Wat zijn klantenserviceconferenties?
Kort gezegd, klantenserviceconferenties zijn evenementen waar experts en professionals van klantenservice en klantenervaring samenkomen. Ze zijn aanwezig om kennis te delen en te praten over de nieuwste ontwikkelingen op dit gebied. Ze kunnen worden gehouden als lokale evenementen, maar ook wereldwijd of internationaal met honderden professionals die samenkomen.
Waarom zijn klantenserviceconferenties belangrijk?
“Ons team gaat elk jaar naar de klantenservice- en klantenervaringsconferenties. Het is altijd geweldig om nieuwe mensen te ontmoeten en oude vrienden en collega’s te ontmoeten. Ik denk dat dergelijke evenementen een noodzaak zijn voor elke klantenserviceprofessional die nieuwe kansen in zijn vakgebied wil vinden,”
Diana Adjadj – Schrijver bij Best Essay Education.
Het bijwonen van klantenservice en -klantenervaringsconferenties heeft veel voordelen. Niet iedereen realiseert zich hoe cruciaal ze zijn voor bepaalde professionals.
Redenen om te overwegen een klantenserviceconferentie bij te wonen
- Educatie: misschien wel het belangrijkste doel van elke klantenserviceconferentie, educatie blijft nog steeds in het middelpunt van de belangstelling staan. Deelnemers krijgen de kans om iets nieuws te leren door naar beroemde sprekers te luisteren, hun ervaringen te delen met leeftijdsgenoten en nog veel meer.
- Netwerken: Een ander voordeel van conferenties voor klantenservice is netwerken. U kunt gemakkelijk gelijkgestemde mensen vinden en met hen in contact komen door waardevolle relaties op te bouwen. Wie weet, misschien zijn ze ooit uw geluksbrenger.
- Trendbewustzijn: Weten wat er op dit moment aan de hand is of wat voor soort praktijken worden geïmplementeerd door klantenservice-experts is essentieel om de klantenservice van uw bedrijf te perfectioneren. Dergelijke conferenties zijn ideaal om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en de laatste trends.
- Productblootstelling: Klantenserviceconferenties zijn perfect om extra productbekendheid te krijgen. Bedrijven hebben vaak de mogelijkheid om te laten zien wat ze de afgelopen tijd hebben gedaan. Daarnaast promoten ze hun producten door er een voorbeeld van te maken hoe ze met hun hulp hun klantenservice hebben verbeterd.
- Inspireren & Motiveren: dit lijkt misschien iets onbeduidends, maar conferenties van de klantenservice kunnen u energie geven met positiviteit en uw emotionele toestand verbeteren. De meeste deelnemers vertrekken met een gevoel van inspiratie in hun hart en motivatie om meer te doen.
Hoe beïnvloeden klantenserviceconferenties het onderwijs?
“We zijn ons hele leven lang blijven leren. Niemand kan immers alles tegelijk weten! Daarom vind ik een klantenserviceconferentie zo geweldig omdat het u de mogelijkheid biedt om uw kennis te verbeteren, uw vaardigheden te perfectioneren en altijd op de hoogte van de laatste trends in de sector,”
Jessica Waterford – Schrijver bij WOWgrade
Zoals hierboven vermeld, is onderwijs een van de belangrijkste componenten van elke klantenserviceconferentie. Professionals luisteren naar experts die waardevol advies geven over bepaalde onderwerpen. Dit soort kennis helpt specialisten om op hun leeftijd nog beter te worden. Bovendien worden er bij dergelijke evenementen ook regelmatig workshops en sessies gehouden.
Beste klantenserviceconferenties 2019
Nu weet u alles over klantenservice- en klantenervaringsconferenties, inclusief hun voordelen. Bekijk hieronder een lijst met de beste klantenserviceconferenties in 2019 die we hebben gemaakt.
5 Beste klantenserviceconferenties 2019
Klantencontact week (CCW)
Dit is ‘s werelds grootste klantencontactevenement waarvan CCW Digital een van de grootste online communities voor klantenserviceprofessionals is. In 2019 vierde het zijn 20e verjaardag (het veranderde in 2018 van Callcenter week in Klantencontact week). Elk jaar verzamelt het de beste CX -, klantenervaring- en klantenserviceleiders van over de hele wereld. Tijdens dit evenement vindt u workshops, rondleidingen en sessies. In 2019 waren er sprekers van Verizon, HBO, Lyft, Hilton en andere bekende bedrijven.
