Staat u op het punt een nieuwe website te lanceren? Als dit het geval is, moet u deze eerst door deze checklist voor zoekmachineoptimalisatie lopen. Het hebben van een goed geoptimaliseerde website is van cruciaal belang voor het bereiken van hoge zoekmachine rankings en het genereren van verkeer. In deze checklist bespreken we de belangrijkste stappen die u moet nemen om uw site vanaf dag 1 SEO-vriendelijk te maken.

Het belang van een SEO checklijst voor nieuwe websites

Als u net begint met een nieuwe website, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat u de tijd investeert om deze voor zoekmachines te optimaliseren en rekening te houden met rangschikkingsfactoren. Het goede nieuws is dat SEO van een website niet moeilijk hoeft te zijn en in de meeste gevallen redelijk snel gedaan kan worden.

Met een beetje moeite en de hulp van een website-auditchecklijst, kunt u uw website zichtbaarder maken voor zoekmachines en organischer gaan rijden verkeer op uw manier.

Wie kan profiteren van een SEO-checklijst voor nieuwe websites?

Deze SEO checklijst voor website-implementatie is ontworpen voor eigenaren van bedrijven en websites die net beginnen met een nieuwe website. Maar zelfs als uw website een paar jaar oud is, is het altijd een goed idee om deze stappen door te nemen om er zeker van te zijn dat u profiteert van de nieuwste technieken voor zoekmachineoptimalisatie.

Dus wat zijn de belangrijkste stappen die u moet nemen?

Hoe SEO uit te voeren voor de nieuwe websites

SEO-checklijst voor nieuwe websites

Zoekmachineoptimalisatie begint met zoekwoordonderzoek.

Waarom is het belangrijk om zoekwoordenonderzoek uit te voeren?

Tenzij u goed zoekwoordonderzoek uitvoert, rankt u niet voor de juiste zoektermen. Het resultaat is dat uw website niet genoeg verkeer krijgt, wat betekent dat deze niet zo goed converteert als zou kunnen.

Hoe zoekwoordonderzoek uitvoeren?

Eerst wilt u het onderwerp van uw website bepalen. Zodra u een algemeen idee heeft van waar uw site over gaat, kunt u beginnen met het identificeren van doelzoekwoorden die relevant zijn voor uw inhoud.

U kunt ook zelf zoekmachines gebruiken om trefwoorden te vinden die mensen daadwerkelijk gebruiken om online naar informatie te zoeken. Als u bijvoorbeeld het zoekwoord ‘pizza’ wilt targeten, moet u dit in Google invoeren en kijken welke andere gerelateerde zoekwoorden in de resultaten worden weergegeven.

U kunt ook merkvermeldingen en concurrentiezoekwoorden controleren om een ​​idee te krijgen van wat anderen targeten. Zodra u een lijst met doelzoekwoorden heeft, kunt u deze gaan opnemen in uw inhoud en website-architectuur.

Welke tools om te gebruiken voor het uitvoeren van trefwoordonderzoek?

  • Google Ads Zoekwoordplanner is een gratis hulpprogramma waarmee u zoekwoorden kunt identificeren die verband houden met uw bedrijf, erachter kunt komen hoe vaak er naar wordt gezocht en hoe concurrerend ze zijn.
  • Moz’s zoekwoord Explorer is een betaalde tool waarmee je diepgaander zoekwoordenonderzoek kunt doen. Het biedt gegevens over zoekvolume, concurrentie en andere factoren die u kunnen helpen bepalen of een bepaald zoekwoord de moeite waard is om te targeten.
  • tools voor mediamonitoring zoals Mediatoolkit om niet-gelinkte vermeldingen bij te houden en te zien wat mensen zeggen over uw merk.

Het is een van de belangrijkste stappen bij het optimaliseren van uw website voor zoekmachines. Zorg er bij het kiezen van een domeinnaam voor dat deze uw bedrijf of website nauwkeurig beschrijft.

Waarom is het kiezen van een domeinnaam belangrijk?

Telkens wanneer u een domeinnaam registreert, verkrijgt u ook het bijbehorende IP-adres waarmee uw website zal worden geassocieerd zolang u deze bezit. Dit is belangrijk omdat zoekmachines IP-adressen gebruiken om te bepalen waar websites worden gehost.

Choose the right domain name graphic
Choosing a domain name will determine your page future

Hoe kies ik een domeinnaam?

  • kies er een die uw bedrijf of website nauwkeurig weerspiegelt
  • gebruik de juiste extensie (.com, .org, enz.)
  • houd het kort
  • vermijd koppeltekens en cijfers
  • voeg zoekwoorden toe om de positie van uw site in SERP’s te verbeteren
  • zorg ervoor dat deze beschikbaar is voor aankoop en niet al in gebruik is
  • registreer het bijbehorende IP-adres om de ranking te helpen verbeteren

Welke tools om een ​​domeinnaam te kiezen?

