Begin een Etsy-shop met deze checklist om succesvol te starten en problemen te voorkomen. Geschikt voor kunstenaars, makers van ambachtelijke producten, en kleine bedrijven. Volg de stappen van idee tot verkoop om uw online winkel effectief op te zetten.
Overweegt u om een Etsy shop te beginnen? Als dat het geval is, moet u over alle benodigde benodigdheden beschikken.
Hier vindt u een checklijst met alles wat u nodig heeft om aan de slag te gaan. Van het opzetten van uw winkel tot het maken van uw eerste vermelding, wij staan voor u klaar.
Hoewel u misschien geweldige ideeën hebt voor uw zelfgemaakte sieraden of vintage vondsten, weet u misschien niet precies hoe u een winkel moet runnen.
Laten we u laten zien hoe.
Wat u ook van plan bent te verkopen op Etsy, als u een checklijst hebt met alles wat u nodig hebt voordat u uw shop opent, mist u geen enkele stap om er een succes van te maken.
De volgende checklijst is een snelle en gemakkelijke manier om problemen met uw Etsy-shop tijdens het installatieproces (en daarna) te voorkomen.
U kunt uw kunstwerken verkopen op Etsy en een eigen winkel beginnen, of u nu schildert, tekent, beeldhouwt of een ander type kunstenaar bent. Deze checklist zal u helpen om uw eerste stappen te zetten om geld te verdienen met uw passie.
Vraag u zich af of een Etsy shop iets voor u zou zijn? Als u unieke schatten wilt verkopen, zoals ambachtelijke of vintage items, is Etsy een geweldige plek om uw publiek en niche te vinden. Door u de volgende checklist te geven, maken we het u eenvoudigweg gemakkelijker om uw online bedrijf te starten.
Val op – Etsy is een marktplaats voor mensen die op zoek zijn naar unieke items. Of u nu net begint of een doorgewinterde professional bent, deze checklijst zorgt ervoor dat uw Etsy shop een solide basis heeft.
Voordat u goed begint, moet u analyseren of het product of de service die u wilt verkopen, uw tijd en energie waard is om als bedrijf na te streven.
Etsy is een fantastisch platform voor de verkoop van handgemaakte en ambachtelijke artikelen. U moet er echter op kunnen vertrouwen dat er vraag is naar wat u wilt verkopen.
Beide zijn gratis, dus u moet ze zeker eens bekijken voordat u uw eerste Etsy-winkel opent.
We nemen geen blad voor de mond – zonder woorden kunt u gewoon niet beginnen.
Het openen van een online winkel is veel duurder en gecompliceerder zonder een Etsy-account. Etsy is een goed alternatief voor het betalen voor hosting en een webdomein voor uw ecommercesite als u net begint en wilt zien hoe het gaat. Naast het minimaliseren van het risico om veel geld te verspillen, zal Etsy je ook laten opvallen.
Hebt u zich net gerealiseerd dat uw droom om een klein online bedrijf te starten werkelijkheid wordt en dat u er gek van wordt?
Haal diep adem en klik hier om een Etsy account aan te maken.
Maak u geen zorgen, we begeleiden u door het hele proces.
Opmerking: uw items moeten handgemaakt, ambachtelijk of vintage zijn (minstens 20 jaar oud) en u moet minstens 18 jaar oud zijn (tenzij je account is geregistreerd door een ouder of wettelijke voogd).
Voer uw emailadres in of registreer u met een bestaand Google-, Facebook- of Apple-account. Voeg vervolgens gewoon uw naam toe en stel een wachtwoord in. U doet mee.
Nu u een Etsy account hebt, is het tijd om uw shopvoorkeuren in te stellen. Deze omvatten aspecten zoals de taal en valuta die u wilt gebruiken, evenals uw locatie en belastinggegevens.
Deze instellingen bepalen hoe uw winkel wordt weergegeven aan kopers en zijn ook van invloed op zaken als verzendkosten en belastingen.
Begin met het instellen van uw winkel door op uw Etsy-winkel openen te klikken.
Selecteer de standaard winkeltaal die u gebruikt om uw artikelen te beschrijven.
