De bestemmingspagina checklijst van LiveAgent biedt tips voor ontwerp, inhoud, promotie en analyse om conversies te verhogen. Inclusief het gebruik van korte formulieren, overtuigende CTA-knoppen, en een makkelijk aanpasbaar CMS.
Voordat u een bestemmingspagina lanceert, zijn er veel verschillende aspecten waarmee u rekening moet houden. Deze taak kan soms overweldigend zijn, maar het is van vitaal belang om de details goed te krijgen voordat mensen uw pagina bezoeken.
Het volgende is een lijst met dingen die u moet overwegen voordat u uw bestemmingspagina maakt. Van copywriting en ontwerpelementen tot conversiepercentages en andere metingen, deze checklijst dekt alles wat u nodig heeft om uw bestemmingspagina succesvol te maken.
Een checklijst voor bestemmingspagina’s is een geweldige manier om ervoor te zorgen dat u alle basisprincipes hebt behandeld voordat u uw website lanceert. Als u er een heeft, kunt u eventuele foutmeldingen of ontbrekende elementen ontdekken voordat de bestemmingspagina live gaat, en kunt u onverwachte problemen voorkomen.
Het zal u helpen een duidelijk idee te krijgen van welke reis bezoekers precies op uw site afleggen. Dit helpt u niet alleen te begrijpen hoe lang het duurt om door de trechter van de bestemmingspagina te gaan, maar ook waar potentiële conversies eruit kunnen vallen.
Wat kunt u, naast de hierboven genoemde voordelen, nog meer halen uit een checklijst voor bestemmingspagina’s?
Als u daarentegen besluit een landingspagina te bouwen zonder een checklijst te volgen, kunt u op een bepaald punt vastlopen, een essentieel onderdeel missen of – erger nog – geen verbetermogelijkheden vinden.
Simpelweg iedereen die zich specifiek op conversie wil richten:
In wezen iedereen die een samenhangende, goed geplande en goed ontworpen bestemmingspagina wil ontwikkelen zonder iets belangrijks te vergeten dat van invloed kan zijn op de toekomstige prestaties.
Hieronder vindt u een volledige checklijst voor bestemmingspagina’s met alle items waarmee u rekening moet houden bij het maken van uw bestemmingspagina. Voel u vrij om deze lijst als inspiratie te gebruiken, bepaalde onderdelen toe te voegen of te verwijderen om het aan te passen aan uw eigen behoeften en persoonlijke stijl.
Laten we bovenaan beginnen en alle elementen bekijken die een effectieve bestemmingspagina moet bevatten.
Content is het eerste wat mensen op uw bestemmingspagina zien. Daarom is het essentieel om ervoor te zorgen dat het er esthetisch aantrekkelijk uitziet en een duidelijke call-to-action (CTA) heeft, evenals een uitnodiging om meer te weten te komen.
Welke elementen mag u niet over het hoofd zien om ervoor te zorgen dat de inhoud van uw bestemmingspagina duidelijk en gemakkelijk te lezen is?
De kop is de eerste tekst die uw bezoekers zien, dus het is een van uw eerste mogelijkheden om uw conversieratio te beïnvloeden. Gebruik een kop die duidelijk de belangrijkste voordelen vermeldt die uw product biedt.
Headers worden gebruikt om de pagina op te delen in beter verteerbare stukjes informatie. U moet ervoor zorgen dat de hoofdkop niet te groot is en niet te veel ruimte op het scherm in beslag neemt.
De kopteksten aan de zijkant moeten uitleggen waar uw bestemmingspagina over gaat en waarom bezoekers verder willen lezen.
Het verkoopvoorstel moet een specifieke waardepropositie bevatten. Het moet ook duidelijk en gemakkelijk te begrijpen zijn, zodat mensen precies weten wat ze krijgen als ze uw product of dienst kopen.
Het is essentieel om niet alleen te zeggen hoe het hun leven zal verbeteren, maar ook waarom deze verbetering waardevol genoeg is voor de klant om het te willen. Het verkoopvoorstel moet iets zijn dat potentiële klanten een gevoel van urgentie geeft, zoals een kans die ze niet willen missen.