  • zoekprogramma voor domeinnamen zoals Namecheap, GoDaddy
  • generator voor domeinnamen, b.v. door Shopify

De volgende stap bij het optimaliseren van uw website is het kiezen van het juiste webplatform. Zorg er bij het nemen van een beslissing voor dat u er een kiest die zoekmachinevriendelijk is en waarmee u eenvoudig de SEO van uw website kunt verbeteren.

Waarom is het belangrijk om een ​​zoekmachine-vriendelijk webplatform te gebruiken?

Dit is een tool waar u de komende jaren van afhankelijk zult zijn – u bewerkt bestaande pagina’s en voegt nieuwe toe, vooral als u een blog hebt. Het platform mag u op geen enkele manier beperken.

Waar moet u op letten bij het kiezen van een webplatform?

  • uw beoogde gebruik
  • prijsstelling
  • leercurve
  • aanpassingsopties
  • hulp bij ontwikkeling
  • gemakkelijk te updaten
  • analyse
  • integratie met andere tools

Welke webplatforms zijn zoekmachinevriendelijk?

Enkele van de meest populaire SEO-vriendelijke webplatforms zijn:

  • WordPress
  • Wix
  • Weebly
  • Shopify

Bij het opzetten van uw website is het belangrijk om thema’s en plug-ins zorgvuldig te kiezen. Zorg er bij het selecteren van een thema voor dat u er een kiest die goed gecodeerd is en ontworpen is voor SEO.

Waarom is het belangrijk om SEO-vriendelijke thema’s te gebruiken?

SEO-vriendelijke thema’s zijn ontworpen met zoekmachines in gedachten. Ze hebben doorgaans geïntegreerde functies die helpen de positie van uw site op de resultatenpagina’s van zoekmachines (SERP’s) te verbeteren, zoals geoptimaliseerde code en metadata.

Web developer
Choose a theme that is SEO friendly

Hoe kiest u uw SEO-vriendelijke thema’s en plug-ins?

Er is geen specifiek thema dat ervoor zorgt dat u hoger scoort of dat uw SEO-strategie schaadt. Overweeg in plaats daarvan factoren zoals:

  • coderingskwaliteit
  • laadsnelheid
  • responsiviteit
  • regelmatigheid van updates
  • Compatibiliteit met SEO-plug-ins
  • cross-browser getest

Controleer recensies, meningen en succesverhalen over een specifiek thema voordat u een beslissing neemt.

Which themes and plugins are SEO-friendly?

  • HubSpot WordPress-plug-in
  • Yoast SEO-tool
  • WPForms
  • Astra

Bij het plannen van uw website is het belangrijk om deze zo te structureren dat het voor zowel lezers als zoekmachines gemakkelijk is om te navigeren.

Waarom is het belangrijk om uw sitestructuur te plannen?

Wanneer u uw sitestructuur plant, maakt u een routekaart. Door een duidelijke hiërarchie van pagina’s op te nemen en trefwoordenrijke titels en beschrijvingen te gebruiken, kunt u de positie van uw site in SERP’s verbeteren.

Plan site structure with others
Planning the structure of your website will be beneficial

Hoe plant u uw sitestructuur?

Het plannen van de structuur van uw website en het organiseren van de inhoud is een zeer tijdrovend proces, maar het is zeker de moeite waard. Begin met het maken van een lijst met pagina’s die u op uw site wilt hebben, maak vervolgens een hiërarchie die begint met de startpagina en naar de afzonderlijke pagina’s werkt.

Tip: een pagina mag niet meer dan drie klikken diep in uw site zitten.

Welke tools moet je gebruiken voor het plannen van uw sitestructuur?

  • Google Analytics-sitestructuurrapport
  • Yoast SEO-plug-in
  • Shopify-thema-editor
  • websitesjablonen

Goed georganiseerde en intuïtieve navigatie is cruciaal voor de SEO van een website. Zorg ervoor dat uw menu-items gemakkelijk toegankelijk zijn en dat alle pagina’s vanuit het hoofdmenu bereikbaar zijn. Gebruik ook duidelijke labels voor uw navigatieknoppen, zodat uw bezoekers weten waar ze naartoe gaan.

Waarom is het belangrijk om prioriteit te geven aan intuïtieve navigatie?

Navigatiemenu-items die zichtbaar en gemakkelijk toegankelijk zijn, moedigen bezoekers aan om uw website te verkennen. Als ze niet kunnen vinden wat ze zoeken, gaan ze gefrustreerd weg en komen ze hoogstwaarschijnlijk nooit meer terug.

LiveAgent’s product navigation
Example of LiveAgent’s page navigation

Hoe ontwerpt u intuïtieve navigatie?