Opmerking: kies zorgvuldig – u kunt dit niet wijzigen, maar u kunt later andere talen toevoegen.
Selecteer vervolgens het winkelland en de winkelvaluta. Klanten uit andere landen zien de productprijzen automatisch in hun lokale valuta.
Uw laatste stap is het kiezen van informatie over uzelf die u het meest nauwkeurig beschrijft, bijvoorbeeld of verkopen al dan niet uw fulltime baan is.
Het is tijd om uw winkel een naam te geven. Laten we onze tips eens bekijken.
De titel van uw shop is een van de eerste dingen die kopers zien als ze uw Etsy-winkel vinden, dus het is belangrijk om een naam te kiezen die de producten die u verkoopt en het merkimago dat u wilt uitstralen, weerspiegelt.
Opmerking: Etsy-shopnamen moeten tussen de 4-20 tekens lang zijn en kunnen later worden gewijzigd.
Het is van cruciaal belang om uw Etsy-shop van voorraad te voorzien, want zonder producten kunt u niets verkopen.
Mensen doen aankopen op basis van wat ze kunnen zien. Om ervoor te zorgen dat potentiële klanten zich voorstellen dat ze uw producten gebruiken, is het cruciaal om afbeeldingen van hoge kwaliteit te publiceren.
Volgens Etsy zijn de beste foto’s de foto’s die de producten vanuit alle hoeken laten zien, productdetails laten zien en laten zien hoe ze moeten worden gebruikt.
Op basis van Etsy’s analyse van 2020 is de kans groter dat kopers kopen items getoond in video’s.
Opmerking: sommige print-on-demand-producten die via Etsy worden verkocht, moeten worden gedistribueerd via sites zoals Printful of Printify. Etsy vereist meestal dat mensen hun producten (keramiek, klokken, shirts, sieraden, handtassen, telefoonhoesjes, enz.) op deze tweede site plaatsen om hun producten op Etsy te plaatsen.
Nu is het tijd om de wereld te vertellen over uw producten en waarom mensen er dol op zullen zijn.
Het is een verplichte stap, dus u kunt geen nieuw item toevoegen zonder dit te doen.
Opmerking: gebruik de voorbeeldknop om te zien hoe uw vermelding er na publicatie uit zal zien.
Geef de verwerkingstijd duidelijk door aan klanten, zodat ze realistische verwachtingen hebben als het gaat om leveringen.
Anders kunnen kopers ongeduldig worden en hun bestellingen annuleren, wat kan leiden tot negatieve recensies en omzetverlies.
Voeg alle details toe, zoals waar u wilt bezorgen, welke services kopers kunnen kiezen bij het afrekenen en of u al dan niet gratis bezorging aanbiedt.
Vergeet niet de exacte afmetingen en het gewicht van het artikel toe te voegen, ook wanneer het verpakt is.
Opmerking: u kunt al deze opties opslaan voor toekomstige aanbiedingen als een bezorgprofiel.
Het land van bestemming kan invoerbelastingen, douanerechten en vergoedingen heffen op pakketten die internationaal worden bezorgd.
Als u zich niet aan de wet houdt, stelt u zich bloot aan het betalen van hoge boetes. Etsy kan uw shop ook verbieden.
Inklaringskosten, heffingen en belastingen zijn over het algemeen de verantwoordelijkheid van de koper. In sommige landen is Etsy verplicht om btw op geïmporteerde goederen te innen en af te dragen aan de overheid.
Als een koper en een verkoper zich in verschillende landen bevinden, informeert Etsy kopers dat er aanvullende invoerrechten en belastingen van toepassing kunnen zijn.
Opmerking: Etsy heeft onlangs de wet gewijzigd (1 juli 2022) dat iedereen die naar Duitsland verzendt, certificering moet aanvragen bij de Duitse overheid. Als u zich toch niet registreert en het pakket naar Duitsland verzendt, kunt u een boete van €200.000 krijgen. Meer informatie hier.
Laat Etsy weten hoe u betaald wordt.
Etsy biedt veel verschillende betalingsmogelijkheden, dus u moet degene kiezen die het beste bij u past.
