een email waarin bijvoorbeeld vliegtickets worden gepromoot, ziet er niet hetzelfde uit als een online aankoopbevestiging. Toch worden beide nog steeds beschouwd als onderdeel van emailmarketing!
Om de fundamentele elementen van elk type bericht, best practices en gerelateerde marketingstrategieën te begrijpen, verdelen we emailmarketingcampagnes in drie hoofdcategorieën: transactionele, relationele en promotionele emailtypen.
Zoals de naam al doet vermoeden, zijn transactionele emails die emails die betrekking hebben op een transactie die tussen twee partijen heeft plaatsgevonden.
Wanneer u bijvoorbeeld een aankoop doet in een online winkel, kunt u een reeks transactie emails ontvangen: een die de transactie bevestigt wanneer u afrekent, een andere wanneer het bedrijf uw betaling ontvangt en een andere wanneer uw product is verzonden, enzovoort.
Het belangrijkste doel van relationele emails is de betrokkenheid of verleiding van uw publiek.
Relationele emails richten zich op de relatie met uw klanten en potentiële klanten door hen inhoud te sturen die hen zal informeren en/of toegevoegde waarde zal opleveren.
Promotionele emails worden door bedrijven naar hun bestaande en potentiële klanten gestuurd.
Om deze reden is het over het algemeen het formaat dat het sterkst wordt geassocieerd met emailmarketing. Maar zoals u hebt gezien, zijn er verschillende soorten emails die kunnen worden verzonden en die onder dezelfde categorie vallen.
Email is nog steeds een van de meest gebruikte communicatiekanalen ter wereld. Het is een minder ingrijpend en nauwkeuriger alternatief dan veel andere communicatiemethoden. Indien correct gebruikt, creëert e-mailen een solide directe relatie tussen bedrijven en hun klanten.
Zijn veelzijdigheid is een belangrijke reden voor zijn grote bereik en efficiëntie. We zouden letterlijk uren kunnen praten over alle doelstellingen die deze tool vervult. Email blijft de belangrijkste manier om leads in te pakken, inhoud te verspreiden, de verkoop te verhogen en klantrelaties te verbeteren, om er maar een paar te noemen.
Een belangrijk feit is dat 72% van de mensen promotionele content liever via email ontvangt dan via sociale media (bron).
Volgens Email Monday bekijkt 68,9% van de ontvangers 2-3 dagen per week marketingsemails op hun smartphone (bron), en 81% van de eigenaren van mobiele apparaten gebruikt regelmatig een smartphone om emails te controleren (source).
Het is onmogelijk om de kracht van email te negeren en je moet je bewust zijn van alle mogelijkheden die dit communicatiekanaal biedt. Wat is echter de handigste manier om emails in uw bedrijf te gebruiken? Hoe kunt u de kracht van email benutten en dit het meest gemakkelijk en efficiënt doen? Het antwoord is: allerlei soorten zakelijke emailsjablonen gebruiken.
Een emailsjabloon is een HTML- of tekstsjabloon die als richtlijn dient. De inhoud kan worden aangepast aan uw bericht.
Met een emailsjabloon kunt u snel e-mailcampagnes maken. Het enige wat u hoeft te doen is de sjabloon aan uw behoeften aan te passen door afbeeldingen, tekst, lettertypen en andere elementen te vervangen. Een goede emailsjabloon is geschikt voor alle soorten organisaties die actief zijn in verschillende sectoren, of het nu gaat om ecommerce, toerisme en gastvrijheid, zaken, gastronomie, gezondheidszorg, onderwijs of iets anders.
In plaats van een email te schrijven of helemaal opnieuw een emailsjabloon te maken, kunt u eenvoudig uw afbeeldingen uploaden, de tekst wijzigen en nieuwe inhoud selecteren die relevant is voor uw database. U hoeft niet te kiezen welke delen van de email u wilt opnemen, waar u de afbeeldingen wilt invoegen of waar u de tekst wilt schrijven. In plaats daarvan heeft u met een kant-en-klare sjabloon meer tijd om unieke inhoud te creëren.