Het is belangrijk om de voordelen aan bezoekers op uw bestemmingspagina te presenteren, omdat dit hen duidelijk laat zien hoe ze hun problemen kunnen oplossen en een positieve verandering kunnen aanbrengen. Toon de waarde van uw product in elk deel van uw inhoud, zodat de bezoekers er niet aan twijfelen dat uw product of dienst hun leven ten goede kan veranderen.
Presenteer uw doelgroep met een zogenaamde waardehiërarchie, waarbij u de voordeligste eigenschap van uw product als eerste benadrukt en als laatste het minst impactvolle aspect.
Het laatste argument moet overtuigend zijn en moet de voordelen van uw product of dienst duidelijk maken. Dit is niet alleen belangrijk omdat het mensen die twijfelen over het doen van een aankoop zal overtuigen, maar ook omdat het hen geruststelt dat ze de juiste keuze maken.
Een laatste argument kan van invloed zijn op een aankoopbeslissing, dus zorg ervoor dat het sterk genoeg is om mensen aan te moedigen de gewenste actie te ondernemen.
De omslagfoto is een van de belangrijkste visuele aspecten van een bestemmingspagina. Het zal zijn wat de aandacht van mensen trekt en hen overhaalt om verder te lezen, dus het moet uw merkimago weerspiegelen en toch informatief zijn over wat uw product of dienst precies doet.
Gebruik indien mogelijk afbeeldingen van hoge kwaliteit die relevant zijn voor zowel u als uw klanten.
De lay-out moet duidelijk zijn en gemakkelijk voor bezoekers om doorheen te navigeren. Ze moeten kunnen zien wat u wilt dat ze zien zonder ze te overstelpen met te veel informatie of een ongeorganiseerde pagina.
Uw website heeft zowel een sterk startpunt als een duidelijk pad nodig om te volgen. Bezoekers moeten worden aangemoedigd om passende maatregelen te nemen.
Als u een opmerking van een expert toevoegt, vergroot u de geloofwaardigheid van uw merk. Het is belangrijk om duidelijk te zijn over waar uw experts in gespecialiseerd zijn en waarom hun input bijzonder waardevol is voor bezoekers van uw bestemmingspagina.
Het toevoegen van een getuigenis van een bestaande klant zal het vertrouwen bij bezoekers vergroten. Zorg ervoor dat uw klanten bereid zijn om openbaar te zijn over hun gebruik van het product of de dienst.
Dit is vooral belangrijk als u een service verkoopt, omdat getuigenissen bezoekers geruststellen dat iemand anders uw bedrijf al de moeite waard heeft gevonden.
Als u statistieken uit onderzoeksstudies toevoegt, krijgt uw pagina meer geloofwaardigheid. Cijfers kunnen worden gebruikt als ondersteunend bewijs voor de punten die u maakt en helpen potentiële klanten te begrijpen wat u verkoopt.
Statistieken moeten van betrouwbare bronnen komen als bezoekers ze willen vertrouwen.
Video’s die laten zien welke voordelen uw product van grote invloed kan zijn. Kijkers behouden 95% van de informatie in video’s.
Als u een productvideo toevoegt, wordt de klantenervaring verbeterd door het voor hen gemakkelijker te maken om meer te weten te komen over uw producten of services. Bovendien is het een persoonlijkere manier om een bericht te delen en contact te leggen met potentiële klanten. Maak een video die inspirerend en boeiend is.
Als u statistieken uit onderzoeksstudies toevoegt, krijgt uw pagina meer geloofwaardigheid. Cijfers kunnen worden gebruikt als ondersteunend bewijs voor de punten die u maakt en helpen potentiële klanten te begrijpen wat u verkoopt.
Statistieken moeten van betrouwbare bronnen komen als bezoekers ze willen vertrouwen.
Als uw product of dienst vergelijkbaar is met andere op de markt, kan zo’n tabel handig zijn voor mensen die ze naast elkaar willen vergelijken. Dit maakt het voor bezoekers gemakkelijker om te zien wat u onderscheidt van anderen en waarom ze u zouden moeten verkiezen boven een alternatief.
Als u een sectie met veelgestelde vragen toevoegt, kunnen mensen gemakkelijker antwoorden op hun vragen vinden en begrijpen wat u aanbiedt. De vragen moeten duidelijk worden geschreven om bezoekers niet in verwarring te brengen terwijl ze toch informatief zijn.