Etsy Payments is de meest populaire optie die verkopers kiezen. Met deze optie accepteert u PayPal-, Apple Pay- en Etsy-cadeaubonnen en hebt u meer controle over uw financiën. Op deze manier kopen is veel veiliger, dus kopers zullen u in ruil daarvoor meer vertrouwen.
Opmerking: om uw aanbetalingen van Etsy te ontvangen, moet u een bankrekening en woonadres instellen in uw betalingsinstellingen.
Het is vermeldenswaard dat Etsy in de eerste plaats is ontworpen voor Amerikaanse burgers, dus de meest flexibele betalingsopties zijn voornamelijk voor hen beschikbaar. Als u uit Europa komt, hebt u misschien wat moeite om deel te nemen. De voorschriften zijn afhankelijk van uw land. Controleer ze om de meest geschikte betalingsverwerker te vinden om betalingen te ontvangen.
Hoewel uw shopbanner en shoplogo afzonderlijke afbeeldingen zijn, werken ze samen om Etsy-shoppers over uw merk te vertellen.
Als kort welkomstbericht aan uw potentiële klanten moet uw etalage pakkend, gemakkelijk te begrijpen en relevant zijn voor wat u verkoopt. Wanneer kopers uw winkel binnenkomen, moet uw etalage onmiddellijk uitstralen waar uw bedrijf om draait.
Het ontwerpen van uw Etsy-etalage is eenvoudig met behulp van hun ingebouwde tools.
U kunt foto’s uploaden, tekst toevoegen aan het ‘Over’-gedeelte en zelfs HTML gebruiken om het uiterlijk van je winkel aan te passen.
Opmerking: het winkelpictogram wordt veel kleiner weergegeven in de Etsy-app, activiteitsfeeds en kassabonnen. Houd hier rekening mee bij het ontwerpen van uw logo.
Uw banner is waarschijnlijk het eerste dat uw klanten zien wanneer ze uw winkel bezoeken.
Etsy biedt de mogelijkheid om je winkel te koppelen aan sociale mediaplatforms zoals Pinterest, Twitter, Facebook en Instagram.
Dit is een geweldige manier om uw producten te promoten en een breder publiek te bereiken. Door uw producten op sociale mediasites te delen, kunt u nieuwe klanten aantrekken en meer verkopen realiseren.
Ga naar het gedeelte Social media in uw shop en klik vervolgens op social media-accounts om Etsy aan uw profielen te koppelen.
Vanuit de Social media-sectie kunt u ook snelle berichten maken en belangrijke updates over uw Etsy-shop delen.
Etsy biedt zes soorten berichten:
Om uw potentiële klanten effectiever te bereiken via sociale media, kunt u overwegen tools als LiveAgent-ondersteuningssoftware voor sociale media te implementeren. Hiermee kunt u automatiseringsregels instellen en al uw berichten op sociale media verwerken vanuit één algemene inbox.
Etsy-advertenties zijn een geweldige manier om je producten te promoten, zowel in zoekresultaten als op andere Etsy-pagina’s.
Door te investeren in betaalde promotie kunt u een breder publiek bereiken en mogelijk nieuwe klanten aantrekken.
Hoe begint u met het gebruik van Etsy Ads?
Opmerking: dit is het maximale bedrag dat u bereid bent per dag uit te geven aan het adverteren van uw artikelen, dat u op elk moment kunt wijzigen. Het standaard minimale dagbudget is €1.
Etsy koppelt uw producten vervolgens aan relevante shoppers.
Houd er bij het maken van een advertentiecampagne rekening mee dat u het volgende moet doen:
Over de Etsy site, dus Etsy Zoeken, Categoriepagina’s en Marktpagina’s op zowel Etsy.com als de Etsy app.
Om het adverteren voor individuele listings te starten of te stoppen, gaat u naar Etsy Ads en beheert u al uw huidige campagnes van daaruit.
U kunt prijsverlagingen aanbieden voor uw artikelen, verzendkosten of beide.
Ze zijn een geweldige manier om kopers te verleiden, vooral als u net begint. Door kortingen aan te bieden, kunt u de aandacht vestigen op uw winkel en de kans vergroten dat mensen bij u kopen.