Er is geen pasklaar antwoord op deze vraag. Er zijn echter een paar dingen die u kunt doen om uw navigatie gebruiksvriendelijker te maken.

  • duidelijk labelen – bezoekers weten waar ze heen moeten zonder te hoeven raden (Dit vergroot de kans dat ze vinden wat ze nodig hebben op uw site.)
  • Orden uw menu-items op een logische manier
  • zorg ervoor dat alle pagina’s bereikbaar zijn vanuit het hoofdmenu
  • plaats u belangrijkste pagina’s bovenaan het menu
  • vergeet niet een zoekopdracht balk

Tip: Denk de hele tijd na over het gedrag van uw bezoekers (waar ze op klikken, hoe ze met elkaar omgaan) en vergeet niet om bijvoorbeeld sociale profielen toe te voegen om verkeer naar uw sociale mediapagina’s te leiden.

em>

Welke tools te gebruiken voor het ontwerpen van intuïtieve navigatie?

  • WordPress-thema’s, zoals Divi en Avada, worden geleverd met vooraf gemaakte navigatiemenu’s die u kunt aanpassen aan uw behoeften.
  • Hotjar geeft inzicht in hoe bezoekers omgaan met uw website, wat die u kunt gebruiken om uw navigatie te verbeteren.
  • Google Analytics biedt u gedetailleerde informatie over uw websiteverkeer, zodat u kunt zien welke pagina’s het populairst zijn en waarmee u dienovereenkomstig wijzigingen kunt aanbrengen.

Als u URL’s hebt die kort, beknopt en veel zoekwoorden bevatten, wordt de SEO-ranglijst van uw site verbeterd.

Waarom is het belangrijk om pagina-URL’s te optimaliseren?

Door zoekwoorden in uw pagina-URL’s op te nemen, kunnen Google en andere zoekmachines beter begrijpen waar uw pagina’s over gaan. Dit kan er op zijn beurt voor zorgen dat uw website hoger scoort in SERP’s.

Hoe kan ik pagina-URL’s optimaliseren?

U moet beginnen met te controleren of u met uw Content Management Systeem (CMS) de URL-structuur kunt wijzigen. Als dit het geval is, zorg er dan voor dat u 301-omleidingen van uw oude URL’s naar de nieuwe instelt.

Als uw CMS u niet toestaat de URL-structuur te wijzigen, zijn er nog een paar dingen die u kunt doen:

  • gebruik trefwoorden in bestandsnamen (bijv. “my-keyword-rich-page.html”)
  • gebruik koppeltekens (-) om woorden in uw URL’s te scheiden
  • vermijd het gebruik van speciale tekens of symbolen, zoals & en %

Welke tools gebruiken voor het optimaliseren van pagina-URL’s?

  • Shopify biedt een hulpprogramma voor URL-optimalisatie waarmee u de structuur van uw URL’s kunt wijzigen en zoekwoorden erin kunt opnemen.
  • WordPress heeft ook een aantal plug-ins waarmee u uw pagina-URL’s kunt optimaliseren .

Vanaf het begin moet u aandacht besteden aan het reactievermogen van uw site. Het aantal mensen dat op internet surft op hun telefoons en tablets neemt toe, dus u wilt geen potentiële klanten verliezen door een website te hebben die er niet goed uitziet op kleinere schermen.

Waarom is mobielvriendelijk ontwerp belangrijk?

Google heeft verklaard dat ze in hun SERP’s prioriteit zullen geven aan mobielvriendelijke sites. Dit betekent dat als uw website geen veelzijdig ontwerp heeft, deze kan worden bestraft en lager gerangschikt dan de websites die dat wel hebben.

mobile app liveagent iphone
mobile app liveagent iphone

Hoe ontwerpt u een website die mobielvriendelijk is?

Zorg er eerst voor dat al uw inhoud leesbaar is zonder in te zoomen.
Gebruik grote knoppen en gemakkelijk te navigeren menu’s en vermijd het gebruik van Flash of andere plug-ins die niet door de meeste mobiele apparaten worden ondersteund. Test uw site op verschillende apparaten om er zeker van te zijn dat deze goed werkt en er goed uitziet.

Welke tools om te gebruiken voor het ontwerpen van een mobielvriendelijke website?

  • Google heeft zijn eigen tool, de mobielvriendelijke test van Google, waarmee u kunt zien of uw website is geoptimaliseerd voor mobiele gebruikers.
  • Responsive Design Checker van WebAIM, waarmee wordt getest hoe goed uw website reageert op verschillende schermformaten.
  • Luigi’s Box Search – gebruikt om zoekopdrachten te zoeken met behulp van kunstmatige intelligentie

Er is tegenwoordig geen excuus meer om geen SSL-certificaat/HTTPS-codering voor uw website te gebruiken. Als u nog steeds HTTP gebruikt, is het hoog tijd om te upgraden.

