Het is geweldig om uw beoordelingen regelmatig te analyseren, uw sterke punten te identificeren en uw zwakke punten te identificeren. U krijgt een goed beeld van wat uw bedrijf goed doet en wat beter kan. Als het om slechte beoordelingen gaat, ligt de oplossing vrij voor de hand. U lost de problemen op op basis van de feedback van uw klanten.
Maar hoe zit het met positieve feedback? Daar valt waarschijnlijk niets te repareren. Dus, zou u gewoon blij moeten zijn en niets doen? Nou, niet precies.
Net Promoter Score is een statistiek waarmee u contact kunt opnemen met klanten die bereid zijn hun mening over uw bedrijf te delen en direct op hun zorgen of problemen te reageren. U vraagt uw klant hoe waarschijnlijk het is dat ze uw bedrijf zullen aanbevelen aan een vriend of collega. NPS meet de loyaliteit die bestaat tussen uw bedrijf en uw klanten. Als u negatieve feedback krijgt, gebruikt u die om te verbeteren. Maar wanneer u een positieve krijgt, heeft u zojuist een promotor van uw merk geïdentificeerd.
Deze mensen zijn enthousiast over uw product/dienst en vormen een mooie kans om klantenervaringen te verzamelen!
Wanneer uw kopers een 9 of 10 kiezen in de NPS-enquête, is de kans 5 keer groter dat ze uw bedrijf doorverwijzen naar hun vrienden en positieve recensies schrijven over uw producten en bedrijf.
De kans is groot dat uw klanten er nog niet aan hebben gedacht om een recensie voor uw bedrijf te schrijven. Niet iedereen denkt: “Ik ben dol op dit product, laat me er een recensie over schrijven!” Ze hebben vaker wel dan niet een duwtje in de rug nodig. Dat is precies waarom u regelmatig NPS-enquêtes naar uw klanten moet sturen en contact moet opnemen met uw promotors om achteraf getuigenissen te verzamelen.
Er zal altijd een groep klanten zijn die niet reageert. Een krachtige manier om dit te veranderen is door incentives aan te bieden wanneer u uw vraag om testimonial berichten verzendt. Een geweldige manier om dit te doen is door kortingsbonnen aan te bieden voor populaire websites, zoals Amazon. Het belangrijkste is dat u aangeeft dat u van hen verwacht dat ze een eerlijke recensie of getuigenis schrijven, en niet noodzakelijkerwijs een positieve. Ook mag de prikkel op geen enkele wijze verband houden met het positieve karakter van de review.
Hoe getuigenissen van klanten te krijgen?
Laten we kijken hoe we het in de praktijk kunnen doen. Voor dit voorbeeld gaan we Nicereply-enquêtes gebruiken met LiveAgent-integratie. Er zijn twee manieren om getuigenissen te verzamelen via NPS met Nicereply. Eerst gaan we uitleggen hoe u getuigenissen kunt krijgen van klanten met NPS-campagnes.
Ontvang getuigenissen van klanten met een “Campagne”-distributie
Begin met het aanmaken van uw Nicereply-account en vervolg met LiveAgent-integratie. Daarna bent u klaar om uw eerste NPS-campagne naar uw klanten te sturen. U gaat naar het NPS-tabblad in uw account en klikt op ‘Campagne‘-distributie.
Nu geeft u uw contactenlijst een naam en importeert u uw LiveAgent-klantcontacten (plak ze of upload een bestand). Daarna kunt u het uiterlijk van de campagne aanpassen aan uw merk.
Vervolgens gaat u naar campagne-instellingen waar u het onderwerp of de naam van de afzender kunt bewerken en uw campagne kunt plannen.
Uw NPS-campagne is nu gepland en wordt op de opgegeven datum en tijd naar uw contactenlijst gestuurd. U kunt alle verzamelde beoordelingen en opmerkingen zien op uw Nicereply-dashboard.
Moet u zien! Uw klanten reageerden op de NPS-enquête en gaven u positieve feedback. Zoals u kunt zien, staat er een klein blauw enveloppictogram naast de naam van de klant. Met dit pictogram kunt u met één klik op een beoordeling reageren.
Nadat u op de envelop hebt geklikt, wordt er een nieuwe email aangemaakt in uw standaard e-mailclient. In deze email is het emailadres van de ontvanger al gedefinieerd.
Het enige dat u hoeft te doen, is een bericht maken dat uw klanten motiveert om een getuigenis voor uw bedrijf te schrijven. U kunt bijvoorbeeld vragen om een beoordeling van uw bedrijf op populaire softwarevergelijkingswebsites zoals; G2Crowd, Capterra of GetApp. Of vraag uw klanten misschien om rechtstreeks een getuigenis voor uw website te schrijven.
Getuigeniscampagnesjabloon (voorbeeld):
Een andere geweldige manier om uw klanten te bereiken is door een sjabloon voor testimonialverzoeken te gebruiken om ze een email te schrijven.
Hello {Name},
We would like to thank you for your recent rating. We are really glad that you like our company, and we would love you to spread the word. You’ve been using {product/service} for a while now and we are excited to have you with us.
This might be a perfect time, to sum up, your experience (good or bad) on the G2 Crowd.
LINK
Even a sentence or two would be very much appreciated. Awesome customers like you help us make {product/service} better. 🙂
Reply to this email after you submit a review and I will be glad to send you a {$10 Amazon Gift Card} as a thank you. Regardless of what the review says of course.