Etsy biedt verkopers drie manieren om korting te geven op items in hun winkels: uitverkoop, promotiecodes en gerichte aanbiedingen.
Ga naar Shop Manager > tabblad Marketing > Uitverkoop en kortingen en stel daar alle kortingen in.
U kunt kiezen uit dergelijke soorten kortingen, zoals een kortingspercentage, een vast bedrag of gratis standaardverzending.
➡️ Als u meer informatie nodig hebt, bekijk dan de Etsy Helpcentrum.
Enkele tips voor het aanbieden van artikelkortingen:
Zorg er wel voor dat u enkele richtlijnen opstelt, zodat u niet bij elke verkoop geld verliest.
Veel Etsy-verkopers vertrouwen op deze communityruimtes om hun bedrijf te laten groeien, dus praat mee met andere verkopers.
Het is een geweldige plek om contact te maken, te netwerken en medewerkers te vinden. Chat met andere verkopers om te ontdekken wat er nieuw is op Etsy, vraag om advies of bespreek alles wat u leuk vindt.
De beste manier is om lid te worden van een van de vele teams die beschikbaar zijn.
Als u uw eerste bestelling hebt ontvangen, maar niet weet wat u vervolgens moet doen, heeft Etsy een geweldige tool in hun Shopmanager om alles bij te houden.
Door Shop Manager te gebruiken, kunt u vanaf één plek zien welke bestellingen zijn betaald en verzonden, en verzendlabels afdrukken. Houd uw kopers ook op de hoogte van de status van hun aankopen om vertrouwen op te bouwen en ervoor te zorgen dat ze terugkomen voor meer.
Nadat u uw eerste bestelling hebt ontvangen, gaat u naar uw Shopmanager en werkt u de bestelstatus bij. Op deze manier weet de koper dat u zijn bestelling hebt ontvangen en eraan werkt. U kunt ook een bericht achterlaten als uw vragen hebt over hun aankoop.
Opmerking: door op Bestelling voltooien te klikken, kunt u een optionele opmerking voor de koper, een trackingnummer, een verzendprovider voor het pakket en de verzenddatum instellen.
Nadat u het item hebt verzonden, markeert u de bestelling als verzonden in de Shopmanager. Hierdoor krijgt de koper een melding dat zijn bestelling onderweg is.
Met Shop Manager kunt u ook:
Stuur de koper na ontvangst van een bestelling snel een bedankje via Etsy.
Allereerst zijn het gewoon goede manieren. Door je klanten te bedanken, begint u een relatie met ze op te bouwen en vergroot u de kans dat ze in de toekomst weer iets bij je kopen. Ook als er ooit problemen zijn met een bestelling, kan de situatie worden opgelost door de klant vooraf te bedanken.
In uw bericht moet u:
Verpak uw bestelling met liefde, dan is het tijd om hem te versturen.
U kunt tijd en geld besparen door een effectieve uitvoerings- en verzendstrategie te implementeren.
Opmerking: wanneer een verzendlabel op Etsy wordt gekocht, wordt de bestelling automatisch voltooid en wordt er een verzendbericht naar de koper verzonden op de verzenddatum van het label.
Vergeet niet om de koper een paar woorden te vragen over zijn ervaring met uw product.
Uw kopers om beoordelingen vragen is een geweldige manier om feedback over uw producten te krijgen om uw bedrijf te verbeteren. Recensies zijn ook belangrijk voor het opbouwen van vertrouwen bij potentiële klanten.
Etsy stelt kopers in staat beoordelingen achter te laten nadat hun bestellingen zijn aangekomen.
Uw kopers kunnen u samen met een bericht een beoordeling van 1 tot 5 sterren geven. Deze beoordelingen kunnen door het publiek in uw winkel worden bekeken. En maak uu geen zorgen over het krijgen van anonieme feedback. Kopers kunnen alleen reviews achterlaten als ze zijn ingelogd op Etsy.
Opmerking: u kunt beoordelingen rapporteren waarvan u denkt dat ze Etsy’s richtlijnen schenden.