Waarom is een SSL-certificaat belangrijk?

Google geeft steeds meer prioriteit aan websites die SSL-certificaten gebruiken, dus u moet uw website zo snel mogelijk overschakelen naar dit protocol. Bovendien kunt u door over te schakelen naar SSL Google Analytics op uw website gebruiken en deze beschermen tegen malware en hackers.

Hoe zet ik een website om naar SSL?

U moet een SSL-certificaat kopen bij een vertrouwde provider en vervolgens het certificaat op uw webserver installeren. U moet ook alle links van uw website bijwerken om het nieuwe protocol te gebruiken.

Welke tools om te gebruiken om over te schakelen naar SSL?

  • Let’s Encrypt, een gratis open-source SSL-certificaatprovider.
  • Cloudflare-plug-in voor WordPress, waarmee u uw website met één klik kunt beveiligen.

Zoekmachine-bots vinden openbaar beschikbare webpagina’s door ze te indexeren. Ze bewaren kopieën van alle informatie die ze vinden op hun servers. Wanneer een gebruiker vervolgens een zoekopdracht uitvoert, geeft de engine relevante resultaten voor hem weer.

Waarom is het belangrijk dat crawlers uw website indexeren?

Simpel gezegd, als uw website niet wordt gecrawld en geïndexeerd, wordt deze niet weergegeven op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines.

LiveAgent indexing
LiveAgent’s page indexing example

Wat kan er worden gedaan om crawlers te helpen uw website te indexeren?

  • Controleer of alle pagina’s van de website kunnen worden gecrawld. Zorg er ook voor dat het robots.txt-bestand en de metatags crawlers niet blokkeren.
  • Zoekmachinecrawlers begrijpen de inhoud van uw pagina’s als u de juiste titels, beschrijvingen en trefwoorden gebruikt.
  • Controleer crawlerfouten en corrigeer eventuele gevonden fouten zodra ze worden opgemerkt, aangezien deze de indexeerbaarheid van pagina’s kunnen beïnvloeden.
  • Werk de website zo vaak mogelijk bij met nieuwe inhoud om de indexering te helpen verbeteren, aangezien crawlers websites vaker bezoeken wanneer nieuwe inhoud wordt toegevoegd.

Welke tools kunnen worden gebruikt om crawlers te helpen bij het indexeren van uw website?

  • permalinkstructuur
  • Google Search Console

Terwijl we het over indexeren hebben, moet u uw site indienen bij Google Search Console zodat crawlers van zoekmachines dit kunnen doen.

Waarom is Google Search Console belangrijk?

Hiermee kunt u zien hoe uw website presteert in de zoekresultaten van Google en kunt u fouten opsporen en oplossen die ervoor kunnen zorgen dat uw website niet hoog scoort. Bovendien krijgt u waardevolle inzichten in de zoekwoorden die mensen gebruiken om uw website te vinden.

Google Search Console Performance example
LiveAgent’s results in google search console

Hoe dien ik mijn website in bij Google Search Console?

Het opzetten van uw website in Google Search Console is vrij eenvoudig:

  • maak een gratis account aan op de Google Search Console-website
  • voeg de URL van uw website toe
  • verifieer dat u de eigenaar bent van de website
  • voeg de URL van uw website toe sitemap
  • wacht tot Google uw website indexeert
  • begin met het volgen van de prestaties van uw website

Welke tools moet ik gebruiken om een ​​website in te dienen bij Google Search Console?

  • Yoast SEO, een gratis plug-in voor WordPress-websites
  • Google Search Console-plug-in voor WordPress

Tegenwoordig is Google Mijn Bedrijf niet langer een optionele functie, maar een essentieel onderdeel van elke online aanwezigheid.

Waarom is het instellen van een Mijn Bedrijfsprofiel belangrijk?

Uw website is een van uw belangrijkste marketingtools. Door het op uw Google Mijn Bedrijf-profiel te vermelden, maakt u het klanten gemakkelijk te vinden en te bezoeken. Daarnaast kan het hebben van een geverifieerde website op je profiel natuurlijk ook helpen om uw positie in SERP’s te verbeteren.

Google my business profile
Example of LiveAgent’s my business profile

Hoe stel ik een Mijn Bedrijfsprofiel in?

Als u uw website op uw Google Mijn Bedrijf-profiel wilt vermelden, moet u de volgende informatie verstrekken:

  • website-adres
  • categorieën (zoals supermarkt, hotel, restaurant, enz.)
  • beschrijving van uw bedrijf
  • Zorg ervoor dat u vul elk veld in en voeg een link naar uw website toe. U kunt ook afbeeldingen en video-inhoud toevoegen om het te promoten.

Welke tools om een ​​Google Mijn Bedrijf-profiel in te stellen?