Het is ook handig als u een FAQ Schema-opmaak in dit gedeelte gebruikt om hoger in de zoekresultaten te verschijnen. Op deze manier kan Google beter begrijpen wat er wordt gevraagd en welke antwoorden bij die vragen passen.
Voor eventuele aanvullende vragen moeten uw contactgegevens duidelijk zichtbaar en gemakkelijk toegankelijk zijn. Mensen die uw bestemmingspagina bezoeken, zouden geen problemen moeten hebben met het vinden van contactgegevens.
Een andere contactoptie is een chatbox waar mensen rechtstreeks contact met u kunnen opnemen. Met de functie LiveAgent live chat kunnen gebruikers praten met vertegenwoordigers die hen kunnen helpen.
U hoeft alleen maar een live chatknop te kiezen, het chatvenster aan te passen, het te integreren met uw bestemmingspagina en uitstekende ondersteuning te gaan bieden.
Als u citaten van uw klanten, lijsten met voordelen of functies en andere opmaaktrucs opneemt, wordt uw bestemmingspagina gemakkelijker leesbaar. Deze elementen kunnen worden gebruikt om het op te breken en het minder overweldigend te maken.
Vergeet niet om alle afleidende navigatielinks te verwijderen en focus erop dat bezoekers slechts één specifieke actie ondernemen.
Het is essentieel dat uw call-to-action-knoppen opvallen, zodat mensen ze gemakkelijk kunnen vinden. U moet kleuren kiezen die contrasteren met uw pagina voor een betere zichtbaarheid, terwijl ze ook geschikt zijn om niet te veel met andere elementen te botsen.
De tekst op de call-to-action-knoppen moet opvallend en actiegericht zijn. Gebruik woorden als “krijgen”, “reserveren” en “proberen” in plaats van saaie woorden zoals “verzenden” of “invoeren”. Uw actiewoorden bevatten specifieke tekst met betrekking tot uw aanbieding en gebruiken first person speech om de meeste impact te hebben, bijvoorbeeld ‘Start uw gratis proefperiode’.
…Het proeflezen en bewerken van de pagina is belangrijk om ervoor te zorgen dat er geen spelfouten of grammaticale fouten zijn waardoor bezoekers aan uw geloofwaardigheid twijfelen. Hoe professioneler uw bestemmingspagina wordt weergegeven, hoe groter de kans dat iemand zich aanmeldt.
Het is ook belangrijk om te onthouden dat als iets verwarrend of ingewikkeld is voor bezoekers om te begrijpen, ze eerder zullen vertrekken. Houd de inhoud kort, minimalistisch en to the point.
…Het proeflezen en bewerken van de pagina is belangrijk om ervoor te zorgen dat er geen spelfouten of grammaticale fouten zijn waardoor bezoekers aan uw geloofwaardigheid twijfelen. Hoe professioneler uw bestemmingspagina wordt weergegeven, hoe groter de kans dat iemand zich aanmeldt.
Het is ook belangrijk om te onthouden dat als iets verwarrend of ingewikkeld is voor bezoekers om te begrijpen, ze eerder zullen vertrekken. Houd de inhoud kort, minimalistisch en to the point.
Zorg ervoor dat uw pagina snel laadt om bezoekers betrokken te houden bij de informatie. Hoe sneller ze alles kunnen zien, hoe groter de kans dat u ze omzet in een lead of klant.
Test het ontwerp en de inhoud van uw bestemmingspagina door Google Optimize te gebruiken voor gerichte, relevante bestemmingspagina’s die zijn ontworpen om meer conversies te genereren en een beter rendement op uw investering te bieden. U kunt Google Optimize integreren met andere Google-producten zoals Analytics, Google Ads en Firebase voor nog meer inzichten.
Voordat uw pagina live gaat, moet u ervoor zorgen dat deze responsief is en er goed uitziet op alle apparaten, inclusief mobiele telefoons en tablets. Trage laadsnelheden zijn een killer voor conversieratio’s.
Als uw bestemmingspagina niet correct wordt weergegeven voor mensen die browsen vanaf kleinere apparaten, kunnen ze de site helemaal verlaten.
Het publiceren en plannen van de inhoud voor uw pagina is belangrijk, zodat deze live is wanneer mensen uw pagina bezoeken. Gebruik een contentmanagementsysteem waarmee u vertrouwd bent.
