AI assist
Het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) bij klantenondersteuning kan de bedrijfsvoering wereldwijd radicaal veranderen. AI-reacties bootsen menselijke interactie na en verbeteren de klantenservice-ervaring door grote hoeveelheden vragen te verwerken. De technologie helpt bij het omzetten van conceptantwoorden in professionele antwoorden, waardoor de klanttevredenheid toeneemt.
Bovendien verlost AI menselijke agenten van repetitieve vragen, waardoor ze complexe problemen kunnen aanpakken die menselijke betrokkenheid vereisen. De combinatie van AI en menselijke interactie zorgt voor een uitzonderlijke, efficiënte en op maat gemaakte klantenservice, waardoor de oplossingstijden worden verbeterd en de klantenloyaliteit wordt bevorderd.
AI assist
Over het algemeen maakt AI in de klantenservice gebruik van machine learning, natuurlijke taalverwerking en data-analyse. Deze AI-tools zijn getraind met behulp van gegevens uit het verleden en klantinteracties, waardoor antwoorden op vragen van klanten kunnen worden aangepast. Hierbij wordt niet alleen gebruik gemaakt van vooraf geaggregeerde of scriptreacties, omdat AI de reacties kan afstemmen op de situatie.
In essentie begrijpt AI de unieke klantvoorkeuren en gebruikt dat inzicht om gepersonaliseerde klantervaringen te bieden. Deze personalisatie verbetert de klantenervaring, verbetert de relaties en verhoogt de omzet van bedrijven.
AI assist
De personalisatie van klantengesprekken kan gemakkelijk de toon zetten voor klanteninteracties over de hele linie. Dit kan inhouden dat u vriendelijke en ontspannen taal gebruikt voor een terugkerende klant, of dat u formeler en informatiever bent voor een nieuwe klant. Door AI aangedreven klantondersteuningssystemen kunnen ook de emotionele toon van input beoordelen om empathisch te reageren, waardoor de klant zich gehoord en gewaardeerd voelt.
AI assist
AI blinkt uit in geavanceerde grammaticacorrectie. AI-grammaticacorrectietools kunnen de communicatieve vaardigheden van klantenservicemedewerkers aanzienlijk verbeteren. Deze tools scannen en analyseren de door de agenten aangeleverde tekst, waarbij grammaticale fouten, spelfouten, interpunctiefouten en problemen met de zinsconstructie worden opgespoord. Nadat ze de problemen hebben gedetecteerd, stellen ze correcties voor, zodat de agenten professionele en grammaticaal correcte antwoorden kunnen geven.
Met AI kunnen klantenservicemedewerkers duidelijke, begrijpelijke en foutloze antwoorden geven die bijdragen aan een verbeterde klantervaring en merkloyaliteit bevorderen.
AI assist
De AI Assist van LiveAgent is gebaseerd op ChatGPT van OpenAI, dat gebruik maakt van Natural Language Processing (NLP) om vragen van klanten in verschillende talen te begrijpen, interpreteren en erop te reageren. Deze technologie helpt deze AI-klantenservice bij het doorbreken van taalbarrières en het naadloos communiceren met klanten van over de hele wereld in hun moedertaal, waardoor de klantentevredenheid wordt verbeterd.
Deze mogelijkheid vergroot het bereik van uw bedrijf en creëert een inclusieve ervaring voor alle klanten, ongeacht hun taalvoorkeur.
We hebben zorgvuldig de functies in onze tariefplannen geselecteerd, zodat u het meest betaalbare abonnement met de beste waarde kunt kiezen. Betaal alleen voor wat u gebruikt, zonder uw budget te overschrijden.
Most Popular
Hoe kan AI Assist van LiveAgent uw inspanningen op het gebied van klantenservice naar een hoger niveau tillen? In de volgende secties leert u meer over het genereren van antwoorden door AI, de mogelijkheid om de precisie en productiviteit van uw agenten te verbeteren en de meertalige mogelijkheden.
Als u er klaar voor bent, gaan we er meteen in duiken!
Het schrijven van prompts om de gewenste output te garanderen is een kunst op zich. Voordat we gedetailleerde instructies krijgen over het gebruik van AI in LiveAgent, bespreken we eerst hoe u effectieve aanwijzingen kunt schrijven.
Nu u AI-prompts kunt schrijven als een professional, laten we eens kijken hoe u deze kennis kunt toepassen met behulp van de AI Assist van LiveAgent!