Stel vast of uw idee een haalbare zakelijke kans is
Als u het meeste uit uw nieuwe bedrijf wilt halen, kan LiveAgent u helpen. Het is een tool die tal van handige functies biedt voor het bieden van uitstekende klantenservice, zoals livechat, ticketingsysteem en omnichannel-inbox voor sociale media. Probeer het gratis uit!
Absoluut – het is een van de toonaangevende online marktplaatsen wereldwijd . U kunt een goed inkomen verdienen met een Etsy-winkel, en het runnen ervan kost niet veel.
De koper betaalt voor verzending op Etsy. Dit is iets waar u rekening mee moet houden bij het prijzen van uw artikelen. Houd ook rekening met de kosten van verpakkingsmateriaal.
Etsy gebruikt Direct afrekenen om betalingen voor verkopers te verwerken. Met Direct Checkout kunnen kopers betalen met kredietkaart of betaalkaarten, Etsy Gift Cards of PayPal. Wanneer u een betaling voor een bestelling ontvangt, wordt deze op uw Etsy Payments-account gestort. Van daaruit kunt u het geld overmaken naar uw bankrekening.
Ja, in feite doen veel mensen dat. Het is belangrijk om te beginnen met een product dat mensen willen kopen. Dit lijkt misschien voor de hand liggend, maar het is de moeite waard om te zeggen, omdat zoveel mensen dingen proberen te verkopen die niemand wil. Doe uw onderzoek om na te gaan of er een markt is voor wat u wilt verkopen.
Etsy raadt er ten minste 10 aan, want hoe meer vermeldingen u hebt, hoe groter de kans dat klanten u vinden. Dit geeft u een goede selectie van items om uit te kiezen en helpt u ook om de interesse van klanten te peilen.
Je moet minimaal 18 jaar oud zijn en een creditcard of betaalpas hebben om een Etsy shop te openen. U moet ook enkele andere gegevens verstrekken, zoals uw wettelijke naam, adres en telefoonnummer.
Er zijn een aantal kosten waar u rekening mee moet houden: Etsy listingkosten – er wordt u €0,20 aangerekend voor elk item dat u te koop aanbiedt op Etsy.com of Etsy’s mobiele apps. Elke aanbieding heeft een looptijd van 4 maanden, of totdat het object is verkocht. Na deze tijd worden er opnieuw listingkosten in rekening gebracht als u ervoor kiest om het item opnieuw aan te bieden.Transactiekosten – Wanneer u een verkoop doet via Etsy.com, worden er transactiekosten van 6,5% in rekening gebracht van de totale aanbiedingsprijs plus het bedrag dat u in rekening brengt voor bezorging en cadeauverpakking.Verwerkingskosten voor betalingen – Als u Etsy Payments gebruikt (wat de aanbevolen methode is), worden er kleine kosten in rekening gebracht voor elke transactie. Etsy Payments is de gemakkelijkste manier om betaald te krijgen op Etsy, omdat kopers hiermee kredietkaarten, betaalkaarten, Etsy Gift Cards en PayPal kunnen gebruiken.
Om te beginnen met verkopen op Etsy, moet u een account aanmaken en uw winkel opzetten. U moet ook vermeldingen voor uw producten maken, die elk een foto, productbeschrijving, prijs, verzendinformatie en trefwoorden moeten bevatten.U moet ook een betaalmethode voor uw klanten kiezen. Etsy biedt direct afrekenen en PayPal als betalingsopties.Gebruik de bovenstaande checklijst om te voorkomen dat uw cruciale stappen overslaat bij het starten van uw Etsy shop.
Checklijst voor het starten van een nieuwe job
Ontdek de ultieme checklijst voor het succesvol starten van je nieuwe job. Leer essentiële bedrijfsinformatie, bereid je voor op je eerste dag en ontmoet je nieuwe team. Zorg ervoor dat je goed bent voorbereid en begin met een knaller!
De nieuwe website lancering checklijst
Onze checklijst voor het lanceren van websites helpt u om bugs te minimaliseren en uw nieuwe site voor te bereiden op publicatie. De ultieme punt-voor-punt gids.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team