  • Google’s eigen handleiding voor het maken van een Google Mijn Bedrijf-profiel, met stapsgewijze instructies voor het maken van uw profiel en tips en trucs om er het beste van te maken.
  • Hootsuite-handleiding voor het instellen van een Google Mijn Bedrijf-profiel, inclusief instructies voor het maken en bewerken van uw profiel.

Een contentstrategie is een van de belangrijkste aspecten van SEO. U moet regelmatig relevante inhoud aan uw website toevoegen.

Waarom is de kwaliteit van content zo belangrijk?

Naast het opbouwen van een professioneel imago rond uw merk, kunnen hoogwaardige stukken inhoud ook uw SEO verbeteren. Ze houden bezoekers betrokken bij en geïnteresseerd in uw bedrijf.

LiveAgent content
LiveAgent’s page offers a lot of high-quality content

Hoe kunt u inhoud van hoge kwaliteit maken?

Ideeën voor inhoud variëren afhankelijk van uw bedrijf en doelgroep, dus er is geen standaardantwoord op deze vraag. Hier volgen enkele algemene tips om te onthouden bij het maken van uw inhoud:

  • zorg ervoor dat het relevant is voor uw bedrijf
  • neem titels en beschrijvingen met veel trefwoorden op
  • zorg ervoor dat de inhoud goed geschreven en gemakkelijk te lezen is
  • neem waar mogelijk afbeeldingen en video’s op
  • upload geen dubbele inhoud naar uw website
  • gebruik inhoudsopgaven

Het is mogelijk om uw klanten nog meer te betrekken en hun aandacht te trekken. U kunt bijvoorbeeld klantenbeoordelingen toevoegen om bezoekers nog meer te overtuigen om te converteren.

Welke tools om te gebruiken voor het maken van hoogwaardige inhoud?

  • Kontentino Content Calendar helpt u bij het plannen en plannen van uw inhoud en het bijhouden van de prestaties.
  • Met Google Docs/Sheets kunt u eenvoudig documenten en spreadsheets maken en bewerken, wat handig kan zijn voor inhoud maken.
  • Canva is een gratis online ontwerpplatform waarmee u eenvoudig afbeeldingen voor uw website of blogposts kunt maken.
  • een inhoudscontrolelijst om geen belangrijke punten te missen.
  • li>

Zorg ervoor dat u een primair zoekwoord target voor elke pagina op uw website. Dit helpt u SEO te verbeteren en maakt het voor klanten gemakkelijker om de informatie te vinden die ze zoeken op je site.

Waarom zijn zoekwoorden belangrijk?

Als u voor elke pagina een primair zoekwoord target, vertelt dit Google dat de pagina specifiek over dat onderwerp gaat. Op deze manier kunt u uw kansen op een hogere positie in de zoekresultaten vergroten.

Hoe vindt u de juiste zoekwoorden?

  • denk na over welke termen mensen zouden gebruiken om naar uw producten of services te zoeken
  • overweeg long-tail zoekwoorden, dit zijn specifieke en getargete woordgroepen die waarschijnlijker tot conversies leiden
  • neem trefwoorden op in de inhoud, titels, metabeschrijvingen en header-tags van uw website
Focus word in WP in Yoast SEO plugin

Welke tools om te gebruiken voor het targeten van primaire zoekwoorden?

  • Google Ads Keyword Planner
  • SEMrush is een tool die gedetailleerde informatie geeft over de concurrenten van uw website, inclusief hun zoekwoorden en advertentiestrategieën
  • Moz Keyword Explorer laat u zoekwoorden vinden op basis van de inhoud van uw site en meet de moeilijkheidsgraad van het zoekwoord

Als u uw producten of services in meerdere talen aanbiedt, is het belangrijk om uw website voor te bereiden op die taalversies.

Waarom is meertalige SEO belangrijk?

Omdat u zich hiermee kunt richten op buitenlandse doelgroepen die op zoek zijn naar informatie over uw producten of services in hun moedertaal. Door uw website voor verschillende talen te optimaliseren, kunt u ook uw positie in buitenlandse zoekmachines verbeteren.

Translation domains example
LiveAgent’s language translations

Hoe bereidt u verschillende taalversies van een website voor?

  • gebruik een vertaalplugin of tool
  • zorg ervoor dat alle inhoud van uw website goed is vertaald, inclusief titels, beschrijvingen en afbeeldingen
  • maak aparte pagina’s voor elke taal versie van uw website

Welke tools gebruiken voor het vertalen van een website?

  • Google Translate, dat gratis is en waarmee u tekst, websites en documenten kunt vertalen.
  • Bing Translator biedt ook gratis vertalingen van tekst, websites en documenten
  • WordPress Translation Plugin helpt u uw WordPress-website gemakkelijk in verschillende talen te vertalen.