Hiermee kunt u ook teruggaan en uw berichten bewerken.
Om de contentpromotie op uw landingspagina te optimaliseren en bezoekers betrokken te houden, is het belangrijk om verschillende strategieën te gebruiken. Gebruik klantenservicesoftware voor sociale media om rechtstreeks in contact te komen met potentiële klanten op populaire platforms, relaties op te bouwen en te reageren op vragen. Implementeer effectieve e-mailmarketingcampagnes om gepersonaliseerde en boeiende inhoud te leveren die bezoekers aanmoedigt uw landingspagina verder te verkennen. Overweeg om creatieve PR-stunts en virale inhoud op te nemen om buzz te genereren en een breder publiek aan te trekken. Door deze verschillende benaderingen te combineren, kunt u de zichtbaarheid en betrokkenheid van de inhoud van uw bestemmingspagina maximaliseren, wat leidt tot meer succes voor uw marketinginspanningen.
U moet ook afzonderlijke tests uitvoeren op afzonderlijke elementen om te zien of er wijzigingen kunnen worden aangebracht waardoor de pagina beter wordt geconverteerd.
U kunt ook alleen bepaalde aspecten van uw bestemmingspagina testen om vragen te beantwoorden zoals ‘Welke kleurknop genereert de meeste conversies?’
Ten slotte moet u de resultaten van uw inspanningen meten om te weten wat werkt en wat er moet worden veranderd. Hoe meer informatie u heeft, hoe gemakkelijker het voor u zal zijn om te verbeteren. Als u dit doet, blijven bezoekers in de toekomst terugkomen.
Bekijk snel uw algemene beoordeling om een idee te krijgen van hoe goed uw bestemmingspagina het doet. Hier zijn een paar vragen om u te helpen bepalen of uw bestemmingspagina effectief is of moet worden verbeterd.
Hoe meer vragen u met ‘ja’ kunt beantwoorden, hoe groter de kans dat uw bestemmingspagina succesvol is. Dit alleen is echter niet genoeg. U moet ook enkele gegevens en statistieken bijhouden om een idee te krijgen van hoe goed uw bestemmingspagina het doet.
Dit zijn de meest elementaire statistieken die u wilt bijhouden. Heeft uw bestemmingspagina verkeer ontvangen? En hoeveel views kreeg het zo ja?
Dit is belangrijk, want zonder bezoekers die komen kijken naar het aanbod, is er geen kans om ze om te zetten in leads of klanten. Variaties in deze statistiek kunnen erop wijzen dat er iets is veranderd, wat van invloed kan zijn op hoe succesvol uw bestemmingspagina’s zijn in het genereren van verkeer.
Hoe de cijfers controleren? Om dit rapport in Google Analytics op te halen, gaat u naar Gedrag → Site-inhoud → Alle pagina’s. Nadat u de laatste hebt bereikt, kunt u specifieke bestemmingspagina’s kiezen en de relevante gegevens weergeven.
Wat heeft het verkeer naar uw bestemmingspagina geleid? Hebben bezoekers hun weg daar gevonden via een sociale media post of via een emailcampagne, etc.?
Als u begrijpt waar uw bezoekers vandaan komen, weet u wat werkt en of er nieuwe promotiemogelijkheden zijn.
U vindt gegevens over uw verkeersbronnen in Google Analytics onder Acquisitie → Alle verkeer → Bron/medium.
Het instellen van doelen in Google Analytics is de eerste stap naar het bijhouden van conversies op uw bestemmingspagina. Met een target gekoppeld aan de bedankpagina van uw campagne, kunt u het aantal bezoekers en het aantal mensen volgen dat de gewenste actie heeft ondernomen.
U kunt voltooide doelen vinden door te kijken naar de doelen die u onlangs heeft ingesteld in Conversies → Doelen → Overzicht.
Wat werkt om mensen binnen te halen en wat niet? Heeft een bericht op sociale media voor u gewerkt, of was het een emailmarketingcampagne die tot nu toe de meeste conversies heeft gegenereerd?