Have a great day.
Best regards,
{Employee Name}
Ontvang getuigenissen van klanten met een “Trigger”-distributie
Er is echter een andere manier om gebruikersgetuigenissen te verzamelen waarmee u het verzenden van de vervolgberichten ook kunt automatiseren. U maakt uw Nicereply-account, maakt integratie met LiveAgent en gaat vervolgens naar de NPS-tabblad in uw account en klik op “Trigger“-distributie. Een trigger is een geautomatiseerde email die een enquête naar een klant stuurt nadat zijn/haar ticket is opgelost.
Selecteer LiveAgent-integratie in het vervolgkeuzemenu om triggergedrag in triggerinstellingen te beheren. U kunt de afzender en het onderwerp van de email wijzigen, het aantal uren wijzigen waarna de enquête wordt verzonden, en meer. U moet uw wijzigingen opslaan en de trigger activeren voordat u doorgaat.
Na activering van de NPS-trigger zal Nicereply de status van uw tickets regelmatig scannen en NPS-enquêtes sturen (set) uren nadat tickets zijn opgelost. Nadat u feedback van klanten hebt verzameld, kunt u deze direct in het beoordeelde ticket zien.
Nicereply voegt automatisch een nieuwe tickettag en opmerking toe met vermelding van de beoordelingswaarde en opmerking.
Het enige dat u nu hoeft te doen is een nieuwe Regel in uw LiveAgent-account te maken, zodat vervolg-emails automatisch naar de promotors van uw merk worden verzonden. Ga in uw LiveAgent-account naar Configuratie en klik op Automatisering – Regels – Maken. U bedenkt een naam voor uw nieuwe regel en definieert de voorwaarden ervan. Voor dit voorbeeld noemen we de regel Nicereply NPS-testimonial. Onze nieuwe regel wordt toegepast wanneer tickettags veranderen en de voorwaardegroep tickettag is; Nicereply NPS 10 toegevoegd. Als u wilt, kunt u nog een voorwaardegroep toevoegen voor de NPS 9-tickettag.
Het laatste dat we hoeven te doen, is een actie maken. Kies ervoor om email te verzenden als een uit te voeren actie. Vervolgens kunt u het emailadres van de afzender wijzigen en naar wie de email wordt verzonden (kies Aanvrager). We zullen hetzelfde onderwerp en dezelfde emailinhoud gebruiken als in het eerste voorbeeld. Als u klaar bent met het maken van uw email, slaat u gewoon uw nieuwe regel op en bent u klaar om gebruikersgetuigenissen te verzamelen!
Afronden
Getuigenissen zijn een krachtige manier om de waarde van uw bedrijf aan bestaande klanten op de meest pure en ‘geloofwaardige’ manier uit te leggen. Uw klanten aarzelden ooit om uw producten of diensten aan te schaffen en kunnen daarom een grote hulp zijn voor degenen die zich nu in deze situatie bevinden. Zodra de potentiële nieuwe koper iets hoort van iemand met wie ze zich kunnen identificeren – en iemand wiens taak het niet is om uw bedrijf te prijzen – is de kans groter dat ze een aankoop doen.
Mensen geloven veel eerder in de waarde die u zegt te bieden als er bewijs wordt geleverd door bedrijven die met soortgelijke problemen worden geconfronteerd. Getuigenissen zijn zo krachtig omdat ze ervoor zorgen dat klanten in de schijnwerpers staan in plaats van uw bedrijf. In feite hebben consumenten 58% meer kans om te converteren wanneer ze interactie hebben gehad met een recensie , dus begin ze zo snel mogelijk te verzamelen!
Ontdek het zelf
Kennis is belangrijk, maar alleen als deze in de praktijk wordt gebracht. Test alles in onze academie rechtstreeks in de LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Cadeaus voor klantenwaardering
Tegenwoordig hangt de financiële stabiliteit van bijna elk bedrijf sterk af van de klantentevredenheid. Lees meer over cadeaus voor waardering van klanten.
Ontdek in deze nieuwe gids hoe u effectief klantbeoordelingen kunt verzamelen om uw bedrijf te verbeteren. Leer over het creëren van een recensiesectie op uw website, het openbaar maken van beoordelingen, het inzetten van klanttevredenheidsonderzoeken, e-mail follow-ups, sociale media peilingen en bruikbaarheidstests. Gebruik echte feedback en vermijd betaalde recensies om eerlijke inzichten te krijgen. Start vandaag nog met LiveAgent voor een gratis proefperiode van 30 dagen!
Ontdek de voordelen van klantenservicerapporten en verbeter klantinteracties en prestaties. Leer hoe gedetailleerde rapportage kan helpen bij het optimaliseren van werklast, het verkrijgen van klantinzichten en het aanpassen van workflows. Bezoek nu en ontdek hoe uw bedrijf kan profiteren van beter geïnformeerde beslissingen!
Verzamel klantgetuigenissen om uw online reputatie te verbeteren en verkoop te stimuleren. Ontdek hoe u effectief om getuigenissen vraagt met onze sjablonen en beste praktijken. Lees waarom klantgetuigenissen essentieel zijn voor het overtuigen van potentiële klanten. Bezoek nu en boost uw marketing met krachtige getuigenissen!