Als het gaat om het optimaliseren van uw website voor SEO, is het belangrijk om op de hoogte te blijven van de nieuwste Google-updates. Het goede nieuws is dat de meeste populaire webplatforms functies bevatten waarmee u op de hoogte blijft van de laatste trends.

Waarom is het belangrijk om de nieuwste Google-updates te controleren?

U kunt een afname van het verkeer ervaren als uw website niet is geoptimaliseerd voor de huidige versie van het algoritme van Google. Door de nieuwste Google-algoritme-updates te controleren, kunt u ervoor zorgen dat uw website is geconfigureerd op een manier die uw SEO verbetert en het risico minimaliseert om door Google te worden bestraft.

Hoe blijf ik op de hoogte van de nieuwste Google-updates?

U moet de nieuwste Google-updates volgen door blogs zoals MOZ, Search Engine Land en andere te lezen. Daarnaast moet u controleren wat wel en niet werkt met uw website door Google Analytics of een ander analytisch hulpmiddel te gebruiken.

Welke tools moet je gebruiken om de nieuwste Google-updates te controleren?

  • Google Search Console
  • Google Analytics
  • Webmasterhulpprogramma’s van Google
  • MozCast

Controleer regelmatig op fouten en los ze zo snel mogelijk op.

Waarom is detectie van technische SEO-fouten belangrijk?

Technische SEO-fouten kunnen ervoor zorgen dat uw website niet hoog scoort in SERP’s. In sommige gevallen kunnen dergelijke fouten er zelfs toe leiden dat uw website door Google wordt verbannen, dus het is belangrijk om ze zo snel mogelijk op te sporen en op te lossen.

Check SEO errors in Google Search Console
Try to discover all SEO errors and improve your ranking

Hoe technische SEO-fouten detecteren?

  • identificeer interne links en externe linkbuilding
  • herken dunne inhoud
  • scan voor zoekwoordoptimalisatie
  • zorg ervoor dat metatags zijn geoptimaliseerd
  • controleer op dubbele inhoud
  • los gebroken links op

Welke tools moeten worden gebruikt voor het detecteren en oplossen van technische SEO-fouten?

  • Google Search Console helpt u fouten op uw site te vinden en op te lossen.
  • Google Analytics biedt u informatie over het verkeer op uw website, inclusief welke pagina’s de meeste fouten bevatten.
  • Screaming Frog SEO Spider doorzoekt uw website en vindt eventuele fouten die van invloed kunnen zijn op uw positie.

Goed geoptimaliseerde metabeschrijvingen en titeltags zijn zeer gewaardeerde aspecten van het SEO-proces. Om dit optimaal te benutten, moet u ervoor zorgen dat de titeltags en metabeschrijvingen van uw website onderscheidend zijn.

LiveAgent - example of keyphrase, SEO title and meta description

Waarom zijn originele titeltags en metabeschrijvingen belangrijk?

Aangepaste titeltags en metabeschrijvingen helpen u hoger te scoren in zoekmachines. Ze helpen ook de klikfrequenties te verbeteren, wat kan leiden tot meer kwaliteitsverkeer en conversies.

Hoe maakt u unieke title-tags en meta descriptions?

  • gebruik verschillende zoekwoorden voor elke pagina
  • schrijf een unieke beschrijving voor elke pagina
  • gebruik pakkende koppen om mensen te verleiden op uw link te klikken
ul>

Welke tools om te gebruiken voor het maken van unieke title-tags en metabeschrijvingen?

  • Metabeschrijvingsgenerator door Frase
  • AI-aangedreven titeltaggenerator, b.v. Jarvis

Een van de factoren waarmee Google rekening houdt bij het rangschikken van websites, is de laadsnelheid en de reactietijd van de server (hoe lang het duurt nadat een webclient een verzoek heeft gedaan).

Waarom is het belangrijk om de laadsnelheden te controleren?

Een trage reactietijd van de server kan een negatieve invloed hebben op de gebruikerservaring en ervoor zorgen dat bezoekers uw website verlaten, en ook de SEO-ranglijst van uw website schaden.

Try to do everything to improve the loading speed of your page

Hoe verbetert u de laadsnelheid van uw website?

Zodra u heeft vastgesteld dat er een probleem is met de laadsnelheid van uw website, kunt u een aantal acties ondernemen om deze te verbeteren.

  • afbeeldingen optimaliseren (dit is een van de eenvoudigste oplossingen)
  • verklein uw JavaScript- en CSS-bestanden
  • gebruik een caching-plug-in om de laadsnelheid van uw website te verbeteren

Welke tools moet u gebruiken om de laadsnelheid van uw website te controleren?

  • Google’s PageSpeed ​​Insights-tool, die je een score en suggesties geeft om je laadsnelheid te verbeteren
  • Pingdom Speed ​​Test Tool

De uptime van uw website verwijst naar de beschikbaarheid en toegankelijkheid.