Zoom in
Een ander gebied waarop AI Assist van onschatbare waarde kan zijn, is het stroomlijnen en verbeteren van uw klantenserviceactiviteiten. Dankzij het taalmodel kan AI Assist vragen van klanten nauwkeurig en direct begrijpen en erop reageren, waardoor de responstijden aanzienlijk worden verkort.
Bij grote hoeveelheden tickets maakt AI Assist gebruik van intelligente automatisering om de lading efficiënt af te handelen door passende suggesties voor te stellen ticketoverdrachten en relevante tags.
AI Assist voorkomt ook de overbelasting van repetitieve vragen door snel passende antwoorden te genereren. Op deze manier verbetert het de efficiëntie en vermindert het de tijd die nodig is om een probleem op te lossen.
AI Assist werkt door gebruik te maken van kunstmatige intelligentie om vragen van klanten te verwerken en te begrijpen alomvattend. Zoals je al weet, wordt dit bereikt via NLP, waardoor de AI menselijke taal kan interpreteren in combinatie met de context waarin deze wordt gebruikt. Zo kunnen ondersteuningsagenten de problemen van de klant nauwkeuriger begrijpen.
Neem bijvoorbeeld een klant die worstelt met een complex technisch probleem en contact opneemt met de klantenservice. In plaats van dat de agent tijd besteedt aan het uitzoeken van het probleem, kunnen ze het probleem invoeren in de AI-aangedreven tool. De AI zou het probleem decoderen, mogelijke oplossingen bepalen die zijn afgeleid van historische resolutiegegevens, en een nauwkeurig en passend antwoord bieden. De agent kan deze informatie vervolgens doorgeven aan de klant, waardoor het probleem snel en nauwkeurig wordt opgelost.
Binnenkort kan AI Assist zich verdiepen in de tekstuele gegevens en begrijp de context, het sentiment en de bedoeling van de vraag van de klant, zelfs als deze in een andere taal is gesteld. Het helpt de nuances van verschillende talen te behouden en het meest geschikte antwoord te bieden. Op deze manier kunnen bedrijven naadloze, nauwkeurige en snelle klantenondersteuning bieden, waardoor de klanttevredenheid en -ervaring aanzienlijk worden verbeterd.
Stel bijvoorbeeld dat een Spaanstalige klant een vraag verzendt over een bestelling die hij niet heeft ontvangen. De AI Assist-tool begrijpt de vraag, ondanks dat deze in het Spaans is, en identificeert het juiste antwoord. Het kan een vooraf geschreven bericht bevatten waarin de klant wordt geadviseerd hoe hij de status van zijn bestelling kan controleren, of de vraag automatisch kan worden gemarkeerd voor een menselijke agent voor complexere problemen. De menselijke agent ontvangt deze vraag vervolgens met een vertaald bericht in de voorkeurstaal van het bedrijf, waardoor het voor bedrijven gemakkelijk wordt om effectief te reageren op wereldwijde klanten.
Hoewel deze mogelijkheid momenteel in ontwikkeling is, zal deze mogelijkheid binnenkort beschikbaar zijn voor Klanten van LiveAgent kunnen ervan genieten.
Naarmate we dieper het digitale tijdperk ingaan, zijn AI-aangedreven tools zoals LiveAgent’s AI Assist niet alleen revolutionair, ze zijn ook essentieel. De toepassing van AI in de klantenservice heeft geleid tot snelle reactietijden, unieke personalisatie en een verbeterde algehele klantervaring.
AI Assist gaat nog een stap verder door de precisie te verbeteren, de ticketverwerking te stroomlijnen en effectieve meertalige ondersteuning. Deze ingenieuze tool herdefinieert echt de klantenondersteuning door een naadloos, efficiënt, on-demand ondersteuningssysteem te bieden dat klanten van over de hele wereld kan bedienen.
Als u geïnteresseerd bent in het verbeteren van de ondersteuning van uw bedrijf, u kunt profiteren van de gratis proefperiode van 30 dagen van LiveAgent om AI Assist te testen en te zien hoe transformerend het voor uw bedrijf kan zijn.
Log in op uw LiveAgent account
Log in op uw LiveAgent account en profiteer van krachtige klantenservice tools die communicatie verbeteren en verkoop verhogen. Heeft u nog geen account? Start een gratis proefperiode zonder verplichtingen! Bezoek onze site voor meer informatie over onze alles-in-één oplossingen en reviews.
Ontdek hoe ondersteuningsautomatisering met LiveAgent uw klantenservice kan verbeteren. Verhoog klanttevredenheid, productiviteit en bespaar kosten door repetitieve taken te automatiseren. Leer tips voor effectieve automatisering en start een gratis proefperiode om uw workflow te optimaliseren. Bezoek nu!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team