Elke keer dat u een nieuw emailsjabloon helemaal opnieuw maakt, moet u het op fouten controleren, omdat het werken met een grote hoeveelheid gegevens het risico loopt belangrijke secties weg te laten of opmaakfouten te maken. Door een sjabloon te gebruiken, zorgt u ervoor dat uw email er precies hetzelfde uitziet als het voorbeeld. Hoe dan ook, vergeet niet om de sjabloon uit te testen voor het geval dat.
Zoals hierboven vermeld, zijn er drie soorten emails: transactionele emails, relatie emails en promotionele emails. Elk van deze categorieën bestaat uit verschillende emails. We hebben een reeks zakelijke emailsjablonen voor elke categorie samengesteld, zodat u gemakkelijker uw eerste campagne kunt lanceren of een bestaande kunt verbeteren.
Our new, updated version of [product/service] is finally up and running!
We made sure to [briefly explain what makes the updated version better than the previous one].
Ready to test the updated version?
Click on the button below and get started!
[CTA button]
Best,
[your name & company’s name]
The new [product name] is finally available!
What makes the [product name] different is [give an intro to the product and say why your audience needs it]
You can order your [product] directly from our store or find it on [name of a platform].
[Add if applicable] The first 100 people that place an order will receive [an extra product/discount/free shipping/unique feature].
[CTA button]
Best,
[your name & company’s name]
We couldn’t be happier to welcome [product or service] into the [company] family.
But what is [a product] actually? It’s a [short description of a product]. You may have heard about such solutions before, but we assure you that [product] is one of a kind.
Bold statement? Just look at this list of benefits [of the product]:
Benefit 1
Benefit 2
Benefit 3
….
Pretty convincing, huh? You’ll have to test our [product/service] to learn about its full potential.
[CTA button]
Enjoy!
Best,
[your name & company’s name]
Meer informatie over emailsjablonen voor productlanceringen
I’m contacting you to let you know that working with you on [project] has been a pleasure.
When we complete projects with such extraordinary clients, we like to end the cooperation with a testimonial that will be displayed on our website.
I wondered if you would be willing to share your thoughts on our recent project? You can see examples of previous reviews on this [link to the page] page.
You can submit your testimonial video in about five minutes. Follow this link [link to a testimonial collecting tool] and record a short video describing our project’s details and your experience of working with us.
Once again, it has been a pleasure working with you!
Best regards,
[your name & the company’s name]
We really appreciate you as a customer here at [company].
That’s why we would like to know how you are doing and if there’s anything we can do to make your cooperation with us easier. If you have had a great experience so far, let us know.
You can share your ideas and thoughts here [link] via text or film a video on your laptop or phone at any time.
Thank you!
[your name & the company’s name, contact information]
The only things that are better for us than happy customers are happy customers who share their positive experiences.
We just wanted to tell you that we recently noticed [trigger here], and that we really appreciate it.
We would love to share your opinions on our own [name of owned media or review website] and on our website. If you have 5 minutes, share your thoughts in written or video format to spread the word.
Have a great day,
[your name & company’s name]
We’re messaging you because it’s a special time of the year – [Name of a season or holiday] is nearing, and we wanted to let you know about the special offers we’ve prepared for you:
Offer no. 1 with a description
Offer no. 2 with a description
Offer no. 3 with a description
…
The only thing you have to do to make use of these [discounts/offers/promotions] is to click the button below and place your order on our website:
[CTA]
Happy shopping and have a nice [Name of the season/holiday]!
Best wishes,
[your name & company’s name]
You are an active subscriber of our mailing list [name of a newsletter – if applicable], that’s why we think you’ll be interested in the latest news and information from [company].
We’re sending you a list of [articles posted by your company/industry articles/industry reports/ebooks] that we’ve curated, especially for those who subscribe to our newsletter.