Waarom is een hoge uptime belangrijk?

Downtime is iets dat af en toe optreedt tijdens systeemonderhoud. Geen enkele bezoeker die uw domein bezoekt, heeft toegang tot uw website wanneer deze niet beschikbaar is.

Dit kan leiden tot boetes van zoekmachines, waardoor u onzichtbaar wordt voor gebruikers. Het vormt een reëel probleem, maar u kunt het tot op zekere hoogte voorkomen.

Check high uptime
LiveAgent’s status services page

Wat kan er worden gedaan om een ​​hoge uptime te garanderen?

Er zijn een paar dingen die u kunt doen om een ​​hoge uptime van uw site te garanderen:

  • gebruik een betrouwbaar webhostingbedrijf
  • kies een server die niet overbelast is
  • gebruik caching-plug-ins
  • verklein uw JavaScript- en CSS-bestanden
  • zorgen voor websitebeveiliging

Welke tools te gebruiken om een ​​hoge uptime te garanderen?

  • UptimeRobot stuurt u een emailmelding als uw website uitvalt

Door de ene pagina van uw site aan een andere te koppelen, creëert u inkomende links. Uitgaande links zijn links die naar andere websites verwijzen.

Waarom is linkbuilding belangrijk?

WordPress interne links zijn belangrijk omdat het helpt de autoriteit en zichtbaarheid van uw website te vergroten. Kwalitatieve backlinks vertellen zoekmachines dat uw website een betrouwbare bron van informatie is.

Example of link building in LiveAgent's article

Er zijn een paar manieren om naar andere pagina’s op uw website te linken. U kunt een anker gebruiken, dit is een link (verborgen in de tekst) die naar een andere pagina leidt. Een andere manier om dit te doen is door de URL te gebruiken van de pagina waarnaar u wilt linken. U kunt ook een hyperlink maken. Dit is een speciaal type link dat in een nieuw venster wordt geopend.

Welke tools te gebruiken om naar andere pagina’s te linken?

  • Yoast SEO
  • Alles-in-één SEO-pakket-plug-in

Het behoud van de gezondheid van uw website is essentieel voor een goede zoekmachineoptimalisatie.

Waarom is het belangrijk om de prestaties van een website bij te houden?

  • om ervoor te zorgen dat uw website wordt gecrawld en geïndexeerd door zoekmachines
  • om eventuele wijzigingen in de positie van uw website voor bepaalde zoekwoorden of woordgroepen bij te houden
  • hoeveel en vanaf waar uw site verkeer ontvangt

Wat is de beste manier om de prestaties van een website bij te houden?

Er zijn een aantal verschillende manieren om de gezondheid van uw website te volgen in termen van prestaties, maar een van de meest efficiënte is via Google Analytics. Deze gratis service biedt u een schat aan informatie over de prestaties van uw website, waaronder:

  • hoeveel bezoekers heeft u
  • waar uw bezoekers vandaan komen
  • welke pagina’s ze bezoeken
  • hoe lang ze blijven uw site
  • welke zoektermen mensen naar uw site leiden

Google Analytics is een krachtig hulpmiddel en het is essentieel om het te gebruiken als u de SEO van uw website wilt verbeteren. Zorg ervoor dat u een account aanmaakt en een trackingcode aan uw website toevoegt, zodat u de prestaties van uw site kunt gaan controleren.

Example of google analytics

Welke tools om de websiteprestaties bij te houden?

  • Google Analytics
  • Webmasterhulpprogramma’s van Bing
  • SEO-controle

Sociale media zijn belangrijk als het gaat om SEO en kunnen een enorme impact hebben, vooral op nieuwe websites.

Waarom zijn sociale media belangrijk voor SEO?

Door met gebruikers om te gaan en regelmatig inhoud op sociale media te publiceren, kunt u online merkvertrouwen opbouwen (wat helpt bij SEO). Sociale media kunnen ook de SEO stimuleren door natuurlijke links te krijgen.

LiveAgent - Facebook homepage
Social media will drive natural traffic to your page

Hoe om te gaan met zichtbaarheid van sociale media om SEO te verbeteren?

Deel een interessant stukje inhoud op je sociale media. Het kan worden doorgegeven aan andere gebruikers en als gevolg daarvan verschijnen in externe bronnen, zoals forums.

Linkbuilding is een cruciaal aspect van effectieve positionering, dus het krijgen van links op deze manier verbetert de SEO. Maak daar gebruik van en probeer zoveel mogelijk kansen te geven om met uw volgers te communiceren (post boeiende inhoud, gebruik video’s, veel plezier met dit creatieve proces).

Reageer regelmatig op hun vragen, opmerkingen en meningen – LiveAgent kan hier nuttig zijn. Bekijk deze ondersteuningssoftware voor sociale media die alle interacties in één inbox verzamelt, zodat u ze allemaal vanaf één plek kunt beheren. Als gevolg hiervan wordt het gemakkelijker om in contact te blijven met uw klanten.