Als u het verschil tussen elke activiteit begrijpt, kunt u toekomstige beslissingen nemen over het prioriteren van activiteiten. Als een e-mailmarketingcampagne bijvoorbeeld veel beter heeft gepresteerd dan andere inspanningen, kan dit betekenen dat u meer tijd moet besteden aan het verzenden van berichten via dit kanaal in plaats van uw pagina elders te promoten.
Welke impact heeft elke pagina of sessie op het gebied van conversies naar leads? Deze statistiek vertelt u hoe lang mensen in de buurt blijven en hoeveel moeite ze doen om ze te converteren.
Als u geen conversies ziet, zijn er mogelijk problemen met de manier waarop zoekwoorden en onderwerprelevantie tot nu toe zijn verwerkt. U kunt dit oplossen door meer details toe te voegen over wat er wordt aangeboden en door eventuele zorgen van potentiële klanten weg te nemen.
Hoeveel bezoekers komen er binnen maar zetten niet de volgende stap? Als u weet dat een groot deel van de mensen die op uw pagina terechtkomen meteen weer weggaat, betekent dit dat er ergens een probleem is.
Het kan zijn hoe betrouwbaar en professioneel uw bestemmingspagina eruitziet, of misschien roept iets enige twijfel op. Er kunnen ook problemen zijn met zoekwoorden en waar ze op de pagina worden geplaatst, waardoor mensen kunnen worden weggeleid.
Stel dat minder dan 20% van uw bezoekers omzet in leads (dit aantal kan verschillen afhankelijk van de branche), dan is het tijd om de kopie van de bestemmingspagina te bewerken voor meer duidelijkheid. Breng wijzigingen aan in de lettertypen en kleur van de CTA-knop, enz.
Hoeveel mensen komen naar uw site en gaan meteen weer weg? Als dit cijfer hoog is, wordt het tijd om de landingspagina zelf eens nader te bekijken.
De kop, afbeeldingen en kopie hebben allemaal invloed op hoe lang bezoekers op uw bestemmingspagina blijven, dus neem even de tijd om na te denken over eventuele verbeteringen die kunnen worden aangebracht.
U kunt het verlatingspercentage vinden in Gedrag → Site-inhoud → Bestemmingspagina’s.
Hoe lang blijven mensen op uw bestemmingspagina? Als mensen daar niet lang genoeg blijven, wordt het een uitdaging voor u om hen ervan te overtuigen dat wat u aanbiedt hun problemen kan oplossen.
U kunt zaken als getuigenissen van klanten, casestudy’s en berichtgeving in de media gebruiken als sociaal bewijs om de voordelen te bewijzen. Als dit niet helpt of als er helemaal niet veel bezoekers lijken te zijn, is het misschien logischer om de inspanningen ergens anders te concentreren totdat het verkeer organisch toeneemt via SEO-activiteiten.
Het verkrijgen van deze gegevens in Google Analytics is hetzelfde als het vinden van uw verlatingspercentage. Navigeer naar Gedrag → Site-inhoud → Alle pagina’s.
Hoeveel pagina’s bezoeken mensen gemiddeld? Als dit cijfer laag is, betekent dit dat bezoekers niet genoeg informatie krijgen voordat ze vertrekken, wat ook betekent dat er problemen kunnen zijn met de manier waarop zoekwoorden en de relevantie van het onderwerp tot nu toe zijn verwerkt.
U kunt altijd meer details geven over wat hier wordt aangeboden door productbeschrijvingen, blogposts of veelgestelde vragen toe te voegen. Voeg in principe alles toe om de vragen van uw klanten te beantwoorden.
Als u pagina’s per sessie voor uw bestemmingspagina in Google Analytics wilt bijhouden en het gemiddelde aantal pagina’s wilt zien dat bezoekers hebben bekeken toen ze uw site binnenkwamen via uw bestemmingspagina, navigeert u naar Gedrag → Site-inhoud → Bestemmingspagina’s.
Als u al een bestemmingspagina heeft, moet u deze dan helemaal opnieuw opbouwen? Het antwoord is “nee”, maar in plaats daarvan moet u een grondige audit van de bestemmingspagina uitvoeren.
Door de regelmatige analyse kunt u zien wat werkt en wat er moet worden gewijzigd.
Het uitvoeren van een audit van uw bestemmingspagina zou u moeten helpen hiaten te identificeren. Er zijn tools voor het optimaliseren van bestemmingspagina’s op de markt die u enorm kunnen helpen bij die taak.
