Met behulp van het feedback- en suggestiebord van klanten kunnen bedrijven klantgerichte producten creëren die hen beter van dienst zijn en hun problemen oplossen. Dit verhoogt op zijn beurt het klantenbehoud en de loyaliteit, die op hun beurt kunnen worden gebruikt om sociaal bewijs te genereren, wat meer nieuwe klanten kan genereren.
Het is letterlijk een win-win. Maar hoe genereer je bruikbare klantenfeedback? Via een feedback- en suggestiesbord. Laten we eens kijken hoe we er een kunnen maken.
Waarom werken de meest populaire manieren om feedback te verzamelen niet?
Er zijn talloze manieren waarop bedrijven momenteel meer klantfeneedback genereren, maar de meeste zijn veel te ineffectief.
Neem bijvoorbeeld e-mailmarketing. Via email kan een bedrijf bestaande klanten bereiken en hen vragen een paar vragen over hun merk en producten te beantwoorden. Maar hoeveel klanten hebben echt de tijd – of de energie en het verlangen – om dat te doen? Zonder aanmoediging, heel weinig.
Hetzelfde geldt voor feedbackformulieren op uw website. Hoewel deze formulieren zeker het potentieel hebben om meer bruikbare feedback van klanten te genereren, kunnen ze vaak worden gezien als een afleiding voor klanten die gewoon door willen gaan met het doen van een aankoop.
Sommige bedrijven gaan ook de weg op om hun klanten daadwerkelijk te bellen. Deze methode is echter inspanningsintensief van uw kant. Hoewel sommige klanten zeker een één-op-één interactie als deze zullen waarderen, kan het zijn dat het u afleidt van de kernaspecten van uw bedrijf waaraan u zou moeten werken. Daarom is het misschien een goed idee om met behulp van de SEO-tracker aan uw organische bereik te werken. Het kan op den duur vruchten afwerpen.
Hetzelfde geldt voor het monitoren van uw sociale kanalen. Hoewel dit een geweldige manier kan zijn om gesprekken over uw merk op te volgen en te ontdekken wat mensen er echt van vinden, is het ook super tijdrovend van uw kant. Het opvolgen van sociale media vereist inderdaad toegewijde middelen voor het monitoren van en reageren op feedback.
Niet alleen dit, maar wanneer u talloze strategieën voor klantenfeedback implementeert, verspilt u een hoop tijd.
De voordelen van een feedback- en suggestiebord
Introductie van de feedback- en ideeënbus, een slimmere manier om meer bruikbare klantenfeedback te genereren. Minder veeleisend voor zowel u als uw klanten, is een feedback- en ideeënbus. Dit is een leuk, interactief en super betrokken forum waarmee u meer te weten kunt komen over wat uw klanten wel en niet leuk vinden aan uw merk en producten.
Door een feedbackknop aan uw website toe te voegen, kunnen klanten feedback voor u achterlaten en suggesties doen. Ze kunnen ook met een klik op de knop op bestaande stemmen, wat betekent dat klanten met elkaar kunnen meedoen. Dit is anders dan een enquête waarbij niemand weet wat andere mensen zeggen.
Elke keer dat een klant feedback geeft, wordt u op de hoogte gebracht via een nieuw ticket. Dan is het aan u om te beslissen of u al dan niet reageert.
Door al uw feedback op één plek als deze te verzamelen, stroomlijnt u het hele proces. Het is niet nodig om verschillende feedbackstrategieën te implementeren – van enquêtes tot telefoontjes tot sociaal luisteren – wat betekent dat u uzelf enorm veel tijd bespaart. Zo bent u in een positie om uw bedrijf sneller te laten groeien. Het enige wat u nodig hebt is feedback en een ideeënbus.
En het beste is dat u uw feedback- en suggestiesbord uw merk kunt laten weerspiegelen door de knoppen aan te passen. U kunt zelfs uw eigen afbeelding uploaden of uw eigen HTML-code schrijven.
Hier zijn enkele kenmerken:
Algemene inbox
Al uw tickets worden op één en dezelfde plaats verzameld in een slimmere versie van uw emailinbox.
Ticketing
Een enkel ticket bevat elk afzonderlijk bericht over een bepaald incident dat door een klant is gemeld. Dit maakt het zo veel gemakkelijker om problemen te identificeren en op te lossen dan ooit tevoren.
Geautomatiseerde ticketdistributie
Bepaal wie welke tickets mag beheren en hoeveel tickets elke vertegenwoordiger kan afhandelen. Als een vertegenwoordiger een adempauze nodig heeft, kunt u hem dat geven. Als het eigendom van een ticket moet worden gewijzigd, kunt u dat ook eenvoudig doen.
Tijdregistratie
Lees meer over hoe lang het duurt om het gemiddelde probleem met een tijdregistratiefunctie op te lossen.
Tags
Bij problemen horen ondersteunende onderwerpen. Gebruik tags om belangrijke klanten te onderscheiden.
Lees meer informatie over deze functie op LiveAgent’s feedback en suggesties board.
Besluit
U weet hoe belangrijk feedback is voor het succes van uw bedrijf. Door een feedback- en suggestiesbord te installeren en in te stellen, kunt u uw bedrijf veel sneller dan voorheen naar een hoger niveau tillen. Leer meer over uw klanten, ontdek wat hun grootste problemen zijn – en los ze vervolgens op.
Ontdek het zelf
Kennis is belangrijk, maar alleen als het in de praktijk wordt gebracht. Test alles wat u leert in onze academie in LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Functies van het klantenportaal
Ontdek hoe het LiveAgent-klantenportaal uw bedrijf 24/7 kan laten opereren door toegang te bieden tot ticketgeschiedenis, kennisbankartikelen, forums en meer. Verhoog klanttevredenheid en behoud met eenvoudig te vinden informatie en directe feedbackmogelijkheden. Probeer het gratis en ervaar een verbeterde klantenservice zonder verplichtingen.
Ontdek in deze nieuwe gids hoe u effectief klantbeoordelingen kunt verzamelen om uw bedrijf te verbeteren. Leer over het creëren van een recensiesectie op uw website, het openbaar maken van beoordelingen, het inzetten van klanttevredenheidsonderzoeken, e-mail follow-ups, sociale media peilingen en bruikbaarheidstests. Gebruik echte feedback en vermijd betaalde recensies om eerlijke inzichten te krijgen. Start vandaag nog met LiveAgent voor een gratis proefperiode van 30 dagen!
Nederlandse selfservice software
Verbeter uw klantenservice en klanttevredenheid met LiveAgent's Nederlandse selfservice software. Bied een alles-in-één portaal met kennisbank, FAQ's en forums, verlaag ondersteuningskosten en verhoog vertegenwoordigersproductiviteit. Probeer nu gratis!