Wat zijn de beste tools om zichtbaar te zijn op sociale media?

  • software voor beheer van sociale media, bijv. Kontentino
  • LiveAgent-ondersteuningssoftware voor sociale media

Samenvatting van SEO-checklijst voor nieuwe websites

  • Voer zoekwoordenonderzoek uit
  • Kies de juiste domeinnaam
  • Selecteer een webplatform
  • Kies uw thema’s en plug-ins zorgvuldig
  • Plan uw sitestructuur
  • Geef prioriteit aan intuïtieve navigatie
  • Optimaliseer pagina-URL’s
  • Ontwerp een mobielvriendelijke website
  • Schakel uw website over naar SSL
  • Help crawlers van zoekmachines om uw website te indexeren
  • Dien uw site in bij Google Search Console
  • Stel een Mijn Bedrijfsprofiel in
  • Deel inhoud van hoge kwaliteit
  • Target primaire zoekwoorden voor elke pagina
  • Bereid verschillende taalversies van uw website voor
  • Controleer de laatste Google-updates
  • Detecteer technische SEO-fouten
  • Maak unieke titeltags en metabeschrijvingen
  • Controleer laadsnelheden
  • Zorg voor een hoge uptime
  • Link naar andere pagina’s
  • Volg de prestaties van uw website
  • Wees zichtbaar op sociale media

Frequently Asked Questions

  • Hoe gebruikt u de SEO checklist voor nieuwe websites?

    Het kan worden gebruikt als richtlijn om u te helpen uw website te optimaliseren voor zoekmachines. Het bevat belangrijke stappen waarmee u rekening moet houden, zoals het optimaliseren van uw domeinnaam, webplatform, controleren op Google-updates en het instellen van SSL-certificaten. Gebruik onze checklijst, pas deze aan uw behoeften aan en geniet van een SEO-vriendelijke site.

  • Hoe vind ik SEO-zoekwoorden voor mijn website?

    Er zijn een aantal verschillende tools die u kunt gebruiken om relevante zoekwoorden voor uw website te vinden. De Google Adwords Keyword Planner is een goede plek om te beginnen. U kunt Google Search Console ook gebruiken om zoekwoorden te identificeren die mensen gebruiken om uw website te vinden. Deze tools zijn erg populair, dus u zult geen problemen hebben om tutorials te vinden over hoe u ze kunt gebruiken.

  • Hoe voer ik SEO uit voor een nieuwe website?

    In de meeste gevallen is het vrij eenvoudig en kan het in korte tijd worden gedaan. Hier is een lijst met de belangrijkste dingen die u moet doen: zorg ervoor dat uw website is geregistreerd bij Google Search Console en dien uw XML-sitemap in; voeg trefwoorden toe aan uw title-tags, metabeschrijvingen en header-tags; uw afbeeldingen optimaliseren voor zoekmachines; links naar andere websites en blogposts opnemen; gebruik trefwoordrijke ankertekst voor uw links en maak een blog en voeg regelmatig nieuwe inhoud toe.

  • Hoe beoordeel ik SEO voor mijn website?

    U kunt een aantal verschillende tools gebruiken om de SEO van uw website te beoordelen, maar de meest populaire is Google PageSpeed Insights. Deze tool geeft u een score voor zowel mobiele als desktop-apparaten, evenals tips voor het verbeteren van uw beoordeling.

Streamline your workflow and complete any task efficiently. Choose from a variety of checklists and start improving immediately.

Checklijsten

Ontdek uitgebreide checklijsten voor elk zakelijk doel! Optimaliseer workflows, verbeter klantenservice en verhoog efficiëntie. Bezoek nu!

Onze checklijst voor het lanceren van websites helpt u om bugs te minimaliseren en uw nieuwe site voor te bereiden op publicatie. De ultieme punt-voor-punt gids.

De nieuwe website lancering checklijst

Volg onze ultieme website-lancering checklist voor een soepele start! Van doelen instellen tot branding en UX-testen. Bekijk nu!"

Is uw website gezond en interessant voor bezoekers? Implementeer stappen uit onze controlelijst voor websitecontrole en Google zal dol zijn op uw website.

Website-audit checklijst

Optimaliseer uw website met de ultieme website-audit checklist! Verhoog verkeer, verbeter prestaties en bied een top gebruikerservaring."

Moeite met het configureren van online accounts voor uw bedrijf? Nu deze checklijst voor het instellen van sociale media is voltooid, komt alles in een vliegende vorm.

Sociale media instellen checklijst

Stel eenvoudig zakelijke sociale media-accounts in met de handige checklijst van LiveAgent. Perfect voor ondernemers, marketeers en managers!

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

Start Free Trial x