Dergelijke tools bieden een reeks functies om de algehele prestaties te meten, slecht presterende aspecten te identificeren en uw bestemmingspagina’s te verbeteren om meer conversies te genereren. Als u een bestemmingspagina-builder gebruikt, is het gemakkelijk om enkele wijzigingen en aanpassingen aan te brengen nadat u uw pagina heeft gepubliceerd.
De eenvoud van deze optimalisatietools maakt ze erg aantrekkelijk voor gebruikers. Bovendien bieden veel van hen sjablonen om u te helpen uw gesprekssnelheid te verbeteren, vooral als u niet weet hoe u moet beginnen.
Een audit van een bestemmingspagina is geen gemakkelijke taak om te voltooien. Het vereist geduld en aandacht voor detail. Tijdens het proces moet met de volgende zaken rekening worden gehouden:
Laten we het hele auditproces van de bestemmingspagina opsplitsen in 7 stappen:
Als u een van de bovenstaande vragen met ‘nee’ hebt beantwoord, is het tijd voor onmiddellijke actie.
Probeer altijd de gebruikerstevredenheid te verbeteren door bestemmingspagina’s te testen, de zwakke punten te analyseren en de nodige wijzigingen aan te brengen.
Hoe moet u uw landingspagina beoordelen volgens onze checklijst? Laten we een paar voorbeelden bekijken die we hieronder in detail hebben geanalyseerd.
Met zijn kleurrijke en dynamische graphics valt de bestemmingspagina van Biteable op het eerste gezicht op. Als hulpmiddel voor bedrijfsvideo’s maken ze ook op hun site veel gebruik van dit formaat. Hoe zit het met de andere componenten?
✅ Inhoud:
Deze bestemmingspagina staat vol met informatie over het product en de voordelen die u kunt behalen door het te gebruiken. Ook inbegrepen is een korte 5-stappengids voor het maken van bedrijfsvideo’s met hun tool. Potentiële klanten kunnen zo snel zien hoe het product het proces van het maken van video’s kan verkorten.
✅ Stijl:
Biteable weet met zijn publiek te praten en mensen te interesseren die vol zitten met nieuwe ideeën die ze willen overbrengen naar bedrijfsvideo’s. De kopie is professioneel geschreven en vol tips, maar toch voor iedereen goed te begrijpen.
✅ Overredingskracht:
De hoofd- en subkoppen wekken de nieuwsgierigheid van het publiek op en de tool lijkt duidelijk, gebruiksvriendelijk en ook nuttig voor het maken van zakelijke video’s vanaf het begin. “Doe mee in seconden. Creëer in minuten” is een boeiende call-to-action die de aandacht trekt.
✅ Ontwerpervaring:
Het ontwerp van de bestemmingspagina is aantrekkelijk, heeft opvallende afbeeldingen en sommige elementen zijn geanimeerd voor een meer dynamische ervaring.
De site van Biteable heeft een goed voorbeeld van een bestemmingspagina die potentiële klanten waarschijnlijk in klanten zal omzetten. De hoeveelheid tekst daar zou een beetje kunnen worden verminderd, maar al met al heeft het alles wat een goede landingspagina zou moeten hebben: een overtuigende CTA, animaties, een aantrekkelijk ontwerp en video’s.
De bestemmingspagina van LiveAgent is goed ontworpen en gemakkelijk te navigeren. Onder de “boven de vouw”-inhoud bevindt zich een kort formulier met drie velden voor het starten van een gratis proefperiode, wat betekent dat bezoekers onmiddellijk de gewenste actie kunnen ondernemen wanneer ze de site bereiken.
✅ Inhoud:
Onmiddellijke aandacht wordt getrokken naar de knop om een korte geanimeerde video af te spelen waarin de tool wordt uitgelegd en gedemonstreerd, waarbij 3 redenen duidelijk worden geïllustreerd waarom bedrijven LiveAgent gebruiken. Er zijn kernfuncties, getuigenissen en recensies die hier worden weergegeven, plus de bestemmingspagina biedt antwoorden op de meest voorkomende vragen in een sectie met veelgestelde vragen.