ICMI
Expo & Conferentie – de mogelijkheden om te leren met ICMI zijn eindeloos. Er zijn meer dan 1500 deelnemers per jaar met meer dan 75 sessies. Deze conferentie wordt georganiseerd door UBM (in 2018 UBM gecombineerd met Informa PLC). ICMI staat bekend om zijn toegewijde team van trainers, sprekers, insiders uit de sector en consultants. Ze werken allemaal samen om u de effectiviteit van uw contactcenter te helpen bepalen, uw activiteiten te beoordelen, uw strategie met meerdere kanalen te identificeren en hulpmiddelen te bieden om uw klantenserviceteam te motiveren en te beheren.
Noordoost Contactcenter Forum (NECCF)
De jaarlijkse conferentie en expo van de NECCF is gericht op het presenteren van de nieuwste technologie en innovaties op het gebied van klantenservice. Het Noordoost Contactcenter Forum, opgericht in 2001, staat bekend om zijn door experts geleide workshops, rondetafelgesprekken en eindeloze netwerkmogelijkheden. Zoals de naam al doet vermoeden, wordt het evenement voornamelijk gehouden voor de noordoostelijke regio, waaronder staten als Rhode Island, Massachusetts, Connecticut, Maine, Vermont en New Hampshire.
Top over strategieën voor klantenervaring
Dit evenement brengt klantenervaringsprofessionals uit heel Noord-Amerika samen. In 2019 waren er veel sprekers van bekende bedrijven zoals Toyota, Uber, Wal-Mart en anderen. Klantenervaring Strategiën Top richt zich op het creëren van een frictieloze klantenervaring 360-visie met behulp van baanbrekende klantenervaringstechnologieën en het gebruik van KPI’s om kosten te verlagen. Het evenement belooft ook klantenserviceprofessionals te helpen om de volledige kracht van sociale media te ontketenen, digitale klantenervaringschaos te beheersen en onder andere loyaliteit te stimuleren.
Chief Experience Officer (CXO) uitwisseling
Bij CXO Exchange kunt u eersteklas klanten en leidinggevenden op het gebied van klantenervaring ontmoeten. Dit evenement richt zich op mensen, strategie, innovatie, design en inzichten die professionals helpen de beste klantervaringen te leveren. In 2019 waren er sprekers van Microsoft, Johnson & Johnson, Walgreens, Lenovo, Headspace en anderen. Chief Experience Officer Exchange maakt ook deel uit van de Klantencontact week en is een premium, alleen op uitnodiging toegankelijk evenement voor de meest senior CXO-leiders.
Besluit
Kortom, klantenservice en klantenervaringsconferenties zijn absoluut evenementen die elke klantenserviceprofessional moet bezoeken. Ze hebben veel voordelen voor hen en een positieve, blijvende impact op het onderwijs.
Ontdek het zelf
Kennis is belangrijk, maar alleen als het in de praktijk wordt gebracht. Test alles in onze academie in LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Wat zijn klantenserviceconferenties?
Klantenserviceconferenties zijn evenementen waar experts en professionals uit klantenservice en klantenervaring samenkomen. Ze zijn aanwezig om kennis te delen en te praten over de nieuwste ontwikkelingen op dit gebied.
Wat zijn de redenen om te overwegen een klantenserviceconferentie bij te wonen?
De redenen om te overwegen een klantenserviceconferentie bij te wonen, zijn aanvullende opleiding, netwerken, trendbewustzijn, productbekendheid en inspiratie.
Hoe beïnvloeden klantenserviceconferenties het onderwijs?
Een klantenserviceconferentie is een geweldige kans om uw kennis te verbeteren, uw vaardigheden te perfectioneren en u bewust te maken van de nieuwste trends in de sector.
Ontdek hoe goed opgeleide klantenservicemedewerkers uw bedrijf kunnen verbeteren in een steeds veranderende wereld. Leer effectieve trainingsmethoden voor nieuwkomers en ervaren medewerkers om te voldoen aan klantverwachtingen. Bezoek onze pagina voor essentiële klantenservice-opleidingstips en praktische tools.
Wat maakt klantenservice uitstekend?
Ontdek wat uitstekende klantenservice maakt en hoe het klantloyaliteit bevordert! Leer over essentiële kwaliteiten zoals responsiviteit, snelheid, competentie en empathie met voorbeelden van topbedrijven als Ritz-Carlton en Amazon. Verhoog de tevredenheid en bereidheid van klanten om meer te betalen met behulp van LiveAgent's klantenservice software. Start vandaag nog je gratis proefperiode!