[A list of the resources with short descriptions and CTAs like “Read more”/”Read the article”/” Download the ebook”/” Check the report”, etc.].
[Don’t forget to use visuals!]
Happy reading!
Best,
[your name & company’s name]
Here’s a dose of [weekly/bi-weekly/monthly/quarterly] news from [company].
We’re going to launch/We’ve just launched a new [product/feature/service] this [week/month/quarter] and we wanted you, our valued newsletter subscriber, to be one of the first to hear this exciting announcement.
[A description of an item(s) that the message refers to.]
If you are interested in purchasing any of these [product/feature/service], just click the button below.
We’ve prepared a special offer that is only available for the recipients of this message.
of:
[CTA]
Best,
[your name & company’s name]
Meer informatie over Emailsjablonen voor nieuwsbrieven
Thanks for joining [name of company].
We built [product/service] to [story behind it, explanation what pain points your offering solves].
We are really curious why you signed up for [product/service].
Your feedback will really help us improve our offering, as we always aim to deliver exactly what our customers expect.
Let me know by replying to this email and sharing your thoughts about [company].
Over the next few weeks you can expect a few more emails from us. All these messages will help you get the most out of [product/service].
We’ll also share our tips and tricks on how we use [product/service].
Thanks!
[name and company]
I’m [name], the founder of [company name], and I’d like to personally thank you for [signing up to our service/buying our product/subscribing to our…].
We established [company name] to [mission/values of company/pain points that a product/service solves].
I’d love to hear what you think of [product/service]. Is there anything we should work on or improve? Let us know!
I’m always happy to help and read our customers’ suggestions.
[name and company]
I really appreciate you joining us at [company], and I know you’ll love finding out how easy it is to deliver personalized support to every customer.
We started [company] to help [small] businesses [of all size] grow, and I hope that we can achieve that for you.
If you wouldn’t mind, I’d appreciate it if you answered one quick question: why did you [sign up for a service/ buy a product/subscribed]?
I’m asking because knowing what made you sign up helps us make sure that we’re delivering what our users expect.
Reply to this email and let me know what you think.
By the way, over the next couple of weeks, we’ll be sharing some tips from [industry], checking in with you and showing you how some of our other customers use [company/product/service] to grow their businesses.
Thanks, [name of the CEO], [company name]
Meer informatie over Emailsjablonen voor onboarding van klanten
We are constantly striving to improve, and we’d love to hear from you about the following [company] products:
Rate your [purchased product no. 1]
[a scale from 1 to 5]
Rate your [purchased product no. 2]
[a scale from 1 to 5]
Your feedback helps us improve and reach more great customers like you.
Always yours,
[company] team
Thanks for your time on [date], it was great working with you, and I’m glad we could complete your project.
When we complete projects with outstanding customers, we like to finish up by asking for their opinions and suggestions about how we, [company], can improve.
If you have a few minutes, we’d love to get feedback on your experience.
Follow this link to access the feedback form [link to a feedback form].
In the meantime, please reach out if you have any questions.
Best wishes,
[name & company]
Now that you’ve had a chance to try [product/service], we’d love to know what you think about it.
Follow this link to record some video feedback [link], or simply write a review.
Tell us about the features you enjoyed, how you use [product/service], and anything else that comes to mind!
We appreciate your help.
As always, feel free to reach out if you have any questions.
Best,
[name & company]
Meer informatie over emailsjablonen voor feedbackverzoeken
My name is [name], and I work at [company].
We work with businesses like yours [company] to [overcome pain points/deliver benefits].
Are you the right person to discuss solutions to such issues? If not, could you connect me with the right person at your company to talk about this?
I’d love to get in touch with you or your colleague over the phone, as I really value human-to-human contact.
If that would be possible, click this link to schedule a call [link] — choose a time and date that suits you the most!
Cheers,
[name & company]
It’s [name] from [company]. As I mentioned in my previous email, we help [company type] to [overcome pain points/deliver benefits].