✅ Stijl:
LiveAgent brengt de meest kritische informatie op een eenvoudige en toegankelijke manier over. Bovendien straalt het een betrouwbaar en professioneel imago uit.
✅ Overredingskracht:
Er verschijnt een pop-up op de bestemmingspagina om mensen aan te moedigen een gratis proefversie uit te proberen, maar deze is niet opdringerig. In plaats van alleen de functies van het product te tonen, belicht de bestemmingspagina de voordelen ervan en laat hij zien hoe de tool mensen kan helpen.
✅ Ontwerpervaring:
De LiveAgent-bestemmingspagina bestaat uit één achtergrondkleur, maar heeft ook een verscheidenheid aan afbeeldingen die de site een aantrekkelijk aspect geven. De site is goed ontworpen, zodat bezoekers snel de informatie kunnen vinden die ze nodig hebben.
Ondanks dat het veel elementen bevat, is het een goed voorbeeld van een bestemmingspagina die niet overweldigend is voor gebruikers.
Ook al heeft deze site geen dynamische animaties of andere variaties, het is een goed voorbeeld van een goed gebouwde landingspagina. Er kan geen verwarring zijn over wat te doen of wat de pagina wil bereiken.
✅ Inhoud:
De meeste aandacht gaat uit naar het aanmelden voor een gratis proefperiode, en dit is het eerste element dat bezoekers zien terwijl de pagina wordt geladen. Het contactformulier is kort en eenvoudig in te vullen.
Een belangrijk onderdeel van deze landingspagina is “Probeer Kontentino en win”, die vijf dingen visualiseert die van Kontentino een geweldige oplossing maken. Uiteindelijk is elk voordeel gekoppeld aan een CTA-knop.
✅ Stijl:
Het is een tool gericht op managers of professionals die verantwoordelijk zijn voor sociale media, en het belangrijkste doel is om hun workflow te stroomlijnen. Als zodanig wordt de bestemmingspagina onderhouden in een professionele stijl die niet opdringerig is, maar eerder informatief.
✅ Overredingskracht:
Deze bestemmingspagina is bedoeld om mensen te motiveren om het product te gebruiken door hen de voordelen te laten zien die ze hierdoor kunnen behalen. Dit kan bezoekers misschien aanmoedigen om Kontentino eens te proberen.
✅ Ontwerpervaring:
De bestemmingspagina is verdeeld in twee hoofdsecties: een met een donkere achtergrond en de andere met een lichtere. Het begint en eindigt met een CTA-knop en formulier om in te vullen, waardoor de pagina gemakkelijk te lezen en te begrijpen is.
De landingspagina van Kontentino ziet er geweldig uit, biedt duidelijke informatie en voordelen en overtuigt potentiële klanten om de tool uit te proberen. Als u door deze pagina navigeert, twijfelt u er niet aan dat het mensen aanmoedigt om de oplossing uit te proberen. Hierdoor weten bezoekers precies welke actie ze moeten ondernemen zonder dat ze worden afgeleid.
Een bestemmingspagina is niet hetzelfde als een startpagina. Een startpagina bevat doorgaans alle pagina’s van een website met links naar elke pagina, terwijl een bestemmingspagina zich richt op een specifiek product of een specifieke dienst waarvoor u adverteert. Veel bedrijven gebruiken graag landingspagina’s en homepages, omdat het doel is om bezoekers op een ‘informatiedieet’ te houden. Sommige onderzoeken hebben echter aangetoond dat mensen die een site bezoeken die te veel informatie bevat, zoals een startpagina, de neiging hebben om de site te sluiten en ergens anders heen te gaan. Dat betekent dat u wilt dat iemand die niet alleen rond uw domein klikt, de inhoud bij toeval waardeert, maar omdat hij er specifiek naar op zoek is gegaan.
Checklijsten zijn een opmerkelijk effectieve manier om op een systematische manier zakelijke doelen te bereiken. Bovendien, als een checklijst eenmaal is gemaakt, kunnen de items ervan met minder moeite en meer nauwkeurigheid vanuit het geheugen worden ingevuld. Het meest klassieke voorbeeld voor de meeste mensen is een ‘to-do’-lijst, die wordt gebruikt omdat het hen helpt herinneren wat ze mogelijk hebben weggelaten of andere taken hierboven prioriteit hebben gegeven. Zo’n lijst dwingt je ook om gefocust te blijven op al uw afgevinkte items voordat u aan een andere begint. Hetzelfde geldt voor een checklijst voor een bestemmingspagina. We raden u aan uw site te controleren op de meest voorkomende problemen en deze vervolgens af te vinken terwijl u ze allemaal oplost.
