Het bepalen van de efficiëntie van uw inspanningen op het gebied van klantenservice kan een uitdaging zijn. Dit is waar klantenstatistieken een rol gaan spelen.
De juiste set metrieken en KPI’s die prestaties, productiviteit en kwaliteit meten, kunnen waardevolle inzichten bieden in hoe goed uw ondersteuningsprocessen voldoen aan de behoeften van klanten. Bovendien kunnen ze helpen om een duidelijk beeld te krijgen van de sterke en zwakke punten van uw ondersteuningsteam. Geef dus een beter inzicht in verbetergebieden.
Hieronder vindt u een overzicht van statistieken over klantenservice en ondersteuning. Uw organisatie kan deze volgen om u te helpen de prestaties van uw ondersteuningsactiviteiten te optimaliseren. Verbeter zo de algemene kwaliteit van de klantenservice.
Klantenservicestatistieken om te bepalen
Klantenervaringstatistieken
Statistieken over operationele en vertegenwoordigersprestaties
Ticket backlog verwijst naar het aantal klantenserviceverzoeken dat gedurende een bepaald tijdsbestek onopgelost blijft.
First Response Time (FRT) is de gemiddelde hoeveelheid tijd die nodig is om een eerste reactie op een ondersteuningsticket nadat de klant het heeft ingediend.
Ontdek het zelf
Kennis is belangrijk, maar alleen als het in de praktijk wordt gebracht. Test alles wat u leert in onze academie, rechtstreeks in LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Waarom zou u klantenservicestatistieken moeten meten?
De juiste set metrieken en KPI’s die prestaties, productiviteit en kwaliteit meten, kunnen waardevolle inzichten bieden in hoe goed uw ondersteuningsprocessen voldoen aan de behoeften van klanten. Bovendien kunnen ze helpen om een duidelijk beeld te krijgen van de sterke en zwakke punten van uw ondersteuningsteam. Geef dus een beter inzicht in verbetergebieden.
Wat is de maatstaf voor klantverloop?
Het klantverloop geeft aan hoeveel klanten gedurende een bepaalde periode zijn gestopt met zakendoen met een bedrijf.
Wat is de klanttevredenheidsscore?
Customer Satisfaction Score (CSAT) is een statistiek die de klanttevredenheid met een bedrijf, aankoop of interactie volgt.
Ontdek hoe consumentenpsychologie uw bedrijf kan laten groeien! Leer hoe consumenten beslissen, hoe marketing beïnvloedt, en pas inzichten toe om verkoop en klantbehoud te verbeteren. Begrijp consumentengedrag en verhoog uw succes met bewezen strategieën zoals het benutten van kleine details, waardeproposities, en schaarste. Bezoek nu voor meer inzichten!
Hoe klantenbeloningen gebruiken?
Ontdek hoe klantenbeloningen kunnen helpen bij het verbeteren van klantbehoud en het stimuleren van gewenste acties. Leer over creatieve beloningsideeën zoals kortingen, gratis artikelen en loyaliteitsprogramma's om relaties te versterken en verkoop te verhogen. Bezoek onze pagina voor praktische voorbeelden en overtuigende redenen om klantenbeloningen te gebruiken. Maak uw koopervaring onvergetelijk en klantgericht!
Ontdek de voordelen van klantenservicerapporten en verbeter klantinteracties en prestaties. Leer hoe gedetailleerde rapportage kan helpen bij het optimaliseren van werklast, het verkrijgen van klantinzichten en het aanpassen van workflows. Bezoek nu en ontdek hoe uw bedrijf kan profiteren van beter geïnformeerde beslissingen!
Ontdek hoe u klantenwaarde creëert door klantbehoeften te begrijpen, waardeproposities te definiëren en concurrenten te onderzoeken. Leer de voordelen van effectieve klantenwaarde en hoe het uw bedrijf een concurrentievoordeel kan geven. Vergroot uw marktaandeel en klanttevredenheid met onze kernprincipes voor waardecreatie. Bezoek nu voor meer inzichten!