I’m curious about how you handle [an issue that your product or service helps with] at [company].
We’re experts at [your expertise], and I’d love to show you what we have been working on recently.
Are you available for a short call this week? Click the link below to schedule your demo — choose a time and date that suits you the most!
[CTA]
Best,
[name & company]
Hello [contact name],
Are you still looking for a hand with [pain point]?
If you haven’t found answers to your questions, hit the button below to schedule a call. I can walk you through the solutions and show you exactly how we can help.
[CTA]
Regards,
[name & company]
Meer informatie over Emailsjablonen voor uitnodigingen voor oproepen
Thank you very much for finding the time to talk with me about [the matter of your conversation]. I really appreciate it!
I just wanted to sum up our call and double-check if we both agree on the next steps:
Next step 1
Next step 2
Next step 3
…
As we discussed, I’ll [send you a new offer/prepare a special offer for you/present a new product or service, etc.], and then we can proceed with fulfilling the terms of our agreement.
Let me know if that works for you.
If you need anything else, I will be happy to help!
Best,
[name & company]
It was very nice to talk to you.
I really enjoyed our conversation and learning more about [topic covered]. Thank you for your advice and your views on the field of [your industry].
As I told you, I can support you in [the prospect’s target]. That’s why I would like to meet with you to talk about [clear purpose].
I’m usually free on [days of the week and hours when you’re free]. Would one of those slots be suitable for you? I can adjust my schedule to yours if that’s convenient for you.
I hope we can talk soon.
Yours sincerely,
[name & company]
Many thanks for finding the time to talk with me [today/yesterday/last Friday] and sharing more information about [company].
I’ve been thinking about the difficulties your company has with [business challenges], and I think [your company] could help you solve this problem by [solutions].
To date, many companies like yours are using our [product/service] and are very satisfied with it.
Check out my [portfolio/brochure/website of your company] and feel free to contact me if you have any questions about our [product/service].
Could we talk on the phone sometime this week to continue our conversation?
Best,
[name & company]
Meer informatie over Emailsjablonen voor vervolgoproepen
Thank you for being with us! We’re thrilled to offer you a special discount on our [products]. Please use the code below at the checkout to activate your X% discount:
[code]
The discount offer is valid until [date].
Have a great day,
[name of the company/employee]
We’re so happy to have you on board! As a thank you, we’ve got a special X% discount for you! Just use this code at the checkout and that’s it:
[code]
The offer is valid until [date]. Hope you’ll enjoy it!
Best,
[name of the employee/company]
We’ve got good news for you: a special discount code for our [products/services]! Please find it below:
[code]
The code is valid until [date]. You can use it at the checkout!
Hope you enjoy it,
[employee name, company]
Meer informatie over Emailsjablonen voor kortingsaanbiedingen
Als u wilt dat uw zakelijke emails de verwachte resultaten opleveren, moet u bepaalde regels volgen. We zullen niet eens voor de hand liggende zaken noemen, zoals het plaatsen van een CTA onderaan uw email, het segmenteren van uw abonneelijst, het meten en analyseren van elke campagne of het zo veel mogelijk personaliseren van elk bericht. Dat weet i allemaal al, toch? Laten we het hebben over enkele minder populaire maar nog steeds belangrijke aspecten van emailmarketing die u moet regelen als u de best mogelijke emailmarketingcampagnes wilt voeren.
Secure Socket Layer (SSL) is een coderingstechnologie waarmee u via verbeterde beveiliging met uw emailserver kunt communiceren. Het gebruikt twee afzonderlijke “sleutels” om alle gegevens in een email te versleutelen: een openbare sleutel en een privésleutel, waartoe alleen de ontvanger toegang heeft. Dit betekent dat in het onwaarschijnlijke geval dat een email wordt onderschept, deze niet kan worden gelezen door de onderscheppende partij zonder de privésleutel.