Bestemmingspagina’s worden gebruikt voor verschillende online marketingstrategieën. Een populaire benadering is om ze te gebruiken als onderdeel van advertentie- en emailcampagnes, met als doel het verhogen van conversies door advertentieklikken of aanmeldingen voor nieuwsbrieven. Hierdoor kunt u uw emaillijst snel uitbreiden.
Als u al een bestemmingspagina heeft die momenteel actief is voor uw bedrijf, nee. Er kunnen delen van de pagina zijn die wat verbetering kunnen gebruiken, maar als ze al doen wat u nodig hebt om te doen (d.w.z. goed converteren), dan is er geen goede reden om drastische wijzigingen aan te brengen, tenzij er iets verandert met het product of de service zelf.
Het is moeilijk te zeggen zonder uw pagina specifiek te zien. Veel verschillende bestemmingspagina’s kunnen voor elk bedrijf of product worden gebruikt, dus het hangt af van wat u verkoopt en waarom mensen bij u moeten kopen in plaats van bij de concurrentie. De enige manier om te weten of onze checklist nuttig is voor uw site in het bijzonder, is door hem zelf uit te proberen. Houd er echter rekening mee dat soms kleine dingen zoals lettertypen of het toevoegen van een getuigenis misschien niet veel impact hebben, maar dat grotere veranderingen (zoals lay-out) het verschil kunnen maken, afhankelijk van hoe ontvankelijk bezoekers voor hen zijn.
Er is niet één ‘beste’ checklijst, omdat elk bedrijf anders is en u degene moet kiezen die het beste bij uw behoeften past. Zo’n checklijst voor bestemmingspagina’s helpt ervoor te zorgen dat u niets hebt gemist en zou fouten moeten verminderen, zodat u uw pagina’s sneller kunt publiceren. Een goed proces maakt het ook gemakkelijker om aan meerdere projecten tegelijk te werken in plaats van heen en weer te moeten gaan tussen alle projecten of constant uit het oog te verliezen waar u met elk project bent gekomen.
U moet eerst onze gratis versie uitproberen om te zien hoe het is en hoe gemakkelijk het is om te gebruiken voordat u geld uitgeeft aan de betaalde versie. Onze gratis checklijst is een geweldige manier om aan de slag te gaan met de basisprincipes van wat u nodig heeft voor uw website.
Er zijn er geen! Het is gewoon een effectieve manier om ervoor te zorgen dat uw pagina’s doen wat u wilt, voordat u doorgaat met andere dingen.
Nee, ze zijn eigenlijk heel gemakkelijk te gebruiken.
Kennismakingsgesprek checklijst
Ontdek de ultieme Kennismakingsgesprek Checklijst om uw verkoopgesprekken te optimaliseren. Leer hoe u effectief plant, koperkwalificatie uitvoert, klantbehoeften diagnosticeert en de SPIN-methode toepast. Deze gids helpt verkoopteams en -managers georganiseerd te blijven en hun doelen te bereiken. Bezoek nu om uw verkoopstrategieën te verbeteren en succes te garanderen.
Checklijst voor het starten van een nieuwe job
Ontdek de ultieme checklijst voor het succesvol starten van je nieuwe job. Leer essentiële bedrijfsinformatie, bereid je voor op je eerste dag en ontmoet je nieuwe team. Zorg ervoor dat je goed bent voorbereid en begin met een knaller!
De WordPress website lancering checklijst
Ontdek de ultieme WordPress website lancering checklijst! Deze uitgebreide gids helpt u bij elke stap, van het verkrijgen van licenties tot het activeren van SSL-certificaten. Zorg ervoor dat uw site klaar is voor succes zonder details over het hoofd te zien. Bezoek nu en bereid uw project voor op groei!
De nieuwe website lancering checklijst
Onze checklijst voor het lanceren van websites helpt u om bugs te minimaliseren en uw nieuwe site voor te bereiden op publicatie. De ultieme punt-voor-punt gids.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team