Probeer bij het configureren van uw desktopclients zoals Outlook, Thunderbird of mobiele apparaten onze beveiligde poorten en servers te gebruiken.
Emailproviders hebben anti-spamfilters om te voorkomen dat we ongewenste berichten in onze inbox ontvangen.
Dit is een zeer positieve zaak voor ons allemaal (het is verschrikkelijk om elke dag SPAM te ontvangen, nietwaar?), maar het is ook een uitdaging die alle betrokkenen bij emailmarketing moeten overwinnen.
Uw nieuwsbrieven zullen waarschijnlijk in SPAM-mappen terechtkomen als u niet voorzichtig genoeg bent. En als dit gebeurt, zal elke keer dat we een email verzenden vanaf onze server deze rechtstreeks naar de SPAM-map van die gebruiker gaan.
Er zijn verschillende factoren waar e-mailproviders rekening mee houden bij het plaatsen van een email in de SPAM-map. Een daarvan is het identificeren van woorden die vaak worden geassocieerd met spamberichten.
Als u wilt dat uw email soepel in de inbox van uw klant terechtkomt, vermijd dan woorden als: gratis, cadeau, beste prijs, speciale promotie, korting, uitverkoop, klik hier, geld verdienen, kopen, beste prijs, laagste prijs, alleen voor, gratis bellen , investering, 50% minder, waarom meer betalen, uw schuld aflossen, nu, doe het nu, begin vandaag, voor een beperkte tijd, gezien op tv, en afvallen, enz.
Dit zorgt ervoor dat wanneer medewerkers uw organisatie verlaten, zij geen toegang meer hebben tot uw boekhouding of bedrijfsvoering. Doorsturen zorgt ervoor dat als iemand een zakelijke email beantwoordt die is verzonden met het account van een voormalige werknemer, een huidige werknemer de lopende communicatie kan voltooien of delegeren.
Wanneer u bulk emails naar uw contacten verzendt, hetzij voor advertenties, aankondigingen of nieuwsbrieven, doe dit dan niet vanuit uw webmail of desktopclient. Waarom? Omdat een dergelijke actie uw domeinreputatie ernstig in gevaar brengt. U kunt op de lange termijn al uw emails als spam gecatalogiseerd krijgen, of zelfs de sluiting van uw e-mailservice veroorzaken.
Om bulk emails veilig te verzenden, moet u ervoor zorgen dat u bepaalde regels en procedures volgt. Meestal gebeurt dit via gespecialiseerde providers die u helpen te voldoen aan de antispamregelgeving.
In de meeste gevallen werken de eenvoudigste emails veel beter dan die gevuld met afbeeldingen, verschillende kleuren of ingewikkelde ontwerpen…
Less is more: uw email moet eenvoudig zijn. Hoe minder het lijkt op typische nieuwsbrieven (die zijn ingedeeld in verschillende kolommen, vol met enorme afbeeldingen of met kopteksten), hoe beter.
We zijn gewend om SPAM te associëren met “goed opgemaakte” nieuwsbrieven. Dat is waarom, interessant genoeg, een gewone email die eruitziet als een “normaal” bericht, zoals een vriend ons zou sturen, meestal betere resultaten oplevert.
De regel is als volgt: keep it simple, stupid (KISS).
Ready to put our business email templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 helpdesk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Emailsjablonen voor loyaliteitsprogramma’s
Ontdek 10 krachtige emailsjablonen voor loyaliteitsprogramma's om klantbehoud te verbeteren en uw verkoop te verhogen. Bezoek nu!
Ecommerce welkomemailsjablonen
Verhoog merkloyaliteit en ROI met onze aangepaste e-commerce welkomemailsjablonen. Probeer gratis LiveAgent voor uitstekende klantenbinding!
Emailsjablonen voor verlaten winkelwagentjes
Verbeter uw omzet met sjablonen voor verlaten winkelwagentjes. Leer hoe proactieve chat en gepersonaliseerde e-mails klanten behouden.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team